F1 - HIVATALOS: DÖNTÖTTEK A VERSENYBÍRÁK A RAJTBALESET KAPCSÁN

f1_grand_prix_of_singapore_7fwj4nu59g6x.jpg

Meghozták a döntést a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) stewardjai a döntést, ami a Szingapúri Nagydíj rajtját követő Vettel - Verstappen - Räikkönen incidenst illeti.

Mint az ismeretes, drámaian vette kezdetét az idei tizennegyedik Forma-1-es futam, a Szingapúri Nagydíj. Az első sorból rajtoló Vettel - Verstappen duó nem produkált túl jó rajtolt, ellenben Räikkönennel, így a célegyenesben hárman mentek egymás mellett, ám a bokszutca kijáratánál összeakadt a trió: előbb Räikkönen koccant Versatappennel, majd a finn Ferrarija eltalálta Sebastian Vettel autóját, aztán az első kanyarban az irányíthatatlan SF70-H-val elkaszálta a Red Bull hollandját, valamint a McLaren-Honda spanyolját, Fernando Alonsót is. (A balesetről készült videofelvétel ezen a linken érhető el!)

Vettel és Alonso még tovább tudták menni, de előbbi még az ötös kanyar előtt megpördült és a falnak ütközött, utóbbi pedig a 9. körben állt ki a versenyből, ugyanis az első kanyaros balesetben megsérült a Honda-motor.

Az incidenst követő nyilatkozatok során egyik Ferrari-pilóta sem jelölt meg vétkest a baleset kapcsán, tehát azt versenyincidensnek minősítették, miközben Verstappen Vettelt hibáztatta a történtekért.

f1_grand_prix_of_singapore_mqilwq22f6ox.jpg

Természetesen a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenybírái is górcső alá vették az esetét, ám egyik versenyzőt sem büntették meg, mondván egyikőjük sem volt "teljes mértékben vagy egyértelműen hibás az incidensben".

"A versenybírák megvizsgálták a rendelkezésre álló videós bizonyítékokat, és meghallgatták Sebastian Vettelt, a Ferrari #5-ös számú versenyzőjét, Kimi Räikkönent, a Ferrari #7-es számú versenyzőjét, valamint Max Verstappent, a Red Bull #33-as szám versenyzőjét, valamint az érintett csapatok képviselőit. A #7-es autó pilótája jó rajtot fogott, és képes volt arra, hogy előzést kíséreljen meg a #33-as autóval szemben, balról.

Ugyanebben az időben az #5-ös autó, amelynek lassabb volt az indulása, a pálya bal oldalára mozdult; a #33-as és a #7-es autó ütközése következménye pedig egy láncbaleset lett, amelyben érintett lett az #5-ös autó azonnal, a #14-es autó meg a következő kanyarban. A versenybírák úgy vélik, hogy nincs olyan versenyző, akit egyértelműen vagy teljes mértékben hibáztatni lehetne az incidensért, ebből adódóan pedig nem várhatóak további intézkedések." - áll az FIA közleményében.

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2212871656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása