F2 - BEMUTATTÁK A 2018-AS AUTÓT, HALÓVAL!!!

3_img_0104.JPG

Kisebb sokk érhette az autósport-rajongókat, amikor a Forma-2 szervezői csütörtökön kora délután bemutatták a bajnokság új generációs, jövőre debütáló autóját - ugyanis mindez úgy történt meg, hogy az F2 2018 nevű gépre fel volt szerelve a sokak által gyűlölt Halo.

Hétvégén kerül megrendezésre a Forma-2-es széria idei kilencedik fordulója, amelynek az Autodromo Nazionale Monza ad otthont. Ám az eseményeket egy bemutató előzte meg csütörtökön délután 13 óra 30 perctől.

Ennek keretein belül a Forma-1-es paddockban lerántották a leplet a bajnokság új generációs gépéről, amelyet a mezőny az elkövetkezendő három szezon (2018, 2019, 2020) során fog használni. Az új autót egy 3.4 literes, turbófeltöltéses V6-os Mecachrome-motor fog hajtani, amely 8750-es fordulatszámnál 620 lóerőre képes.

Az autó dizájnját pedig úgy alakították át, hogy az F2-es autók e tekintetben is közelebb legyenek az új generációs Forma-1-es autókhoz - azonban ennek keretein belül a Dallara-karosszériára is felkerült a sokak által boszorkányüldözésként kezelt Halo, amely a királykategóriában is bevezetésre kerül jövőre.

21248426_1411401805610378_6308588422342831107_o.jpg

Ezt szem előtt tartva továbbfejlesztették az autók DRS-ét, elektronikáját, valamint motorvezérlését - az utóbbit (ECU) egységesítették, az alkatrészeket pedig az olasz Magnetti Marelli gyártja le. Azonban a sebességváltó, a fékrendszer és a futómű egy része nem fog változni. A csapatok pedig megnyugodhatnak az anyagiakat illetően, ugyanis a változások ellenére nem várható költségnövekedés az idei esztendőhöz képest.

Júliusban, a Magny-Cours-i pályán már bejáratták az autót, de majd decemberben rendeznek két tesztet, amelyek a teljesítmény növelésére lesznek hivatottak. A csapatok az első autókat 2018. januárjának közepén meg fogják kapni, a második körre 2018. februárjának közepén kerül sor. Ezt követően, az első hivatalos előszezoni tesztek előtt lesz egy kollektív bejárató teszt - erről a részletek még ismeretlenek.

A széria gumiszállítója a Pirelli marad, az abroncsok méretei azonban nem fognak változni - maradnak azok, amelyek a Forma-1-ben is érvényesek voltak a 2016-es szezon végéig.

„Fontos pillanatnak számít a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) számára a 2018. évi Forma-2-es autó leleplezése, ugyanis ezzel teljes lett az együléses autók piramisa, a gokartozástól a motorsport csúcsáig, a Forma-1-ig. A koncepció, miszerint a junior szériák struktúrája úgy lett tervezve, hogy azok közelebb legyenek az élautókhoz, segíti az ifjú versenyzőket abban, hogy jobban felkészüljenek a következő nagy lépésre.

A Forma-2 számára ez azt jelenti, hogy szükségünk volt egy autóra, amely nem csak oktatásra jó, hanem lehetőséget ad a pilótáknak, akik a leginkább készen állnak a Forma-1-re, hogy a legfényesebben megvillanjanak. Az autó fejlesztéseken ment keresztül, magába foglalva az észtétikai javulásokat. Emellett a biztonság is a legmagasabb szintre került az együléses autók világában – ezen két szempontból közelebb kerül a Forma-2 a modern Forma-1-es géphez. Í

gy büszkén prezentáljuk a 2018. évi Forma-2-es autót, akárcsak a promóter, a Forma-1 Menedzsment (FOM), és már nagyon várjuk a partneri kapcsolatunk folytatását ezen a szinten ezzel az izgalmas, új autóval.” – nyilatkozta Charlie Whiting, az FIA Forma-1-es és együléses részlegének irányítója.

21151671_1411401818943710_5415328546273264695_n.jpg

„Örülök, hogy bemutathatjuk az új autónkat a következő hároméves ciklusra a Forma-2-ben. Mindig is arra fókuszáltunk, hogy egy erőteljes, biztonságos és kihívást jelentő autóval rukkoljunk elő, amely bátorítja a versenyzőket az előzésre.

Az új aerodinamikai csomagnak köszönhetően hiszünk abban, hogy kiélezettebb lesz a versenyzés, ahogyan az izgalmak is fokozódni fognak a rajongók számára. A filozófiánknak pedig az is a része volt, hogy a költségek ne növekedjenek a csapatok számára. Hiszünk abban, hogy az F2 2018 során továbbra is a limiten belül tartjuk a költségeket, miközben vonzó csomagot biztosítunk a csapatainknak.

Végül pedig az a legfontosabb, hogy a 2018-as autó abszolút passzolni fog a Forma-1 legújabb biztonsági standardjeihez: immár erős annak a biztonsága, és ez volt a fő szempont a tervezés folyamán. Úgy gondolom, az új autó megfelelő a bajnokság következő fejezetéhez, s méltó a motorsportos létra utolsó fokának, a versenyzőinknek, akik abba reménykednek, hogy elérik a végső céljukat, amely egy versenyzői ülés a Forma-1-ben.” – mondta a Forma-2 elnöke, Bruno Michel.

A 2018. évi Forma-2-es autó technikai paraméterei:

  • Teljes hosszúság: 5224 mm (előző modell: 5065 mm)
  • Teljes szélesség: 1900 mm (előző modell: 1900 mm)
  • Teljes magasság: 1097 mm (előző modell: 1072 mm)
  • Tengelytáv: 3135 mm (előző modell: 3120 mm)
  • Teljes tömeg: 720 kg a versenyzővel együtt (előző modell: 688 kg)

Motor

  • V6-os, 3.4 literes, turbófeltöltős Mecachrome-motor
  • 620 lóerő @ 8750-es fordulat
  • Fly by wire gázpedálrendszer
  • Élettartam a felújításig: 8000 km
  • Maximum nyomaték: 600 Nm

Teljesítmény

  • Gyorsulás 0-ról 100 km/órára: 2.90 másodperc
  • Gyorsulás 0-ról 200 km/órára: 6.60 másodperc
  • Maximum sebesség: 335 km/óra (monzai aerodinamikával és DRS-sel)

 

  • Maximális fékezési erőhatás: - 3.5 G
  • Maximális erőhatás kanyarodáskor: +/- 3.9 G

Sebességváltó

  • Hatsebességes, longitudinális, szekvenciális Hewland-sebességváltó
  • Elektrohidraulikus váltófülek a kormánykeréken
  • ZF SACHS karbonkuplung

Elektronika:

  • Magneti Marelli SRG 480 ECU/GCU, adatrögzítővel
  • Magneti Marelli PDU 12-42 tápegységet vezérlő rendszer

Felfüggesztés:

  • Dupla háromszög lengőkarok, nyomórudas felfüggesztés, elől két lengéscsillapító és torziós rúd, hátul pedig tekercses rugók
  • Állítható magasság és dőlésszög
  • Elől kétutas, hátul négyutas, állítható csappantyúk
  • Elől-hátul állítható gördülősín

Fékek

  • 6 dugattyús Brembo monobloc féknyergek
  • Karbonból készült féktárcsák és féknyergek

Kerekek és gumik

  • A 2016. évi Forma-1-es kerék szabvány méretei
  • O.Z. Racing magnéziumfelnik 
  • 13" x 12" kerekek elől
  • 13" x 13.7" kerekek hátul
  • Forma-2-es specifikációjú Pirelli-gumik

Kormánymű

  • Segítség nélküli, fogasléces kormánymű
  • XAP kormánykerék műszerfallal, váltó- és kuplungpedálok, pályabírói és VSC-jelzések

Végül, íme egy bemutatóvideó az új autóról:

F2 2018 unveiled in Monza

The FIA Formula 2 Championship unveils the F2 2018. The new car, which will be raced in the 2018, 2019 and 2020 seasons, was revealed in the Formula 1 paddock ahead of the 9th Round of the 2017 F2 season.

Fotó: F2 Media

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7312794118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása