
Daniel Ricciardo futotta meg a leggyorsabb kört az előszezoni tesztsorozat első napján, Barcelonában, a Red Bull RB14-essel, mindeközben problémamentesen működött a Honda motorja, ellenben Fernando Alonsót már délelőtt utolérte egy kisebb balszerencse.
Véget ért a szinte végeláthatatlannak tűnő téli szünet, és hétfőn kezdetét vette a 2018-as Forma-1-es előszezon a barcelonai első tesztnappal, amelyet Daniel Ricciardo zárt az élen a Red Bull gépével - az ausztrál az 1:20.179-es körével majd' két tizedmásodpercet adott a Mercedes finnjének, Valtteri Bottasnak, és több mint hármat a Ferrari 2007-es világbajnokának, Kimi Räikkönennek. Komolyabb problémával pedig csak a McLaren-Renault, valamint a Force India csapata szembesült a nyolc óra során.
Az első tesztnap beosztása:
Csapat | Autó | 2018. február 26. Hétfő |
MERCEDES | W09 EQ Power+ | Délelőtt: Bottas Délután: Hamilton |
FERRARI | SF71-H | Räikkönen |
RED BULL | RB14 | Ricciardo |
FORCE INDIA | VJM11 | Mazepin |
WILLIAMS | FW41 | Délelőtt: Stroll Délután: Sirotkin |
RENAULT | R.S.18 | Délelőtt: Hülkenberg Délután: Sainz |
TORO ROSSO | STR13 | Hartley |
HAAS | VF-18 | Grosjean |
MCLAREN | MCL33 | Alonso |
SAUBER | C37 | Ericsson |
A délelőtti események
Daniel Ricciardo már délelőtt átvette az első helyet a Circuit de Barcelona-Catalunya pályán, és nem kicsit meglepő módon közepes gumikon született meg az első tesztnap délelőtti etapjának leggyorsabb köre, amely 1:20.179 volt. A képzeletbeli dobogóra még Bottas ért oda egy 17 századmásodperccel lassabb köridővel, valamint Räikkönen, akinek a lemaradása a három tizedet is meghaladta, annak ellenére, hogy lágy abroncsokon próbálkozott.
A finntől azonban csak alig pár századdal kapott ki Nico Hülkenberg, aki a negyedik helyen zárt a Renault-val, megelőzve Brendon Hartley-t és a Toro Rosso-Hondát, amely már délelőtt megtett 72 kört, ezzel többet teljesítve, mint amennyire a tavalyi teszt első két napján képes volt a McLaren-Honda. Az új-zélandi több mint két másodperccel volt elmaradva az etalonidőhöz képest, de maga mögé utasította a williamses Lance Stroll-t és a haasos Romain Grosjeant.
Nem indult álomszerűen a McLaren-Renault 2018-as éve, de ennek az oka - a korábbi évekkel ellentétben - nem a motor megbízhatatlansága volt. Ugyanis Fernando Alonso alig öt kör után a sóderágyban kötött ki, miután a kerékanya meghibásodása miatt leszállt a jobb hátsó kerék az MCL33-asról a célegyenesre ráfordító kanyarban - a spanyol azonban még pályára tudott gördülni az egyórás ebédszünet előtt, és a nyolcadik lett.
Azonban nem csak a spanyol miatt kellett félbeszakítani a körözést, ugyanis nem sokkal később, a 4-es kanyarban a Force India VJM11-essel találta magát a kavicságyban Nikita Mazepin, a csapat fejlesztőversenyzője. Az orosz így a tizedik lett csak, a sauberes Marcus Ericsson mögött.
A barcelonai első tesztnap állása, 4 óra elteltével:

A délutáni események
A hideg, majd a későbbi órákban ráadásul esőssé is vált időjárási körülmények miatt nagyon passzívak voltak a csapatok, ami a pályán való körözés illeti. Ezeket az is igazolja, hogy a délelőtthöz képest az első négy helyezett esetében csakis a körök száma változott, tehát, a nap során a legtöbb, szám szerint 105 kört megtevő Ricciardo maradt az élen az 1:20.179-es idejével Räikkönen, Bottas és Hülkenberg előtt.
Ellenben Fernando Alonso szuperlágy gumikon feljött az ötödik helyre a McLaren-Renault-val, aki végül 51 körrel zárta a napot azok után, hogy délelőtt a kicsúszása következményeként csak tízszer tudott körbemenni hazai pályáján. Mögötte a másik spanyol, a Renault RS18-ast csapattársától, Hülkenbergtől átvevő Carlos Sainz végzett, még éppen két másodpercen belül Ricciardóhoz képest.

A Mercedesnél is történt egy műszakváltás, Bottastól a négyszeres világbajnok Lewis Hamilton vette át a volánt, aki a hetedik lett, de valami miatt csak 25 kört tett meg. A brit versenyző mögött még Hartley, Stroll és Grosjean zárt az első tízben, kiszorítva Ericssont, Mazepint és Sirotkin.
A Force India nem is volt pályán a délutáni négy órában a délelőtti kicsúszás után, míg az utóbbi orosz nem igazán futott értékelhető köridőt.
A barcelonai első tesztnap végeredménye:
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal