Az FIA újabb szigorításokat vezet be, hogy megakadályozzák a trükkös motormódokat, amik segítik a kipufogógázok hátsó szárnyakra áramoltatását.
A szezon előtt a Renault F1-es csapata került a rivaldafénybe a befújt hátsó szárnyakkal és vélhetően a Ferrari is ezen a területen kezdett el dolgozni, valószínűleg ehhez kapcsolódik Vettel kormányán az a titokzatos harmadik kar. A Nemzetközi Automobil Szövetség most Baku előtt lépett egyet és pontosan meghatározta, mit lehet és mit nem.
Az elég nyilvánvaló, hogy a felügyelő testületnél semmilyen trükköt nem tolerálnak a motormódokat és az olyan okos rendszereket illetően, amelyek kikerülik a turbókompresszort és a turbinát és a gázokat közvetlenül a kipufogócsőbe juttatja.
„Emiatt szeretnénk minden egyes csapat esetében esetről esetre megvizsgálni a motormódokat, majd a szükséges kéréseket eljuttatjuk a csapatoknak, hogy azok az elfogadható limiten belül maradhassanak” – mondta Nicolas Tombazis, az FIA együléses technikai ügyeiért felelős embere.
A 2014-es szezonra oldották meg azt a problémát, amit a csapatok az azt megelőz években tökélyre fejlesztettek, mégpedig a befújt diffúzort, ami hatalmas aerodinamikai előnyt jelentett. A 2014-es szabályok teljes mértékben el akarták tüntetni ezt a jelenséget.
A csapatok nem adták fel ezt a területet és a 2017-es szabályváltozások követően a hátsó szárnyak lejjebb kerültek, így a kipufogógázokat ismét hatékonyan tudják felhasználni, még ha nem is olyan mértékben, mint az évtized elején.
„Minden csapatnak megvan a joga arra, hogy olyan autót építsen, természetesen a szabályosság keretein belül, ami a leggyorsabb teljesítményt biztosítja számukra. Ha szabályos, akkor el fogjuk fogadni” – hintette el Tombazis.
A 2019-es szabályokat úgy szeretnék összeállítani, hogy találnak egy fix pozíciót a kipufogónak, aminek következtében nem lehet aerodinamikai előnyre szert tenni a kipufogógázokkal, így a motormódok ellenőrzésére sem lenne szükség.
Fotó: Zimbio
Írta: Lombárszki Csaba
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal