FE - BIRD NYERT RÓMÁBAN, ROSENQVIST MEGINT AZ ÉLRŐL ESETT KI
Formula-E 2018: Róma - Futam

dawpnbawsaa6idi.jpg

Sam Bird győzelmével zárult a Formula-E történetének első római versenye, ezzel a brit DS Virgin-versenyző 18 pontosra csökkentette a hátrányát a pontversenyben az azt vezető Jean-Éric Vergne-nyel szemben, aki egy ötödik hellyel mentette a menthetőt. Felix Rosenqvistet mostanában nem kerüli el a balsors: három versenyen belül másodjára esett ki vezető helyről ugyanis és így lassacskán kezdenek szertefoszlani a bajnoki reményei. 

Noha eleinte úgy tűnt, hogy a Formula-E-ben megszokotthoz képest egy jóval nyugodtabb ritmusban fog lezajlani a bajnokság történetének legelső Római ePrix-je, azonban a féltávnál valósággal elszabadult a pokol: José Maria Lopez (Dragon) összeakadt Oliver Turvey-vel (NIO) és Nick Heidfelddel (Mahindra Racing), akiket az argentin "szépen" a falba is vezetett, majd a brit pilótát a saját csapattársa, Luca Filippi találta telibe hátulról - de végül, némileg meglepő módon, mindnyájan tovább tudtak menni.

ABB Formula E on Twitter

Crush hour in Rome...#RomeEPrix https://t.co/220WNPCNHn

Már valamivel az autócserék után, a 23. körben jött az újabb dráma: a Mahindra svédje, Felix Rosenqvist azok után, hogy egy jól elkapott rajtot követően vezette a versenyt, hibázott a 18-19-es sikánban, és a nekitette a falnak az autóját, amelynek következtében eltörött a bal hátsó felfüggesztés. Ennek köszönhetően Sam Bird (DS Virgin Racing) vette át az első helyet, három másodperccel megelőzve a jaguaros Mitch Evans-t.

Azonban a britre körök alatt felzárkózott az új-zélandi a mögötte haladó Lucas di Grassival (Audi) egyetemben. Négy kör volt már csak hátra, amikor Evans megpróbálkozott egy előzéssel a kilences kanyarnál, ám nem sikerült, sőt, Bird meglógott előle és magára húzta Di Grassi és a Techeetah-pilóta André Lotterer kettősét. Két kör múlva Di Grassi megelőzte Evans-t, megfosztva őt a második pozíciótól.

Mindeközben Sam Bird a hongkongi szezonnyitó után ismét győzni tudott pályafutása hetedik győzelmét megszerezve, igaz, az utolsó pár kanyarban Di Grassi még megkergette őt, aki végül sorozatban másodjára is második lett, bár még nem szabad előre innia a medve bőrére, mert vizsgálják veszélyes bokszutcai kiengedés miatt. Eleinte úgy tűnt, hogy Evans behozza harmadiknak a Jaguart, azonban az utolsó körre alaposan megcsappant a felhasználható energiájának a szintje, így vissza kellett vennie a tempóból, amely pozícióvesztésekkel járt.

ABB Formula E on Twitter

Bird is the word in Rome! Congratulations @sambirdracing and @DSVirginRacing #RomeEPrix https://t.co/HV3n57WaXu

Ebből a leginkább kétség kívül Lotterer profitált, ugyanis emiatt fel tudott állni a dobogóra, Evans-t pedig a vonalig megelőzte Daniel Abt (Audi), a pontveszteségét egy ötödik hellyel minimalizáló és így a bajnokságot továbbra is és 18 pontos előnnyel vezető Jean-Éric Vergne (Techeetah), Sebastien Buemi (Renault e.dams), a 18. rajtkockából egészen a 7. helyig felzárkózó Jerome d'Ambrosio (Dragon Racing), valamint Maro Engel (Venturi) is. Evans végül a kilencedik helyen kocogott be, a TOP-10 pedig a félig olasz Edoardo Mortarával (Venturi) lett teljes.

Végül négy kiesője lett a futamnak: Rosenqvisten kívül baleset miatt búcsúzott idejekorán a versenytől Lopez és a versenyen az autóját kétszer is megtörő Lynn, Nelson Piquet Jr. (Jaguar) meg olyan szempontból kakukktojás, hogy az ő kiesését műszaki hiba okozta.

Két hét múlva pedig már Párizs utcáin lesz jelenése a Formula-E mezőnyének.

A Római ePrix végeredménye:

fe_2018_ita_r.jpg

Az egyéni bajnoki pontverseny állása, 7 futam után:

  1. Jean-Éric Vergne (Techeetah) - 119 pont
  2. Sam Bird (DS Virgin Racing) - 101 pont
  3. Félix Rosenqvist (Mahindra Racing) - 82 pont
  4. Sébastien Buemi (Renault e.dams) - 60 pont
  5. Daniel Abt (Audi Sport Abt Schaeffler) - 50 pont
  6. Nelson Piquet Jr. (Panasonic Jaguar Racing) - 45 pont
  7. Mitch Evans (Panasonic Jaguar Racing) - 43 pont
  8. Lucas di Grassi (Audi Sport Abt Schaeffler) - 39 pont
  9. André Lotterer (Techeetah) - 33 pont
  10. Oliver Turvey (NIO) - 32 pont
  11. Edoardo Mortara (Venturi) - 29 pont
  12. Nick Heidfeld (Mahindra Racing) - 21 pont
  13. Alex Lynn (DS Virgin Racing) - 17 pont
  14. Antonio Félix da Costa (MS&AD Andretti) - 16 pont
  15. José Maria Lopez (Dragon Racing) - 13 pont
  16. Jerome d'Ambrosio (Dragon Racing) - 12 pont
  17. Maro Engel (Venturi) - 11 pont
  18. Nico Prost (Renault e.dams) - 7 pont
  19. Tom Blomqvist (MS&AD Andretti) - 4 pont
  20. Luca Filippi (NIO) - 1 pont
  21. Kamui Kobayashi (MS&AD Andretti) - 0 pont
  22. Neel Jani (Dragon Racing) - 0 pont

A konstruktőri bajnoki pontverseny állása, 7 futam után:

  1. Techeetah - 152 pont
  2. DS Virgin Racing - 118 pont
  3. Mahindra Racing - 103 pont
  4. Audi Sport Abt Schaeffler - 89 pont
  5. Panasonic Jaguar Racing - 88 pont
  6. Renault e.dams - 67 pont
  7. Venturi - 40 pont
  8. NIO - 33 pont
  9. Dragon Racing - 25 pont
  10. MS&AD Andretti - 20 pont

Fotó: LAT/Formula-E

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1513834598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása