F1 - HAMILTON-GYŐZELEM, VETTEL-NULLÁZÁS A SZINGAPÚRI NAGYDÍJON
Forma-1 2017: Szingapúri Nagydíj, Futam

lewis_hamilton_f1_grand_prix_singapore_clq87vuxwuhx.jpg

Noha az egész hétvégén esélytelennek tűnt a Mercedes, a rajt utáni káoszt követően Lewis Hamilton az élre állt, s könnyedén nyert Szingapúrban, miközben Sebastian Vettel és a Ferrari nullázott az éjszakában. 

Magyar idő szerint 14 órakor vette kezdetét a 10. Szingapúri Nagydíj a Forma-1 történetében: a jubileum pedig különleges időjárási viszonyokat is hozott magával, ugyanis szakadó eső fogadta a mezőnyt. Ennek ellenére a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szokásával ellentétben szabad jelzést adott a 61 körös viadal megrendezésének.

Azonban az első ízben csak néhány kanyar erejéig tartott. Ugyanis a rajtnál Vettel és Verstappen kifejezetten rosszul rajtoltak, miközben Räikkönen jól, de aztán a bokszutca kijáratánál összeakadt az első három helyezett! A holland Red Bull-ja, valamint a finn Ferrarija az első kanyarban eltrafálták oldalról a szintén remekül rajtoló Fernando Alonso McLaren-Hondáját.

F1

Rain-soaked chaos in Singapore with multiple collisions at the start. Register free for F1 Access to follow all the drama >> f1.com/SIN-LIVE

Vettel még sérült oldaldobozzal megpróbált továbbmenni, de az ötös kanyar előtt megforgott, és orral nekiütközött a falnak, így a két Ferrari és Verstappen is kiesett alig néhány száz méter alatt. Alonso a 12. helyen térhetett vissza a versenybe. Így az első ötben Hamilton, Ricciardo, Hülkenberg, Perez és Bottas lett a sorrend, a pályára pedig bejött a biztonsági autó.

Néhány kör erejéig Bernd Mayländer vezette a mezőnyt, az újraindításnál Jolyon Palmer pedig megelőzte Bottast az ötödik helyért. Az élen Hamilton meglógott, és az első hét helyezett is szétszakadt egymástól. Néhány körrel később pedig meglett a futam a negyedik kiesője, Fernando Alonso személyében, ugyanis a McLaren-Honda túlságosan megsérült az első körös balesetben.

Formula 1 on Twitter

LAP 11/61: SAFETY CAR KVY's race is over, he ends up in the wall at Turn 7 #SingaporeGP �� #F1

A 11. körben újra pályára léphetett a biztonsági autó: nem sokkal azután, hogy a toro rossós Daniil Kvyat gyönyörűen körbeautózta a haasos Kevin Magnussent, nekiütközött a 7-es kanyarban lévő TecPro-falnak. Az újabb lassú fázist Ricciardo és Perez használták ki az élbolyban, s kijöttek a bokszba friss abroncsokért.

A 14. körben folytatódhatott a verseny, de az élmezőnyben nem történt változás - Hamilton az öregebb gumik ellenére lejjebb tudta szakítani magáról Ricciardót. 11 körrel később érdekes taktikai lépés került sor: Magnussen és Massa is bevállalta az ultralágy gumit!

A 28. körben az első tízből kijött Sainz, Vandoorne, Grosjaen, valamint Ocon is, egy körrel később pedig Ricciardo, Bottas, Hülkenberg és Pérez elszánták magukat a gumifrissítés mellett, a versenyben vezető Hamilton a 30. körben látogatta meg a szerelőit.

Formula 1 on Twitter

LAP 38/61: Safety Car is out again � ERI spins and stops on track #SingaporeGP �� #F1

Nemsokára, nyolc körrel később újra pályára gördült a Safety Car, ugyanis az Anderson-hídon megpördült Marcus Ericsson, és a Sauber-Ferrari bal hátsó részét nekicsapta a falnak. Ismét egészen sokan kijöttek a depóba, de az addig a negyedik helyen autózó Nico Hülkenberg túl sokat is tartózkodott a Renault garázs előtt: fel kellett tölteni az R.S.17 pneumatikus rendszerét - a német visszaesett a 10. helyre.

27 perccel a kockás zászló előtt kapott újra szabad jelzést a mezőny, az élen pedig a Mercedes elkezdett trükközni azzal, hogy adott esetben senki se juthasson egy ajándék bokszkiálláshoz, ezáltal előnyhöz jutva Hamiltonékkal szemben.

Amikor pedig már csak 13 perc volt hátra, Hülkenberg kiállni kényszerült a versenyből - ezzel a német átvette átvette Adrian Sutiltól a vezetést a dobogó nélküli Forma-1-es listáján, ugyanis a németnek így 129. alkalommal sem sikerült a TOP-3-ban zárnia, noha ma jó esélye volt rá. Néhány perccel később Kevin Magnussen is kiesett a futamból: a Haas-Ferrariban elszállt az MGU-K, azaz a kinetikus energiát visszanyerő rendszer.

f1_grand_prix_of_singapore_5ekbigkx0kmx.jpg

Az utolsó néhány körben már nem történt, a kétórás limitidő alatt pedig 58 kört tudott teljesíteni a mezőnyt. Hamilton megszerezte idén hetedjére, pályafutása során pedig 60. alkalommal tudott győzni, miközben Daniel Ricciardo sorozatban negyedjére is dobogóra állhatott Szingapúrban, a TOP-3-at pedig még Bottas zárt.

Több versenyző is pályafutása legjobb helyezését szerezte meg a káoszban: Sainz a 4., Palmer a 6., Vandoorne pedig a 7. helyen ért célba. Közöttük Pérez lett az ötödik, a legjobb tíz névsorát Stroll, Grosjean és Ocon egészítette ki. Rajtuk kívül még Massa és Wehrlein látta meg a kockás zászlót.

A bajnokságban így a maga 263 pontjával vezető Hamilton egy megnyugtatóbb, 28 pontos előnyre tett szert Vettellel szemben, miközben Bottas hátránya a harmadik helyen már 51 egységnyire hízott. A konstruktőri bajnokságba 102 pontos lett a Mercedes előnye a Ferrarival szemben.

Két hét múlva megrendezésre kerül a Maláj Nagydíj, amely vélhetően az utolsó lesz a száguldó cirkusz történetében.

>>> FRISSÍTÉS: Így döntött az FIA a Vettel-Verstappen-Räikkönen incidensben!

A Szingapúri Nagydíj végeredménye:

dj7ogqqwkaicz6n.jpg

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2112871044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása