A M1RA váratlanul bejelentette csütörtökön délelőtt, hogy a TCR Europe-ban indul, és az egyik versenyzője, Nagy Dániel lesz.
A hét folyamán, a Hyundai sajtótájékoztatóján való részvételünket követően megszellőztettük, hogy a M1RA két héten belül felfedheti a 2018-as versenyprogramját szériástul, versenyzőstül, mindenestül. Ehhez képest viszonylag gyorsan, már négy nap elteltével megérkezett az első nagyobb volumenű bejelentés Michelisz Norbert csapatától, miszerint a két Hyundai i30 N TCR-ral az európai TCR-sorozatban áll majd rajthoz - az egyiket pedig a kétszeres magyar Suzuki-bajnok, korábbi TCR-induló és WTCC-pilóta, Nagy Dániel fogja vezetni.
"Tavaly azzal a céllal alapítottuk meg a M1RA-t, hogy rátermett magyar szakemberekkel győzelmekért szálljunk harcba nemzetközi szinten, és ebből nem engedünk. Idén az Európa-kupa az ideális terep számunkra, amelyben újra az első helyért szeretnénk küzdeni, ugyanazzal a tehetséges szakemberekből álló közösséggel, amelyik tavaly a TCR International csapatbajnoki címének megnyerésével bizonyította, hogy világszínvonalú munkára képes" - nyilatkozott az idei célkitűzésekről a csapatvezető Bári Dávid a M1RA sajtóközleményében.
"Nagyon boldog vagyok, hogy együtt dolgozhatunk Danival, hiszen tudjuk, hogy igen tehetséges pilóta. A bajnokság és az autó is változik az előző évhez képest, egyvalami azonban biztosan nem: szeretnénk egy újabb fiatal magyar pilótát hozzásegíteni ahhoz, hogy tovább fejlődhessen és eredményesebb versenyzővé válhasson. Hiszek benne, hogy Danin keresztül ismét bizonyítani tudjuk, hogy miről szól a M1RA" - dicsérte Nagy Dani kvalitásait Dávid.
Nagy Dani pályafutása némi szimulátorozást követően, 2011 végén, a hazai gyorsasági bajnokságban indult be. 2013-ban bajnok lett a magyar Suzuki Kupában, két évvel később pedig az RCM Kupában ismételtette meg ezt a bravúrt. Mindeközben Nagy lehetőséget nemzetközi szinten: a TCR Nemzetközi Széria 2015. évi, Red Bull Ring-i versenyhétvégéjén vezethette a Zengő Motorsport SEAT Leónját, amellyel az időmérő edzést a harmadik helyen zárta. Valamivel több mint egy évvel később már a Túraautó Világbajnokság mezőnyét erősíthette a magyar alakulat TC1-es Honda Civic-jével egészen a 2017-es szezon végéig - ez idő alatt 30 futamon vett részt, a legjobb eredménye meg egy 10. hely a tavalyi monzai második versenyről.
"Nagyon hamar megegyeztünk a közös folytatásról, néhány beszélgetés elég is volt hozzá. Hálás vagyok azért, hogy az elmúlt két évben belekóstolhattam a WTCC légkörébe, de úgy éreztem, váltanom kell, ezért is kerestem ennek a lehetőségét. Mint minden versenyző, én is győzelmekért, dobogós helyezésekért akarok küzdeni, ám erre sajnos nem volt igazi lehetőségem az utóbbi időben. Szükségem van rá, hogy újra átéljem ezeket a pozitív élményeket, így egy bizonytalan világkupás szezonnál nekem szakmailag többet ér az Európa-kupa és az esély, hogy megmutassam, többre vagyok képes. Láttam, hogy milyen profin és megbízhatóan működik a M1RA, mint csapat. Láttam, hogy tavaly mind az öt versenyzőjük dobogóra állt a szezon során, köztük olyan is, akinek az volt az addigi legjobb eredménye. Tudom, hogy én is mindent megkapok majd, ami a fejlődésemhez szükséges. Az is fontos szempont volt, hogy a Hyundai a kategória talán legerősebb autója, és a csapat szoros kapcsolatot ápol a gyártóval. Bízom az eszmében, amit a M1RA képvisel" - kommentálta a hírt a 19 esztendős magyar versenyző.
A napokban történt egy másik bejelentés is: a Comtoyou Racing erősítette meg, hogy egy Volkswagen Golfban lehetőséget biztosít a TCR Benelux elmúlt két szezonja egyik élmenőjének, a belga Maxime Potty-nak, aki a Belga Volkswagen Klub támogatását élvezi. A 18 éves pilóta tavaly indult a hazai hétvégéjén a nemzetközi TCR-ben, a 2017-es, egyfordulós (adriai) TCR Europe Trophy-t meg a negyedik helyen zárta.
"Azt hiszem, jó dolgozom lesz a Jean-Michel Baert és François Verbist által vezetett Comtoyou Racing-nél, a Belga VW Klub támogatásával, és Jean-François Hemroulle-lel, aki az edzőm lesz. Rengeteg tapasztalatuk van, amely rendkívül értékes lesz számomra. Ráadásul, további előnyöm adódik abból, hogy megkapom az új Volkswagen Golfot, a 2018-as fejlesztésekkel" - mondta Potty, aki hozzátette, hogy ugyanakkor még sokat kell tanulnia, ugyanis a pályák közül nem ismeri a hungaroringit, a monzait és a barcelonait. - "Lehetőségem lesz gyakorolni, amellett, hogy mindent megadnak nekem ahhoz, hogy a bajnoki címért harcolhassak - és ez a célom az idei évre. A kihívás elég kemény, de nem akarok támogatói szerepet játszani. Ugyanis ez egy nagyon fontos lépés a pályafutásomban, viszont készen állok rá, minden eddiginél motiváltabban."
A hét állomásból álló, 2018-as TCR Europe-szezon május 6-án, a franciaországi Le Castellet-ben rajtol el, a Hungaroringen pedig a nyár közepén, a július 8-i hétvégén teszi tiszteletét.
Az eddigi bejelentések alapján így néz ki a TCR Europe 2018-as mezőnye:
Csapat | Autó | Versenyző(k) |
Comtoyou Racing | Volkswagen Golf GTI TCR | Maxime Potty, ??? |
Craft-Bamboo Racing | ??? | ???, ??? |
M1RA | Hyundai i30 N TCR | Nagy Dániel, ??? |
Reno Racing | Honda Civic Type R TCR | Jens Reno Møller |
Target Competition | Hyundai i30 N TCR | Reece Barr, ???, ??? |
Fotó: TCR sajtóközlemény, Landek Norbert, TCR Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal