Nem sokon múlt, hogy 1993 és 2003 után ismét megnyerje egy újonc pályafutása első IndyCar-/CART-versenyét, méghozzá a pole pozícióból indulva - Robert Wickensnek két körön és Alexander Rossi egy kissé meggondolatlan megmozdulásán múlt az elképesztő bravúr. Így azonban Sébastien Bourdais lecsapott a lepattanóra, és 2017 után idén is megnyerte a St. Petersburg-i nyitányt.
Már az időmérő edzés óriási meglepetést hozott az IndyCar 2018-as nyitóhétvégéjén, St. Petersburg-ben, ugyanis azt a Schmidt Peterson Motorsports kanadai újonca, a DTM-ből átigazolt Robert Wickens zárta az élen, a 2014-es bajnok Will Power (Team Penske) és két másik újonc, Mathius Leist (A.J. Foyt Racing) és Jordan King (Ed Carpenter Racing) előtt.
Noha maga a rajt egészen simán, bárminemű komolyabb incidens nélkül lezajlott, az utána lévő körökben azonban kissé elszabadult a pokol: Wickens éppen visszaverte Power egyik támadást, amelynek következtében az új-zélandi a falat is eltalálta. Nem sokkal később pedig Charlie Kimball (Carlin) is bajba került, amelynek "köszönhetően" máris pályára gördült, 2018-ban először a Pace Car.
IndyCar Series on Twitter
After a brief restart, we have a full course caution due to this incident involving @42jordanking and @GrahamRahal. #FirestoneGP | #INDYCAR � @ABCNetwork � WatchESPN https://t.co/7fHNRumDeT
Az újraindításánál Wickens elveszítette a vezetést, ugyanis azt épp egy másik újonc, King vette át. Azonban a brit az első pozíciót csupán a sárga zászló újbóli felbukkanásáig őrizhette, amelyre Graham Rahal (Rahal Letterman Lanigan Racing) és Spencer Pigot (Ed Carpenter Racing) koccanása miatt volt szükség. Ugyanis az újraindításnál King szélesre vette a célegyenes végi kanyart, így Wickens visszavette az elsőséget, majd nem sokkal később az Andretti Autosport Dallara-Hondájával Alexander Rossi megelőzte az Ed Carpenter Racing versenyzőjét.
Ezt követően Rossi közelebb lopódzott Wickenshez, majd a verseny felénél abszolvált bokszkiállások helyzetbe hozták a Dale Coyne Racing francia pilótáját, Sébastien Bourdais-t, aki a 14. helyről kezdhette meg a felzárkózást.
IndyCar Series on Twitter
Oops!� The yellow flag is out after @scottdixon9 got into @TakumaSatoRacer in Turn 1. #FirestoneGP | #INDYCAR � @ABCNetwork � WatchESPN https://t.co/vEbEzXR8VP
Scott Dixon és Takuma Sato ütközése.
Sokáig nagyon szépen ment Mathius Leist, azonban egyszer csak elveszítette az uralmát az A.J. Foyt-os autója felett, így nekiütközött a palánknak a 3-as kanyarban, amely miatt ismételten szükség volt a biztonsági autó szolgálataira, akárcsak Scott Dixon (Chip Ganassi Racing) és Takuma Sato (Rahal Letterman Lanigan) balesetbe torkollott kakaskodását követően, vagy éppen akkor, amikor Jack Harvey (Michael Shank Racing /w Schmidt Peterson Motorsports) egy gumimeghibásodást követően közelebbről is megismerte az egyik St. Petersburg-i falat.
Bourdais egészen az utolsó bokszkiállásáig vezette a versenyt, amelyet követően a harmadik helyen, Wickens és Rossi mögött tért vissza a pályára. Azonban az utolsó néhány kör egy kicsit még inkább megtizedelte a mezőnyt: ezúttal René Binder - aki az egyik gumifalba állt bele nagyon csúnyán a Juncos Racing #32-es számú autójával -, valamint Max Chilton - aki a megforgását követően a pálya közepén ragadt a Carlin gépével - miatt kellett pályára küldeni a biztonsági autót.
IndyCar Series on Twitter
ICYMI: This was the contact in Turn 1 that opened the door for @BourdaisOnTrack to take P1 at the @GPSTPETE!� #FirestoneGP | #INDYCAR FULL RACE RECAP: ➡️ https://t.co/GdWvy9ouKz https://t.co/V8JaaqdCAT
Azonban az utolsó két körre még elengedték a mezőnyt, és a nedvesedő pályán ez újabb fordulatot hozott. A célegyenes végén Rossi megpróbálkozott egy előzéssel Wickensszel szemben, azonban az 1-es kanyarban rosszul mérte fel a helyzetet, megcsúszott alatta az Andretti-Honda, és emiatt nekicsúszott a kanadai versenytársa autójának, amely a falban végezte.
Ezzel a manőverrel nem akármilyen bravúrtól esett el a hatszoros DTM-futamgyőztes, ugyanis 1993 és Nigel Mansell, illetve 2003 és Sébastien Bourdais után ő lett volna a harmadik versenyző a CART/IndyCar történetében, aki pályafutása első hétvégéjén az első pole-t és az első futamgyőzelmet is megszerzi.
Az incidens miatt nem Robert Wickens vagy Alexander Rossi, hanem Sébastien Bourdais győzelmével indult a 2018-as IndyCar-idény is - a francia így pályafutása hatodik IndyCar-győzelmét ünnepelhette, és a harminchetediket az amerikai open-wheel-ben. A dobogó második fokára a mezőny végéről rajtoló Graham Rahal állhatott fel, Rossi - akit ámbár vizsgáltak, de végül nem büntették - a harmadik helyen ért célba.

A Schmidt Peterson Motorsport pedig James Hinchcliffe negyedik helyével vigasztalódhatott valamelyest. A kanadai mögött Ryan Hunter-Reay (Andretti Autosport) ért célba ötödikként, megelőzve Dixont, a legjobb Penske-pilótaként a hetedik helyen záró Josef Newgardent, Ed Jones-t (Chip Ganassi Racing) és Marco Andrettit (Andretti-Herta Autosport), a TOP-10 sorrendje pedig Powerrel lett teljes.
A következő versenyt április 7-én, az arizonai ISM Raceway oválpályán fogják megrendezni.
A St. Petersburg-i verseny végeredménye:
Fotó: IndyCar
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal