Szezonbéli harmadik sikerével egy újabb nagyon fontos lépést tett meg a Techeetah versenyzője a hőn áhított bajnoki címért, a párizsi közönség nagy-nagy örömére.
Jean-Éric Verne szinte rajt-cél győzelmet aratott hazai közönsége előtt, a párizsi utcai pályán – a Techeetah franciája előbb az időmérőn nem talált legyőzőre, majd a futamon sem. Így a legközelebbi riválisa, a DS Virgin Racing színeiben versenyző Sam Bird 31 ponttal van elmaradva tőle, míg Felix Rosenqvist – aki ismételten egy olyan hétvégén van túl, amelyen nem igazán klappoltak a dolgok – szép lassan kiszáll a bajnoki címért vívott küzdelemből.
Vergne-nek a gyorsasága mellett a csapattársa, André Lotterer is segítségére volt – igaz, néhol már-már túlzásba esett a német például Birddel szemben. De igazán az utolsó körben vetette el a sulykot: a második helyen haladt, amikor váratlanul nagyon alacsony lett az energiaszintje, emiatt pedig lelassult – Di Grassi még, ha nem is könnyen, el tudott menni mellette, de a Techeetah-pilóta utána is annyira a pálya közepén haladt a lassú tempójával, hogy Bird hátulról telibe találta. Viszont a brit versenyző még három kerékkel is felállhatott a dobogó legalsó fokára, míg Lotterer – akinek a balesetben megsérült a hátsó vezetőszárnya – a hatodik helyig csúszott vissza az utolsó párszáz méteren.
ABB Formula E on Twitter
@JeanEricVergne wins the 2018 Qatar Airways #ParisEPrix, @LucasdiGrassi second but @sambirdracing finishes third with three wheels! � https://t.co/Il7rMgUJod
ABB Formula E on Twitter
This is what happened between @Andre_Lotterer and @sambirdracing in the final few corners... #ParisEPrix https://t.co/9Gz6ei2Y5X
Mindeközben Di Grassi – aki egy hajszállal maradt le a Super Pole-ról – másodikként szelte át a célvonalat, sőt még a leggyorsabb kört is megfutotta, további egy pontot gyűjtve magának. Ezzel az eredménnyel folytatva az erős sorozatát, mivel zsinórban harmadjára zárt futamot ebben a pozícióban, de már így is ötödik a bajnokságban, annak ellenére, hogy az első négy versenyen nullázott.
Maro Engel a negyedik pozícióból várhatta a futamot, amelyet ott is fejezett be, így a Venturi versenyzője egy viszonylag erős futamot tudhat maga mögött. A német pilótát a hazai pályán versenyző Renault e.dams svájci bajnoka, Sébastien Buemi követte az ötödik helyen.
A nap legnagyobb felzárkózása pedig Daniel Abt nevéhez köthető, akinek ugyan a segítségére volt a FanBoost, de azért a 15. rajtkockából a 7. helyig felzárkózni egy ennyire szűk és előzési pontokban ebből adódóan kevésbé bővelkedő utcai aszfaltcsíkon megsüvegelendő teljesítmény. Mindeközben Felix Rosenqvist és a Mahindra Racing számára ismét egy olyan hétvége volt a mostani is, amikor korántsem a terveik szerint alakultak a dolgok: a svéd ugyan célba ért, de csak nyolcadikként, így a 61 pontos hátránya ledolgozásában a hátralevő négy versenyen már csak a világ nyolcadik csodája segíthet.
Oliver Turvey valami hasonlót mutatott be a szombati verseny folyamán, mint Engel, csak pár pozícióban hátrébb: a brit NIO-pilóta kilencedikként rajtolt, és ugyanebben a pozícióban látta meg a kockás zászlót is. Mögötte az utolsó pontot a háromszoros túraautó-világbajnok, a Dragon Racing színeiben verseny José Maria Lopez csípte el.
ABB Formula E on Twitter
Crush hour but in Paris this time, @tom_blomqvist @nico_prost and @mitchevans_ come together... #ParisEPrix https://t.co/SGL4UoCq99
Birdék ütközetén kívül még volt egy komolyabb baleset az első körökben, amelynek eredményeként Tom Blomqvist, Nico Prost és Mitch Evans hármasa egymásba csúszott.
Most egy kis szünetet tart a Formula-E mezőnye, amelynek legközelebb május 19-én, Berlinben lesz jelenése.
A párizsi ePrix végeredménye:
- Jean-Eric Vergne, TECHEETAH, 54:49.102 (28 pont)
- Lucas di Grassi, Audi Sport ABT Schaeffler, +4.882 mp. (19 pont)
- Sam Bird, DS Virgin Racing, +8.897 mp. (15 pont)
- Maro Engel, Venturi Formula E Team, +9.287 mp. (12 pont)
- Sebastien Buemi, Renault e.dams, +10.194 mp. (10 pont)
- Andre Lotterer, TECHEETAH, +10.855 mp. (8 pont)
- Daniel Abt, Audi Sport ABT Schaeffler, +13.918 mp. (6 pont)
- Felix Rosenqvist, Mahindra Racing, +15.271 mp. (4 pont)
- Oliver Turvey, NIO Formula E Team, +19.557 mp. (2 pont)
- Jose Maria Lopez, DRAGON, +20.989 mp. (1 pont)
- Nick Heidfeld, Mahindra Racing, +21.698 mp.
- Jerome D’Ambrosio, DRAGON, +26.723 mp.
- Edoardo Mortara, Venturi Formula E Team, +29.937 mp.
- Alex Lynn, DS Virgin Racing, +43.112 mp.
- Mitch Evans, Panasonic Jaguar Racing, +43.989 mp.
- Nico Prost, Renault e.dams, +1 kör
- Ma Qing Hua, NIO Formula E Team, +3 kör
Kiesett: Nelson Piquet Jr., Panasonic Jaguar Racing (32 kör); Tom Blomqvist, Andretti Formula E (32 kör); Antonio Felix da Costa, Andretti Formula E (2 kör)
Az egyéni bajnoki pontverseny állása a TOP-5-ben – 8/12 futam után:
- Jean-Eric Vergne, TECHEETAH – 147
- Sam Bird, DS Virgin Racing – 116
- Felix Rosenqvist, Mahindra Racing – 86
- Sebastien Buemi, Renault e.dams – 70
- Lucas di Grassi, Audi Sport ABT Schaeffler – 58
A konstruktőri bajnoki pontverseny állása – 8/12 futam után:
- TECHEETAH – 188
- DS Virgin Racing – 133
- Audi Sport ABT Schaeffler – 114
- Mahindra Racing – 107
- Panasonic Jaguar Racing – 88
- Renault e.dams – 77
- Venturi Formula E Team – 52
- NIO Formula E Team – 35
- DRAGON – 26
- Andretti Formula E – 20
Fotó: Formula-E Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.