Sam Bird győzelmével zárult a Formula-E történetének első római versenye, ezzel a brit DS Virgin-versenyző 18 pontosra csökkentette a hátrányát a pontversenyben az azt vezető Jean-Éric Vergne-nyel szemben, aki egy ötödik hellyel mentette a menthetőt. Felix Rosenqvistet mostanában nem kerüli el a balsors: három versenyen belül másodjára esett ki vezető helyről ugyanis és így lassacskán kezdenek szertefoszlani a bajnoki reményei.
Noha eleinte úgy tűnt, hogy a Formula-E-ben megszokotthoz képest egy jóval nyugodtabb ritmusban fog lezajlani a bajnokság történetének legelső Római ePrix-je, azonban a féltávnál valósággal elszabadult a pokol: José Maria Lopez (Dragon) összeakadt Oliver Turvey-vel (NIO) és Nick Heidfelddel (Mahindra Racing), akiket az argentin "szépen" a falba is vezetett, majd a brit pilótát a saját csapattársa, Luca Filippi találta telibe hátulról - de végül, némileg meglepő módon, mindnyájan tovább tudtak menni.
Már valamivel az autócserék után, a 23. körben jött az újabb dráma: a Mahindra svédje, Felix Rosenqvist azok után, hogy egy jól elkapott rajtot követően vezette a versenyt, hibázott a 18-19-es sikánban, és a nekitette a falnak az autóját, amelynek következtében eltörött a bal hátsó felfüggesztés. Ennek köszönhetően Sam Bird (DS Virgin Racing) vette át az első helyet, három másodperccel megelőzve a jaguaros Mitch Evans-t.
Azonban a britre körök alatt felzárkózott az új-zélandi a mögötte haladó Lucas di Grassival (Audi) egyetemben. Négy kör volt már csak hátra, amikor Evans megpróbálkozott egy előzéssel a kilences kanyarnál, ám nem sikerült, sőt, Bird meglógott előle és magára húzta Di Grassi és a Techeetah-pilóta André Lotterer kettősét. Két kör múlva Di Grassi megelőzte Evans-t, megfosztva őt a második pozíciótól.
Mindeközben Sam Bird a hongkongi szezonnyitó után ismét győzni tudott pályafutása hetedik győzelmét megszerezve, igaz, az utolsó pár kanyarban Di Grassi még megkergette őt, aki végül sorozatban másodjára is második lett, bár még nem szabad előre innia a medve bőrére, mert vizsgálják veszélyes bokszutcai kiengedés miatt. Eleinte úgy tűnt, hogy Evans behozza harmadiknak a Jaguart, azonban az utolsó körre alaposan megcsappant a felhasználható energiájának a szintje, így vissza kellett vennie a tempóból, amely pozícióvesztésekkel járt.
Ebből a leginkább kétség kívül Lotterer profitált, ugyanis emiatt fel tudott állni a dobogóra, Evans-t pedig a vonalig megelőzte Daniel Abt (Audi), a pontveszteségét egy ötödik hellyel minimalizáló és így a bajnokságot továbbra is és 18 pontos előnnyel vezető Jean-Éric Vergne (Techeetah), Sebastien Buemi (Renault e.dams), a 18. rajtkockából egészen a 7. helyig felzárkózó Jerome d'Ambrosio (Dragon Racing), valamint Maro Engel (Venturi) is. Evans végül a kilencedik helyen kocogott be, a TOP-10 pedig a félig olasz Edoardo Mortarával (Venturi) lett teljes.
Végül négy kiesője lett a futamnak: Rosenqvisten kívül baleset miatt búcsúzott idejekorán a versenytől Lopez és a versenyen az autóját kétszer is megtörő Lynn, Nelson Piquet Jr. (Jaguar) meg olyan szempontból kakukktojás, hogy az ő kiesését műszaki hiba okozta.
Két hét múlva pedig már Párizs utcáin lesz jelenése a Formula-E mezőnyének.
A Római ePrix végeredménye:
Az egyéni bajnoki pontverseny állása, 7 futam után:
- Jean-Éric Vergne (Techeetah) - 119 pont
- Sam Bird (DS Virgin Racing) - 101 pont
- Félix Rosenqvist (Mahindra Racing) - 82 pont
- Sébastien Buemi (Renault e.dams) - 60 pont
- Daniel Abt (Audi Sport Abt Schaeffler) - 50 pont
- Nelson Piquet Jr. (Panasonic Jaguar Racing) - 45 pont
- Mitch Evans (Panasonic Jaguar Racing) - 43 pont
- Lucas di Grassi (Audi Sport Abt Schaeffler) - 39 pont
- André Lotterer (Techeetah) - 33 pont
- Oliver Turvey (NIO) - 32 pont
- Edoardo Mortara (Venturi) - 29 pont
- Nick Heidfeld (Mahindra Racing) - 21 pont
- Alex Lynn (DS Virgin Racing) - 17 pont
- Antonio Félix da Costa (MS&AD Andretti) - 16 pont
- José Maria Lopez (Dragon Racing) - 13 pont
- Jerome d'Ambrosio (Dragon Racing) - 12 pont
- Maro Engel (Venturi) - 11 pont
- Nico Prost (Renault e.dams) - 7 pont
- Tom Blomqvist (MS&AD Andretti) - 4 pont
- Luca Filippi (NIO) - 1 pont
- Kamui Kobayashi (MS&AD Andretti) - 0 pont
- Neel Jani (Dragon Racing) - 0 pont
A konstruktőri bajnoki pontverseny állása, 7 futam után:
- Techeetah - 152 pont
- DS Virgin Racing - 118 pont
- Mahindra Racing - 103 pont
- Audi Sport Abt Schaeffler - 89 pont
- Panasonic Jaguar Racing - 88 pont
- Renault e.dams - 67 pont
- Venturi - 40 pont
- NIO - 33 pont
- Dragon Racing - 25 pont
- MS&AD Andretti - 20 pont
Fotó: LAT/Formula-E
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal