
Tesztnapot nyert a Ferrari, havazással zárult a második nap Barcelonában.
Sebastian Vettel, a Ferrari német versenyzője az élre repítette a Ferrarit az előszezoni tesztsorozat második napjában, Barcelonában. A négyszeres világbajnok 1:19.673-as idejét senki sem tudta megelőzni - a legközelebb hozzá Valtteri Bottas zárt a Mercedesszel, de a finn hátránya már a 0.3 másodpercet is meghaladta, a harmadik helyen pedig kisebb meglepetést okozva Stoffel Vandoorne, a McLaren-Renault belgája zárt. A baljós időjárás-előrejelzések pedig beigazolódni látszódnak, mivel a nap végére a hó is megérkezett Spanyolországba.
A második tesztnap beosztása:
Csapat | Autó | 2018. február 27. Kedd |
MERCEDES | W09 EQ Power+ | Bottas |
FERRARI | SF71-H | Vettel |
RED BULL | RB14 | Verstappen |
FORCE INDIA | VJM11 | Ocon |
WILLIAMS | FW41 | Délelőtt: Sirotkin Délután: Kubica |
RENAULT | R.S.18 | Délelőtt: Sainz Délután: Hülkenberg |
TORO ROSSO | STR13 | Gasly |
HAAS | VF-18 | Magnussen |
MCLAREN | MCL33 | Vandoorne |
SAUBER | C37 | Leclerc |
A délelőtti események
A délelőtt folyamán azonban még nem a Ferrari versenyzője, hanem a Mercedesé, azaz Valtteri Bottas bizonyult a leggyorsabbnak egy 1:20.325-ös köridővel, amellyel éppen csak, 55 ezredmásodperccel megelőzte Stoffel Vandoorne-t, aki a McLaren-Renault-val félidőnél a második helyen állt.
A harmadik hely sorsa sokáig kérdéses, mivel Sergey Sirotkin (Williams-Mercedes), Esteban Ocon (Force India) és Pierre Gasly (Toro Rosso) körökön át pingpongoztak egymás között, a jobbnál jobb körökkel- végül a Williams orosz származású újoncpilótája zárt a legelőrébb ebből a trióból, de csak az ötödik helyen. Ugyanis Sebastian Vettel a Ferrarival bejött harmadiknak annak ellenére, hogy a közepes gumikon futott, Carlos Sainz pedig behozta a negyedik helyre a Renault-t, pedig csak 17 kört futott az első négy órában.
Gasly mögött a tavalyi F2-es bajnok, Pierre Gasly lett a nyolcadik a Sauber-Ferrarival, megelőzve Kevin Magnussent (Haas) és Max Verstappent (Red Bull). Azonban mind a Haas-nál, mind a Red Bull-nál gondok merültek fel - előbbi csapat esetében az okozott problémákat, hogy a dán pilóta az egyik kivezető körén meglátogatta az egyik sóderágyat, míg Verstappen csak egyetlenegy körre ment ki még a reggeli időszak elején.
A barcelonai második tesztnap állása, 4 óra elteltével:
A délutáni események
Ezúttal nem volt kimondottan ebédszünet, miután a csapatok engedélyt kaptak arra, hogy a délelőtti és a délutáni etapot amúgy kettéválasztó egy órában is pályára gördüljenek. Azonban az élen ennek ellenére egészen sokáig, helyi és egyben közép-európai idő szerint délután 15 óra 30 percig nem változott az állás, azonban ekkortájt Sebastian Vettelt átlépte azt a bűvös, 1:20-as határt.

Végül egészen 1:19.673-ig tudta lefaragni az etalonidőt a németek négyszeres világbajnoka, amelytől Bottas 303 ezredmásodperccel maradt el, míg Vandoorne délelőtt futott, hiperlágy gumis köre elég volt ahhoz, hogy felférjen a képzeletbeli dobogóra, igaz, csak egyetlenegy ezredmásodpercet adott Verstappennek, aki 67 körrel zárta a napot még úgy is, hogy délelőtt csak egyet teljesített üzemanyagszivárgás miatt. Délután a belgának is gondjai voltak a kipufogó túlmelegedése miatt, így csak 37 körrel zárta a napot.
A holland pilótát Sainz (Renault) és Gasly (Toro Rosso) követték az ötödik-hatodik helyen, megelőzve Robert Kubicát, aki először vitte pályára a Williams FW41-es kódjelű autóját, átvéve azt Sirotkintól, aki a nyolcadik legjobb időt megfutva bő három tizedet kapott a lengyeltől, de megelőzte Ocont, aki meglepően hátul zárt a Force Indiával.
A sort pedig a Ferrari partnercsapatai, a Sauber és a Haas zárták. Előbbi alakulat színeiben Leclerc 81 kört teljesített annak dacára, hogy már a délutáni etap első órájában a 4-es kanyar kavicságyában találta magát, amelyet követően már nem is gördült pályára. Magnussen úgyszintén átélt néhány meleg pillanatot nagyjából ugyanott - a dán futotta a legkevesebb, szám szerint 36 kört.
A nap másik piros zászlóját meg éppen a nap legproduktívabb pilóta, a 98 kört teljesítő Sebastian Vettel okozta azzal, hogy nem sokkal 14 óra 15 perc után megforgott az 1-es kanyarban. De önerőből vissza tudott menni a depóba a német, azonban azzal, hogy visszatért a pályára, teleszórta kaviccsal a 2-es kanyart, így takarítani kellett.
Az utolsó órában eléggé gyér lett a forgalom a pályán, de nem véletlenül, mivel elkezdett havazni a Circuit de Barcelona-Catalunya felett - így csak alig néhányan merészkedtek ki a garázsból a Pirelli intermediate, valamint esős gumijain.
A második tesztnap végeredménye:
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal