Több, mint három és fél órába tellett az, hogy eldőljön az Olasz Nagydíj sorrendje az esőzések miatt, a pole-t pedig Lewis Hamilton szerezte meg, megelőzve Lance Stroll-t és Esteban Ocont.
A pénteki nappal nem ért véget a rajtbüntetések hosszú sora, ugyanis az időmérő edzés előtt megerősítették, hogy a Renault versenyzői, Nico Hülkenberg és Jolyon Palmer is hátrasorolásos büntetést kap motorkomponensek cseréje miatt - előbbi új MGU-H-ért 10 rajthellyel, utóbbi meg új motorfeltöltőért és MGU-H-ért 15 rajthellyel kerül majd hátrébb a rajtrácson vasárnap. A Red Bull pilótája, Max Verstappen pedig egy új turbófeltöltőért kap még egy 5 rajthelyes büntetést, s így már 20 pozíciónál tart a holland. Csapattársa, Daniel Ricciardo ideáig 25, a toro rossós Carlos Sainz 10, a McLaren spanyolja, Fernando Alonso meg 35 rajthelyes büntetésben részesült.
Formula 1 on Twitter
� RED FLAG � Q1 Moments after saying: " I can't see where I'm going," GRO spins off #Quali #ItalianGP �� #F1
Szombaton délután 14 órától pedig megkezdődött a kvalifikáció. A 18 perces Q1 elején mindenki extrém esős gumikon hagyta el a bokszutcát, miután továbbra is szakadt az eső az Autodromo Nazionale Monza területén. Meg is lett ennek az eredménye: öt perc sem telt el, máris jött a piros zászló, ugyanis Romain Grosjean a célegyenes közepén felúszott a Haas-Ferrarival, és össze is törte azt.
A francia pilóta balesetét egy hosszas, unalmas és részben abszolút fölösleges várakozás követte, ugyanis az FIA csak 16:40-kor engedte újra pályára a mezőnyt. Addig Ricciardo, Verstappen és Ocon is kipróbálta az operatőri munkakört, Felipe Massa a kisfiával és a Williams csapattagjaival focizott a Williams garázsa előtt, Hamilton és Bottas pedig a Mercedes-garázs egy eldugottabb zugában videójátékoztak.
Végül kettős Mercedes-elsőséggel zárult a Q1: 1:35.716-tal Bottas volt a leggyorsabb, megelőzve csapattársát, Hamiltont, mögöttük Vettel pedig majdnem másfél perccel volt elmaradva. Az első szakaszt követően pedig Kevin Magnussen (Haas), Jolyon Palmer (Renault), Marcus Ericsson (Sauber), Pascal Wehrlein (Sauber) és az autót törő Romain Grosjean (Haas) búcsúztak.
A második szakaszra mérséklődött az eső, így az intermediate gumiké volt a főszerep, akárcsak a Q1 végén. Hamilton végzett az élen 1:34.660-as körrel, hét tizedmásodpercnél is többet adva Bottasnak, a harmadik helyen ezúttal Verstappen zárt. A Ferrarik Vettellel és Räikkönennel a negyedik és a hatodik helyen jutottak tovább, a Williams pedig valami csodával határos módon megtanult a vízen járni, ugyanis Stroll ötödikként, Massa nyolcadikként zárt a Q2-t. Ricciardo, Vandoorne és Ocon tette teljessé a továbbjutók névsorát. Kiesett azonban Sergio Pérez (Force India), Nico Hülkenberg (Renault), Fernando Alonso (McLaren), illetve a két Toro Rosso-pilóta, Daniil Kvyat és Carlos Sainz.
Fokozódtak az izgalmak a fináléra, ugyanis a Q3-ra elkezdett intenzívebben esni az eső. Annyira, hogy az átmeneti Pirelliken nem is volt kellő tapadás, így Hamiltonnak, Bottasnak és Vettelnek egyetlen kör után újra ki kellett látogatnia a depóba. Azonban az esőgumikon már szabad volt a harc, a pole pozíciót végül fölényesen Lewis Hamilton kaparintotta meg, 1:35.554-gyel - a Mercedes britje pályafutása 69. rajtelsőségével átvette az első helyet az örökranglistán, megelőzve Michael Schumachert.
Noha a háromszoros világbajnok mögött a Red Bull versenyzői, Max Verstappen és Daniel Ricciardo zártak, a 20, illetve 25 rajthelyes büntetésük miatt a vasárnapi futamon a Williams kanadaija, Lance Stroll foglalhatja el a második rajtkockát, a Force India franciája, Esteban Ocon pedig a harmadikat, megelőzve a mercedeses Valtteri Bottast. A Ferrarik a Q3-as betli után csak a harmadik sort foglalhatják majd el, Räikkönen - Vettel sorrendben, Massa és Vandoorne előtt.
Az 53 körös Olasz Nagydíj vasárnap délután 14 órakor fog elrajtolni.
Az időmérő edzés eredeti végeredménye:
Fotó: Zimbio
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.