Jönnek a kínaiak, és már a Mini is kopogtat.
Noha a túraautózás világában most elég hosszúra sikeredett a nyári szünet időtartama, mégis akadnak néha-néha olyan hírek, amik azért felütik az ember fejét.
Ugyanis a hét folyamán egy kínai autógyártó, a BAIC Sanova -, amely három D70-essel versenyez a Kínai Túraautó Kupába - lerántotta a leplet a TCR-specifikációjú versenyautója, a D50-esről. Eleinte sokat nem lehetett tudni a Saab 9-5 alapjain nyugvó modellről, csupán annyit, hogy az érdeklődő csapatoknak további információkért fel kell keresniük a gyártót.
Pár nappal később azonban a kínai Guangzhou Grid Motorsport közzétett néhány részletet a BAIC Sanova D50-esről. Azt kell tudni erről a modellről, hogy hatsebességes szekvenciális váltóval, valamint egy 2 literes, 320 lóerős turbóhajtású erőforrással rendelkezik. Magát az autót csak az év későbbi szakaszában fogják tesztelni, így a benne rejlő potenciált egyelőre még homály fedi. Helyi bajnokságokban mindenképpen tervezik indítani a gépet, de a 2018-as idényre be lehet nyújtani az igényeket.
Szintén néhány napja pedig az a hír látott napvilágot, hogy a Mini még az év korábbi részében megkezdte a TCR-projekt építését. Igaz, hivatalos berkekből eddig nem érkezett információ annak kapcsán, hogy az amerikaiak mely modelljüket szedik majd ráncba.
"A papírmunkát már a TCR elé terjesztettük, a Mini USA-től pedig megkaptuk a jóváhagyást. Amikor nekivágtunk a projektnek, arra gondoltunk, hogy egy négyajtós modellt szeretnénk futtatni. Azonban ez olyan szempontból kihívást jelent számunkra, hogy az autó rövidebb a szabályzatban előírt értéknél. Ugyanakkor tudjuk, hogy a TCR-ben akad néhány olyan autó, amely nem egyezik meg teljesen az előírásokkal. Igaz, a Mininek vannak olyan autói, amelyek egyeznek a szabályokkal, mint például a Clubman... De a nap végén mit akar csinálni a Mini? A TCR-autók szabályokra vannak építve, tehát minden autó versenyképes lesz, szóval, nincs miért aggódnunk." - nyilatkozta Luis Perocarpi, a Mini TCR-projektjével foglalkozó LAP Motorsports főnöke a sportscar365.com oldalnak.
Fotó: Landek Norbert, Grid Motorsport, LAP Motorsports
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.