Noha Red Bull-pole-ra számított a nagyérdemű Mexikóvárosban, Vettel előrántotta a nyulat a cilinderből, és megnyerte a mexikói időmérő edzést, pályafutása 50. rajtelsőségét zsebre vágva.
Magyar idő szerint este 20 órakor kezdetét vette az idei tizennyolcadik időmérő edzés a mexikói Autódromo Hermanos Rodríguezen. A kvalifikáció első szakaszát a két Mercedes-versenyző, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas zárta az élen - mindketten 1:17.5-ös időt mentek az ultralágy Pirelliken. Ellenben a Red Bull-nál és a Ferrarinál szuperlágy gumikon jutották tovább a Q2-be: Verstappen, Vettel, Räikkönen és Ricciardo a harmadik, a negyedik, a hetedik és a nyolcadik helyen végeztek.
Az élmezőnyből azonban kiemelendő Fernando Alonso teljesítménye: a spanyolok kétszeres világbajnoka az ötödik időt futotta meg a McLaren-Hondával, mindössze két tizedmásodperccel elmaradva Hamilton idejétől. Hátrébb pedig Brendon Hartley parádézott a Toro Rosso-Renault-val: az új-zélandi újonc a 14. helyen fejezte be a Q1-et, pályafutása során először továbbjutva onnan.
Kiesett az első 18 perc után a két Sauber és a két Haas-Ferrari, valamint Pierre Gasly, aki a motor meghibásodása miatt pályára sem tudott gördülni. A francia versenyző amúgy is hátrányból fogja megkezdeni a Mexikói Nagydíjat vasárnap, ugyanis 15 rajthelyes büntetést kapott az ötödik vezérlőelektronika és a hetedik MGU-H beszereléséért.
A kvalifikáció második, 15 perces felvonásában óriási meglepetésre fölényesen tört az élre Max Verstappen: a Red Bull holland versenyzője az ultralágy gumikon 1:16.524-es pályacsúcsot felállítva több, mint három tizedet adott Sebastian Vettelnek, aki mögött Lewis Hamilton lett a harmadik. Mögöttük Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Sainz, Hülkenberg, Ocon és Peréz jutottak tovább a Q3-ba.
Formula 1 on Twitter
� HAR: "No power, no power" That's the end of Q2 for the Toro Rosso driver #MexicoGP �� #F1 #Quali
Ellenben a két Williams kiesett, akárcsak a motorhiba miatt a pályán megálló Brendon Hartley, illetve a két McLaren-Honda - utóbbiak esetében a wokingi istálló nem látta értelmét annak, hogy pályára gördüljenek úgy, hogy Vandoorne 35 rajthelyes, Alonso pedig 20 rajthelyes hátrasorolást kapott motorkomponensek cseréjéért.
A Q3-ban eleinte úgy tűnt, hogy Max Verstappent és a Red Bull-t képtelenség megállítani. A Mercedesek, Ricciardo és Räikkönen még a második csörtében sem tudtak eleget javítani, ellenben Sebastian Vettellel, aki az utolsó utáni pillanatban egy 1:16.488-as pályacsúccsal tört borsot a többiek, de elsősorban Verstaappen orra alá.
Ezzel a Ferrarinál versenyző négyszeres világbajnok karrierje 50. pole pozícióját kaparintotta meg, 86 ezredmásodperccel megverve Max Verstappent, akinek továbbra is várnia kell arra, hogy időmérőt nyerjen a Forma-1-ben. A Mercedesnek ezúttal be kellett érnie a második sorral, de Lewis Hamiltonnak még is nagy esélye van arra, hogy már holnap négyszeres világbajnokká váljon, ugyanis ehhez egy ötödik hely elegendő.
Az Ezüst Nyilak mögött Räikkönen zárt ötödikként, megelőzve az újra bravúrozó Esteban Ocont, és Daniel Ricciardót - a Red Bull ausztrálja ma nem tudott igazán acélos teljesítményt nyújtani, de ennek hátterében az állhat, hogy egy régebbi erőforrást helyeztek be az autójába az austini motorhibát követően, hogy elkerüljék a Red Bull-nál a büntetést. Az ötszörös futamgyőztes mögött a két Renault végzett Nico Hülkenberggel és Carlos Sainz-cal, míg Sergio Pérez hazai közönsége előtt csak a 10. rajtkockát tudta megszerezni.
Magyar idő szerint vasárnap este 20 órakor fog elrajtolni a Mexikói Nagydíj, amelyet az M4 Sport élőben fog majd sugározni. De mindennek előtt szeretnénk felhívni Olvasóink figyelmét, hogy holnaptól kezdve már a téli időszámítás lesz érvényben, tehát az órákat vasárnap hajnalban 3 óráról 2 órára kell visszaállítani!
Az időmérő edzés végeredménye:
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.