A hungaroringi GP3-as hétvégén az Arden International finn versenyzőjével, Niko Karival beszélgettünk.
Mint ismert, a múlt hétvége folyamán a Forma-1 mellett a két nevelőszéria, a Forma-2 és a GP3 mezőnye is a Hungaroringre látogatott. Utóbbinak a tagja a finn Niko Kari, aki az Arden International versenyzőjeként érkezett hazánkba. Niko 2016-ban a Forma-3-as Európa-bajnokságban versenyzett: egy győzelemmel és további négy dobogóval a pontverseny 11. helyén zárt.
A 17 esztendős finn ezt követően, idén teljesíti az első teljes szezonját a GP3-ban: a balszerencsésen alakult szezonkezdetet követően, Silverstone-ban jóra fordultak a dolgok: a főfutamon ötödik lett, a sprintversenyen pedig megszerezte pályafutása első dobogós helyezését, harmadikként célba érve. A Hungaroringen pedig egy 9. és egy 6. pozíció révén további értékes pontokkal gazdagodott. Még a csütörtöki, nulladik napon tettünk fel néhány kérdést a finn ifjoncnak.
1.) Pont ezen a pályán volt egy teszted júniusban. Mennyit segített neked ez abban, hogy felkészülj erre a fordulóra?
"Mindent könnyebbé tett egy kicsit. Ugyanakkor egy kicsit más is lesz a dolog, hiszen már mindenki ment ezen a pályán. Nagyon fontos itt a kvalifikációs teljesítményt, tehát, szükséges, hogy a legjobbat hozzam ki magamból, utána pedig meglátom, mi fog történni a futamokon. Vigyázni kell a gumikra, ugyanis azokat eléggé keményen megdolgoztatja a pálya."
2.) Véleményed szerint az időjárás meg fogja nehezíteni egy kicsit ezt a hétvégét?
"Igen, úgy gondolom, hogy ez a hétvége eltérő lesz az eddigiektől, ugyanis az időjárás rendkívül forró tud lenni itt - emiatt nagyon érdekes hétvége előtt állunk. A gumik használhatósága pedig a hőmérséklet szempontjából meglehetősen korlátozottak ígérkezik." - gondolt itt a beállításokra, valamint a közepes gumik szerepére.
3.) Ez az első szezonod itt. Nehéz volt hozzászokni a GP3-as autókhoz a Forma-3-as karriered után?
"Igen, természetesen. Igénybe vett egy kis időt, de a különböző tesztekkel mindenki javul. Ezek a gyakorlások pedig segítenek az autó és a vezetéstechnika fejlődésében. Én is javulok minden egyes alkalommal, és ez lesz a helyes irány."
4.) Már szereztél idén jó néhány pontot, és pályafutásod során először a dobogóra is felállhattál. Mi a fő célod az idei szezon kapcsán?
"Nyilvánvalóan az, hogy a csúcson legyek, de egyelőre versenyről-versenyre haladunk, aztán meglátjuk, mi fog történni a szezon végén."
5.) Elégedett vagy az eddig nyújtott teljesítményeddel?
"Nem egészen, de úgy gondolom, hogy ha továbbra is jó munkát végzünk, a jó irányba fognak haladni a dolgok."
6.) Egy ideje már részese vagy a Red Bull utánpótlásprogramjának. Véleményed szerint ez segítséget jelenthet abban, hogy a jövőben a Forma-1-be kerülhess?
"Persze, ez óriási segítség a fiatal versenyzők számára, de főleg a saját munkánkra kell fókuszálnunk, aztán majd ők eldöntik, mi legyen a továbbiakban."
7.) Mi a véleményed a Halóról, amelyet a jövő évben fognak bevezetni a Forma-1-ben?
"Véleményem szerint versenyzői szempontból nem a legszebb dolog. Ugyanakkor azt gondolom, hogy egy kicsit javítja a biztonságot, de nem hiszem, hogy ez a helyes választás. Eléggé furcsán néz ki az autókon, de ez az ő döntésük. Egyelőre nem igazán foglalkozom ezzel a témával."
8.) Szerinted a későbbiek folyamán a GP3-ban és az F2-ben is bevezethetik?
"Nem tudom, talán be fogják. Majd meglátjuk, mi fog történni."
9.) Mit gondolsz a DRS-ről, amely a GP3-ban újdonságnak számít?
"Szeretem, ugyanis nagy könnyebbséget jelent, amikor a versenyeken meg kell előzni másokat. Ez egy nagy változás, de szerintem ugyanabban a rendszerben kéne használni, mint az F2-ben, ahol mindig használhatják. Tehát, most még eléggé szigorúak a szabályok."
Köszönjük szépen Niko Karinak, hogy a rendelkezésünkre állt!
Fotó: Landek Norbert
Kováts Olivér, Váradi Fanni
, Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal