Szép eredményekkel zárta a belgiumi hétvégét a Zengő Motorsport versenyzője, Nagy Norbi, aki ezzel beszállt az Európa-bajnoki címért vívott küzdelembe.
A mai nap folyamán, kora délután megrendezték a Túraautó Európa-Kupa idei 9. és 10. futamát a belgiumi Zolderben. Az első futamot a Zengő Motorsport magyarja, Nagy Norbert kezdhette meg a pole pozícióból, ám a rajtnál ismét szembetűnő volt a SEAT és a Honda rajtelektronikája közti különbség: Nagy ugyanis visszaesett az élről a negyedik helyre, miközben Christjohannes Schreiber a negyedik rajtkockából az élre tört a Rikli Motorsport autójával.
Miközben a svájci pilóta lélegzetvételnyi előnyhöz jutott az élen, mögötte a második helyért igencsak kemény csatát vívott Igor Stefanovski, Peter Rikli, Fabio Mota és Nagy.
A verseny hetedik körében a LEIN Racing versenyzője, Mota hibázott, s ezzel kiszállt a második helyért vívott küzdelemből, végül be kellett érnie a negyedik pozícióval. Egy körrel később a bajnokság éllovasa, Petr Fulín került bajba, ugyanis ki kellett állnia, műszaki probléma miatt.
Két körrel később Rikli elment Stefanovski mellett, átvéve a második helyet. A makedón pilóta számára pedig rosszul zárult a 13 körös viadal: az utolsó kör legelején elromlott a SEAT-ja, és be kellett jönnie a depóba.
A Rikli Motorsport pedig kettős győzelmet aratott: Schreiber idei negyedik győzelmét szerezte meg, megelőzve csapattársát, Peter Riklit, Nagy Norbi pedig felállhatott a pódium legalsó fokára! A Zengő Motorsport másik pilótája, György Anett a 7. lett, és egyben ő volt az utolsó is, aki meglátta a kockás zászlót.
Az első verseny végeredménye:

Kisebb szünetet követően sor került a második, fordított rajtrácsos versenyre, amelyet Stefanovski kezdhetett meg a pole-ból György Anett elől. A makedón pilóta nagyon szép rajtot fogott a SEAT-tal, míg a Zengő hölgypilótája mellett elhúzott Andreas Pfister és Peter Rikli.
Az Rikli Motorsport tulajdonos-versenyzője nemsokára megelőzte a SEAT-os német mellett, míg az első körben, a sikánnál Schreiber elment Mota mellett. De amikor Rudolf Pesovic szerette volna megelőzni a portugált az utolsó kanyarnál, megcsúszott az Audival a szerb, és kilökte Schreibert a sóderágyba.
Pesovic megpróbálta folytatni a futamot, ám nem vette észre, hogy a balesetben megsérült bal első felfüggesztése, így az egyes kanyarnál kicsúszott, és nekiütközött a falnak. Emiatt pályára kellett lépnie a biztonsági autónak, amely négy körön át tartózkodott a mezőny előtt.
Az újraindításnál Kralev a célegyenes végén odébb pöccintette Motát, majd levágta a sikánt, amellyel megelőzte Pfistert a negyedik helyért. Mindeközben Schreiber próbálta menteni a menthetőt a kavicságyból visszatérve: a svájci ötödik is volt, de végül visszaesett a hetedik helyre.
Igor Stefanovski pedig szerezte idei második, s pályafutása harmadik győzelmét az ETCC-ben. A makedón versenyző mögött Rikli és a bajnoki éllovas Fulín végzett, megelőzve a zengős Nagy Norbit. A mezőny másik magyar érdekeltsége, György Anett végül a nyolcadik lett.
Mivel Fulín viszonylag gyenge hétvégét zárt Zolderben, igencsak szorossá vált a bajnoki pontverseny az utolsó fordulót megelőzően: a cseh vezet 63 ponttal, 7-7 egységnyivel megelőzve Schreibert és Nagyot, 8-cal pedig Stefanovskit.
A szezonzáró versenyhétvégére a csehországi Autodrom Moston kerül majd sor, október 6-a és 8-a között.
A második verseny végeredménye:

Fotó: FIA ETCC Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal