Lewis Hamilton és a Mercedes W09-es konstrukció finoman jelezte az első teszthét utolsó napján, hogy idén is őket kell majd legyőzni.
A világbajnoki címvédő mindössze 25 kört tehetett meg új autójával az első napon, majd utána számára szerencsétlenül alakultak a körülmények, végül az utolsó nap délutánját megkapta és rögtön meg is autózta a hét legjobb köridejét a közepes abroncsokon. A Mercedes ezt a gumitípust preferálta a többi csapattal szemben.
A teszt a szokásoshoz képest kevésbé reprezentatív képet fest a 2018-as mezőnyről és az erőviszonyokról, hiszen négyből mindössze három napon tudtak értékelhető adatokat gyűjteni, de az időjárás az egész hetet komoly mértékben befolyásolta. A csapatoknak esős, havas körülményekkel kellett megküzdeniük, sokszor pedig értelmetlen is volt pályán lenni, annyira hideg volt a hőmérséklet, mivel ilyen időben az autókba épített mérőműszerek sem funkcionálnak.
Vajon idén is Mercedes-Ferrari csata várható?
A Mercedeshez a Ferrari négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel végzett a legközelebb. A német lágyabb abroncsokon maradt el 3 tizedre brit riválisától, viszont érdemes megemlíteni, hogy a körülmények teljesen mások voltak.
Stoffel Vandoorne lett a teszthét harmadik legjobbja - a McLaren protezsáltja a Pirelli leglágyabb abroncsain, a hiperlágy gumikon érte el a legjobb idejét. A wokingi csapat azonban az első két napon rengeteg időt veszített, először egy kerékagyprobléma és az azáltal okozott Alonso-baleset miatt, majd a második napon újabb, ezúttal egy két fontba kerülő kipufogócsavar okozta technikai probléma hátráltatta őket. Az utolsó megmérettetésen azonban senki sem teljesített náluk több kört. Vandoorne egy délelőtt alatt 110 kört tett meg.
Új korszak kezdődött a Honda számára is, hiszen a McLarennel való szakítás után elképesztően jó teljesítményt nyújtott az első héten a Toro Rosso partnereként. Ne kiabáljuk el, de több, mint biztató volt, amit a japánoktól láthattunk a négy nap folyamán. Hartley és Gasly folyamatosan tudtak körözni, mindenfajta gond nélkül és ők teljesítették a legtöbb kört. Ez az utóbbi éveket figyelembe véve kisebb csodának mondható.

Egyelőre nagyon jól működik a Honda-motor a Toro Rossóban. Vajon ez így marad a továbbiakban is?
Nem zárt túl jó hetet a Red Bull. Az első nap még Ricciardo volt a legtöbb kilométert gyűjtő versenyző, sőt még a legjobb kört is ő rakta össze, utána viszont se neki, se Verstappennek nem volt sok szerencséje. Gyermekbetegségekkel küzd még az RB14-es kódjelű autó, de a versenyzők elégedettek a tavaly óta megtett előrelépéssel.
Nagy meglepetés volt a Renault is, hiszen folyamatosan tudtak körözni és az autó is kellőképpen bizakodásra okot adó tempót mutatott a pályán. Elképzelhető, hogy a Renault fejlődött a legtöbbet és immáron ők a negyedikek az erősorrendben. Nagy csata lehet idén a McLarennel.
Régen voltak ennyire nehéz helyzetben a rózsaszín párducok. Visszatalál-e a silverstone-i gárda a szezonnyitóig a siker útjára?
A Force India és a Sauber nem zártak valami jó hetet. Utóbbi sokat volt kint a pályán, de a tempója közel sem volt az igazi és a versenyzői, Marcus Ericsson és Charles Leclerc többször ki is csúsztak. A svájci alakulat elmondása szerint a következő hétre érkezik az igazán nagy fejlesztési csomag, ami sokat dob majd az autó tempóján. A Force India volt az egyetlen, akik nem hajtottak pályára a téli tesztek előtt, ez meg is látszott, hiszen az új autó, a VJM11-es még sok gyermekbetegséggel küzd.
Az utolsó négy tesztnap a jövő hét folyamán kerül megrendezésre keddtől péntekig, utána pedig, három hét múlva kezdődik az idei Forma-1-es szezon.
Végül nézzünk néhány statisztikát:
- A versenyzők sorrendje a legjobb köridejeik alapján:
Pirelli Motorsport on Twitter
After 4 days of #F1Testing here are the final overall results� More #F1 info here: https://t.co/DyJubsHwja
- Az öt legtöbb kört megtett csapat:
Formula 1 on Twitter
First week of #F1Testing = surprise order in mileage � Who'll keep up the hard work in the second test? � #F1
- Az öt legtöbb kört megtett versenyző:
Formula 1 on Twitter
Three drivers hit the 200 club in the first week of #F1Testing A mighty effort considering the weather � #F1
Fotó: Zimbio, MakFormula1
Írta: Lombárszki Csaba
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal