
Noha a rajtnál és az azutáni körökben Sebastian Vettel meg tudta szorongatni Lewis Hamiltont, de végül a brit könnyedén szerezte meg az idei kilencedik és az austini ötödik győzelmét, amellyel a Mercedes sorozatban negyedjére is konstruktőri világbajnok lett. Vettel második és Räikkönen harmadik helyével pedig kettős dobogót ünnepelhet a Ferrari.
Formula 1 on Twitter
LAP 1/56: Superb start from VET, who passes HAM to take P1 � #USGP �� #F1
Magyar idő szerint vasárnap este 21 órakor kezdődhetett meg az idei tizennyolcadik Forma-1-es futam, az Amerikai Nagydíj. A piros lámpák kialvását követően jól indult Hamilton és Vettel is az első sorból, de talán utóbbi valamivel jobban, így a Ferrari versenyzője fordult el az élen a célegyenes végén. A helyezkedéseket követően Vettel, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Ocon, Räikkönen sorrend alakult ki az első hat helyen.
A második kör elején Ricciardo az első kanyarban megtámadta Bottast, össze is értek, de végül a finn Mercedes-versenyző meg tudta őrizni a harmadik helyet. Mindeközben a 16. helyről felzárkózó Verstappen már a 11. pozícióban haladt Kvyat megelőzését követően, Räikkönen pedig a 15-ös kanyarban szemfüles módon beszúrt Oconnak, átvéve az ötödik helyet.
Formula 1 on Twitter
LAP 4/56 Not much room there, guys �� Already turning into an epic battle for P3 between BOT and RIC #USGP ��
A negyedik körben Ricciardo ismét megpróbálkozott Bottasszal szemben – ennek a kísérletnek kis híján nagyobb baleset lett a vége, de a finn résen volt, az ausztrál pedig túlcsúszott, így maradt a sorrend. Ezalatt máris meglett a futam első kiesője: Nico Hülkenberg állt ki a depóba a Renault-val, műszaki hiba okán.
Formula 1 on Twitter
LAP 7/56: HAM sweeps past VET to re-take P1 #USGP �� #F1
Néhány körrel később szorossá vált a helyzet az élen Vettel és Hamilton között, olyannyira, hogy a hatodik körben, az első DRS-zónában a brit versenyző maga mögé utasította a német riválisát, visszaragadva a vezető pozíciót. Néhány kanyarral később próbált revansot venni Vettel Hamilton manőverén, de nem járt sikerrel.
Két kör múlva pedig újabb pilóta iratkozott fel a kiesők névsorára, mégpedig a sauberes Pascal Wehrlein, akinek valószínűleg amiatt a baleset miatt kellett kiállnia, amely az első körben történt vele és a haasos Kevin Magnussennel.
Az élbolyból először Ricciardo látogatott ki a depóba: a 13. körben a Red Bull ausztrál versenyzője -, akit közben nem büntetett meg a Bottasszal való kakaskodásért a versenybíróság, - szuperlágyakat kapott a használt ultralágyakat felváltva. Az élen pedig a Hamilton – Vettel – Bottas trió eléggé szétszakadt a körök előrehaladtával: a #44-es Mercedest és az #5-ös Ferrarit szűk négy, utóbbit és a #77-es Mercedest pedig három másodperc választotta szét.
Formula 1 on Twitter
LAP 16/56 Moments after setting the Fastest Lap - race over � � RIC: "Engine's gone... engine's gone" #USGP �� #F1
A középmezőnyben ezalatt többen is megejtették az első kerékcseréjüket, sőt, többek esetében valószínűleg az egyetlent, miután a tartósabb lágy gumit választották. A 16. körben pedig motorikus probléma miatt kiesett Daniel Ricciardo – a Red Bull-pilóta alatt a 12-es kanyarból kigyorsítva szállt el a hajtás.
Egy körrel később Vettel látogatott ki a pitbe a második helyről, s lágy abroncsokat raktak fel neki a Ferrari szerelői. Három körrel rá, a 20. körben Hamilton is teljesítette a bokszkiállását, szintén lágy gumikon. Amikor kijött a brit a depóból, Vettel az üzemmeleg gumiabroncsokon néhány kanyar erejéig ráesett a nyakára, de aztán lélegzetvételnyi előnyhöz jutott. Egy kör múlva pedig Räikkönen is követte a másik Ferrarival Vettel és Hamilton példáját.
Formula 1 on Twitter
LAP 26/56: A frustrated ALO is pushed back into the garage - his race is over #USGP �� #F1
Pár kör erejéig a 16. rajtkockából induló Verstappen vezette a futamot (igaz, még nem volt kint ekkor kerékcserén, a szuperlágy gumikon autózva), de a 23. körre Lewis Hamilton a friss gumikon utolérte őt, és viszonylag könnyen meg is előzte a holland Red Bull-versenyzőt, aki a 25. körben ejtette meg a kerékcseréjét. Ugyanebben a körben pedig Fernando Alonso bejött a depóba, és vélhetően motorhiba miatt feladta a versenyt – a spanyolok kétszeres világbajnoka rendkívül csalódottan fogadta az újabb műszaki fiaskót, el is mondta rádión, hogy ezzel újabb hat-nyolc pontot bukott ő és a McLaren.
Formula 1 on Twitter
LAP 35/56: And SAI does force his way past PER to take P7 He's now in hot pursuit of the other Force India #USGP #F1
A verseny következő fázisában a Force Indiák szoros vonatozását kísérhettük figyelemmel, majd Pérez leszakadt Oconról, s már Sainz-cal szemben kellett védekeznie – a Renault újdonsült szerzeménye élt is a szituációval, és a 34. körben egy gyönyörűen felépített manőverrel hámozta át magát a Force India mexikói versenyzőjén, a hetedik helyért.
Két körrel később pedig már arra lehettünk figyelmesek, hogy a második helyért vívott küzdelemben egyre közelebb került egymáshoz Vettel, Bottas, Räikkönen és Verstappen – ők négyen nagyjából öt másodpercen belül autóztak ekkortájt. Ebből a kvartettből leginkább a Mercedes és a Ferrari finnje volt a legközelebb egymáshoz, előbbi többször is elfékezte magát. A 38. körben kirántották a boly mögül Verstappent, aki megkapta a szuperlágy gumikat, annak reményében, hogy így Räikkönenék elé vághat.
Formula 1 on Twitter
LAP 43/56: Vintage Kimi as he squeezes past BOT to take P2 Iceman � #USGP �� #F1
Egy körrel rá a Ferrari is kihozta Vettelt: s annak köszönhetően, hogy az olasz csapat idejében reagált a Red Bull húzására, a németek négyszeres világbajnoka Verstappen elé tudott visszajönni. A 42. körben pedig Räikkönen több próbálkozást követően át tudta verekedni magát Bottason a második helyért.
Formula 1 on Twitter
LAP 49/56: MAG and ERI collide shortly after being lapped by VET ERI has been given a five-second penalty following the incident #USGP ��
A 48. körben, a 12-es kanyarban a sauberes Marcus Ericsson kiforgatta Magnussent, aki arra figyelt, hogy elengedje Vettelt. A svéd autóján az első vezetőszárny jobb oldala sérült meg, a dán Haas-pilóta pedig defektet kapott – előbbit pedig a stewardok 5 másodperces időbüntetéssel „jutalmazták” baleset okozásáért.
Formula 1 on Twitter
LAP 52/56: VET now up into P3 after this daring pass on BOT @ScuderiaFerrari on course for a double podium behind @LewisHamilton #USGP ��
Három kör múlva pedig Vettelék abszolút utolérték Bottast, és a ferraris az 1-es kanyarban, a külső íven megelőzte a Mercedes kétszeres futamgyőztesét, akit fél körrel később elengedett a csapattárs Räikkönen – így a német visszatért a második pozícióba. Az 53. körben pedig Verstappen is elment Bottasnak, aki ezután még kijött a depóba egy friss szett ultralágy Pirelliért.
Lewis Hamilton mindeközben simán megnyerte ötödik alkalommal is az austini Amerikai Nagydíjat, amely a brit idei kilencedik, s pályafutása 62. futamgyőzelme volt. Sebastian Vettel bő 11 másodperces hátrányban jött be másodiknak, ami azt jelenti, hogy a két rivális között különbség 66 pontosra hízott. (A hátralévő három futamon (Mexikói Nagydíj, Brazil Nagydíj, Abu Dhabi Nagydíj) még 75 pontot lehet gyűjteni összesen, úgyhogy nem elképzelhetetlen, hogy egy hét múlva már egyéni világbajnokot is hirdethetünk.)
Az utolsó körben Verstappen még Räikkönenre és a harmadik pozícióra is vérszemet kapott. A finn a 15-ös kanyarból kigyorsítva hibázott, de a holland csak a 16-os kanyar átvágásával tudta átvenni a harmadik helyet. S noha dobogós pozícióban intették le a Red Bull versenyzőjét, az FIA azonnal felülvizsgálta az előzési manővert, majd megállapította, hogy Verstappen valóban jogosulatlan előnyhöz jutott a pálya levágásával, így kapott egy 5 másodperces időbüntetést – ez pedig Räikkönen bronzérmét jelentette. De ennek ellenére dicséret jár Verstappennek -, akinek a szurkolók meg is ítélték a Nap Versenyzője címet -, ugyanis 12 pozíciót javítva végzett negyedikként, mögötte Bottas az ötödik helyen kapta meg a kockás zászlót.
Sky Sports F1
Verstappen passes Raikkonen for P3 on the last lap, but gets a 5 second penalty for "leaving the track and gaining an advantage" and gets thrown out of the podium room
Esteban Ocon egy újabb hatodik hellyel gazdagította a repertoárját, megelőzve Carlos Sainzot, aki első versenyét a Renault színeiben a hetedik pozícióban fejezte be. A pontszerző zónát Sergio Pérez (Force India), Felipe Massa (Williams) és Daniil Kvyat (Toro Rosso) tette teljessé – az orosz versenyző a Spanyol Nagydíj óta először szerzett pontot!
Stroll, Vandoorne, az újonc Brendon Hartley, Grosjean, Ericsson, valamint Magnussen fejezték még be a versenyt. Egy hét múlva pedig a mexikói Autódromo Hermanos Rodríguez pályán folytatódik a Forma-1, az idei tizennyolcadik versennyel.
Az Amerikai Nagydíj végeredménye:
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal