Sebastian Vettel nincs könnyű helyzetben Malajziában, de még semmi sincs veszve - a német pilóta ugyanis korábban már többször is bebizonyította, hogy a mezőny végéről képes jó eredményt elérni.
Mint az ismeretes, katasztrofálisan alakult a Maláj Nagydíj időmérő edzése a ferraris Sebastian Vettel számára, mivel a harmadik szabadedzés után ismételten meghibásodott az autója - még csak gyors időt sem ment a német, aki így a 20., egyben utolsó pozícióban végzett. Mindeközben a bajnokságot 28 ponttal vezető Lewis Hamilton megszerezte a pole pozíciót Kuala Lumpurban.
Azonban már nem ez az első eset, amikor nehéz helyzetbe került Vettel - a GPUpdate.net ennek kapcsán összegyűjtötte a négyszeres világbajnok legnagyobb felzárkózásait az elmúlt esztendőkből.
1.) 2012-es Abu Dhabi Nagydíj - Rajtpozíció: bokszutca; Futam: 3. hely
Sebastian Vettel 13 ponttal vezette a világbajnokságot, amikor a 20 futamból álló 2012-es szezon 18. versenyhétvégén, Abu Dhabiban az időmérő edzést követően kizárták, mivel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ellenőrei nem tudtak kinyerni az előírt üzemanyag-mennyiséget az RB8-asból. Így a német versenyző a depóból kezdhette meg a versenyt, s annak ellenére fel tudott zárkózni rendkívül gyorsan, hogy a futam első ötödében megsérült az első vezetőszárnya, miután koccant Bruno Senna Williams-Renault-jával, majd nekiment a DRS-táblának, miután Daniel Ricciardo a Toro Rossóval váratlanul lassított előtte a biztonsági autós fázis alatt.
Az eltérő taktikájának köszönhetően a Red Bull-lal fel tudott zárkózni az élbolyra, sőt, miután az utolsó körökben megelőzte Jenson Button McLaren-Mercedesét, felállhatott a dobogó legalsó fokára. Ezen eredmény révén csupán 3 pontot veszített a bajnoki összetettben riválisával, a ferraris Fernando Alonsóval szemben.
2.) 2014-es Amerikai Nagydíj - Rajtpozíció: bokszutca; Futam: 7. hely
Mint az ismeretes, a V6-os éra első évében nem könnyű éve a Red Bull-nak, köszönhetően a Renault megbízhatóságbéli problémáival, ennél fogva Vettelnek új motorkomponensekre volt szüksége, ami persze több rajtbüntetést is maga után vont. Erre felkészülvén a csapatnál már a hétvége eleje óta a versenytempóra fókuszáltak.
Noha a német részt vett az időmérőn, 17. lett, de a hátrasorolások mértékét figyelembe véve abszolút mindegy volt neki, hogy hol végez - végül a bokszutcából vághatott neki a futamnak. Ismételten egy rendkívüli gumistratégiával próbálkozott, amelynek keretein belül az utolsó nyolc körre kapott egy friss szett gumiabroncsot, amellyel a hetedik helyig tudott előretörni, miközben több versenyző már küszködött a kopottas papucsain. Hat pontot vágott ezzel a zsebre a problémáktól egyáltalán nem mentes hétvégén.
3.) 2014-es Abu Dhabi Nagydíj - Rajtpozíció: bokszutca; Futam: 8. hely
Ezúttal nem volt annyira drámai helyzetben a német az Egyesült Arab Emirátusokban, mint két évvel korábban. Akkor hatodik lett az időmérőn Vettel, ám a csapattársával, Ricciardóval együtt kizárták, miután az RB10-eseken lévő vezetőszárny nem felelt meg a szabályoknak.
Ricciardo a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót, miközben a németek négyszeres világbajnoka beragadt Kevin Magnussen McLaren-Mercedese mögé, s nyolcadik lett, 35 másodperccel elmaradva ausztrál kollégájától.
4.) 2015-ös Kanadai Nagydíj - Rajtpozíció: 18.; Futam: 5. hely
A két évvel ezelőtti montreali versenyhétvége nem alakult egyszerűen Sebastian Vettel számára, ugyanis az akkor már a Ferrari színeiben versenyző németre kiróttak egy öthelyes rajtbüntetést, amiért az egyik szabadedzésen piros zászló alatt előzött.
Az időmérő edzésen pedig az MGU-H meghibásodását követően már a Q1-ben hoppon maradt Vettel, amelyet követően csak a 18. rajtkockából vághatott neki a viadalnak, ahonnan indulva végül az 5. helyen ért célba.
5.) 2016-os Szingapúri Nagydíj - Rajtpozíció: 22. hely; Futam: 5. hely
Katasztrofálisan alakult Vettel számára a tavalyi időmérő a szingapúri éjszakában, ugyanis irányíthatatlan volt alatta az SF16-H, mint kiderült, a felfüggesztés meghibásodása miatt - így a német csak a 22., utolsó rajthelyet tudta megszerezni.
A helyzetnek megfelelően egy alternatív stratégiát választottak a Ferrarinál, s noha Vettel beragadt Felipe Nasr Sauber-Ferrarija mögé, a bokszkiállását követően szépen átfűzte magát a versenytársain, a lágyabbik gumikeveréken. Végül 17 helyet javítva az ötödik lett, amiért a rajongók megszavazták a Nap Versenyzőjének.
Vajon képes lesz-e holnap Vettel valami hasonló bravúrra annak érdekében, hogy életben tarthassa a világbajnoki reményeit?
Fotó: Zimbio, MakFormula1
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.