Maximumsúlyon lesznek a Hondák a következő hétvégén, Kínában, de a Volvo is csak 10 kilóval lesz könnyebb.
Csütörtökön a Túraautó Világbajnokság (WTCC) szervezői és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) illetékesei nyilvánosságra hozták a jövő hétvégén esedékes ningbói fordulóra esedékes súlytáblázatot, amelyet a németországi, a portugáliai és az argentínai időeredményekből kalkuláltak ki.
A dokumentumból kiderült, hogy az előző, még július közepén megrendezett argentínai hétvégéhez képest 20 kilogrammot hízott az összes Honda Civic, amelyek így az 1180 kilogrammos maximumon fognak futni. (Sajnos a Zengő Motorsport autói is.)
"Nehezebb lesz az autó, ez pedig nem lesz a segítségünk. De ennek ellenére arra számítok, hogy erősek leszünk." - nyilatkozta Michelisz Norbi. A magyar pilóta kijelentése meglehetősen optimistának, de ha jobban belegondolunk, a Honda Civic egyáltalán nem rossz a kanyargós pályákon - márpedig a világbajnokságban debütáló Ningbo International Circuit karakterisztikája ilyen lesz.
A Volvók is átestek egy kisebb hízókúrán, de Thed Björkék "csak" 70 kilónyi pluszt fognak cipelni az 1100 kilogrammos minimumsúlyon túl. Ellenben a Citroënek 30 kilót veszítve már csak 1150 kilogrammot fognak nyomni, a Ladák és a Chevrolet-k pedig nem kapnak ballasztot.
Íme a kínai versenyhétvégére érvényes súlytáblázat:
Autó | Össztömeg | Időhátrány | Ballasztsúly | Változás Argentínához képest |
Honda Civic WTCC | 1180 kg | 80 kg | + 20 kg | |
Volvo S60 TC1 | 1170 kg | + 0.1 mp. | 70 kg | + 10 kg |
Citroën C-Elysée WTCC | 1150 kg | + 0.3 mp. | 50 kg | - 30 kg |
Chevrolet RML Cruze TC1 | 1100 kg | nincs adat | 0 kg | 0 kg |
Lada Vesta WTCC | 1100 kg | nincs adat | 0 kg | 0 kg |
Fotó: Landek Norbert
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal