Hétfőn reggel, szűk egy órával a 2018-as előszezon rajtja előtt a Force India és a Toro Rosso is lerántotta a leplet az idei versenygépéről.
Megérkezett a Force India 2018-as autója
Először a Sahara Force India csapata mutatta be az autóját, a VJM11-est. Miután a silverstone-i istálló tavalyi autója kiemelkedően jó volt, így aerodinamikailag nem volt túl sok teendője a mérnököknek. Ahogyan az látható a képeken, a versenygép dizájnja sem változott igazán, csak annyiban, hogy a pink szín még nagyobb hangsúlyt kapott az autón, ugyanis a gárda és az osztrák víztechnológiai vállalat, a BWT közötti, tavaly kezdődött együttműködés 2018-ban is folytatódik.
Az indiai-brit alakulatnál a pilótafelállás sem változott a tél folyamán, amelyet az idei szezonban is Sergio Pérez és Esteban Ocon kettőse fog alkotni. Érdekesség, hogy az eredeti tervek alapján az első teszthéten csupán egy-egy tesztnapot kaptak volna mindketten, mivel az első napra a fejlesztőpilóta Nikita Mazepin, a negyedikre pedig Nicholas Latifi, a Force India harmadik számú versenyzője lett beosztva. Azonban kiderült, hogy a kanadai egy súlyos fertőzés áldozata lett, amely miatt kórházba is szállították, és egészen biztos, hogy nem jön helyre csütörtökig, így valószínűleg módosulni fog a tesztfelállás a csapatnál.
Egyelőre pedig nem változott meg a Force India csapatneve, de Otmar Szafnauer, a csapat ügyvezetője a motorsport.com-nak lenyilatkozta, hogy még valószínűleg a melbourne-i szezonnyitó előtt sor fog kerülni rá: "Nagy a valószínűsége annak, hogy még az első verseny előtt meg fog történni a névváltoztatás. Még dolgozunk az ügyön, és egyelőre nem alakult ki a végleges döntés ennek kapcsán. De továbbra is azt mondjuk, hogy nevet fogunk váltani. A határidő azonban egyre csak közeledik, és ahogy közeledünk ehhez, annál keményebben dolgozunk, hogy biztosan végbemehessen a változás."
Még a tavalyi év folyamán volt egy kísérlete arra a Force Indiának, hogy "Force One"-ra változtassa a nevét, ám ezt a Forma-1 tulajdonosai "leszavazták", mivel túlságosan összetéveszthető a "Formula One" névvel. A csapatnak az a célja ezzel a projekttel, hogy egy nemzetközibb név alatt üzemelhessenek, ezáltal vonzóbbá válva a szponzorok számára. Szafnauer állításait, miszerint továbbra is dolgoznak az ügyön, az bizonyítja, hogy a csapatruházaton és -felszerelésen egyelőre korlátozott mértékben van rajta bármiféle csapatlogó.
Emellett a Force India azt is kijelentette, hogy nem fontolgatják a csapat eladásának lehetőségét, reagálva azokra, a múlt hét folyamán felrepült hírekre, miszerint egy brit energiaitalos cég, a Rich Energy 200 millió angol fontot fizetne a Forma-1-es istálló átvételéért.
A Force India egy videót is feltöltött a VJM11-es bemutatásáról:
The VJM11 breaks cover - and it's gorgeous!
The covers came off the VJM11 today in Barcelona to reveal a new gloss livery incorporating the pink, magenta and silver of Austrian water specialists, Best Water Technology (BWT). Sergio Perez and Esteban Ocon were on hand to conduct car presentation duties giving the media and fans a chance to see the team's 2018 challenger for the first time.
Hivatalosan is lehullt a lepel az STR13-as Toro Rossóról
A Toro Rosso bemutatója -, amely percekkel később került megrendezésre, mint a Force Indiáé - nem okozott igazán nagy meglepetéseket, hogy a faenzaiak autójáról még a múlt hét közepén kiszivárgott egy fotó, ahogy Brendon Hartley köröz vele a misanói versenypályán egy forgatási nap keretein belül.
Noha kívülről - már ami a festést illeti - ugyanúgy néz ki az STR13-as, mint az elődje, azonban belül teljesen más. Már csak amiatt is, mert az idei évtől a Renault helyett a Honda szállítja az erőforrásokat a Red Bull testvércsapatának.
Az új autót a gyakorlások folyamán csak a csapat főállású pilótái, Pierre Gasly, valamint Brendon Hartley fogják vezetni.
Bemutatta a végleges 2018-as festését a Red Bull
Tartotta a szavát a Red Bull, s eléget téve mindannak, amiről az autóbemutató alkalmával értesültünk, megváltozott a csapat RB14-es kódnevű autójának a színvilága. A terepmintás kéket a mondhatni jól megszokott matt kék - piros - sárga kombináció váltotta, amely inkább hajaz a csapat első, 2005-ös autójának, az RB1-esnek a dizájnjára.
Az autót a barcelonai gyakorlások során Daniel Ricciardo és Max Verstappen, az energiaitalos gárda 2018-as pilótái fogják vezetni.
Fotó: Sahara Force India F1 Team, Sutton Images, Scuderia Toro Rosso, Red Bull Racing
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.