GP3 - EXKLUZÍV INTERJÚ NIKO KARIVAL, A RED BULL FIATAL REMÉNYSÉGVEL

031.jpg

A hungaroringi GP3-as hétvégén az Arden International finn versenyzőjével, Niko Karival beszélgettünk.

Mint ismert, a múlt hétvége folyamán a Forma-1 mellett a két nevelőszéria, a Forma-2 és a GP3 mezőnye is a Hungaroringre látogatott. Utóbbinak a tagja a finn Niko Kari, aki az Arden International versenyzőjeként érkezett hazánkba. Niko 2016-ban a Forma-3-as Európa-bajnokságban versenyzett: egy győzelemmel és további négy dobogóval a pontverseny 11. helyén zárt.

A 17 esztendős finn ezt követően, idén teljesíti az első teljes szezonját a GP3-ban: a balszerencsésen alakult szezonkezdetet követően, Silverstone-ban jóra fordultak a dolgok: a főfutamon ötödik lett, a sprintversenyen pedig megszerezte pályafutása első dobogós helyezését, harmadikként célba érve. A Hungaroringen pedig egy 9. és egy 6. pozíció révén további értékes pontokkal gazdagodott. Még a csütörtöki, nulladik napon tettünk fel néhány kérdést a finn ifjoncnak.

1.) Pont ezen a pályán volt egy teszted júniusban. Mennyit segített neked ez abban, hogy felkészülj erre a fordulóra?

"Mindent könnyebbé tett egy kicsit. Ugyanakkor egy kicsit más is lesz a dolog, hiszen már mindenki ment ezen a pályán. Nagyon fontos itt a kvalifikációs teljesítményt, tehát, szükséges, hogy a legjobbat hozzam ki magamból, utána pedig meglátom, mi fog történni a futamokon. Vigyázni kell a gumikra, ugyanis azokat eléggé keményen megdolgoztatja a pálya."

2.) Véleményed szerint az időjárás meg fogja nehezíteni egy kicsit ezt a hétvégét?

"Igen, úgy gondolom, hogy ez a hétvége eltérő lesz az eddigiektől, ugyanis az időjárás rendkívül forró tud lenni itt - emiatt nagyon érdekes hétvége előtt állunk. A gumik használhatósága pedig a hőmérséklet szempontjából meglehetősen korlátozottak ígérkezik." - gondolt itt a beállításokra, valamint a közepes gumik szerepére.

3.) Ez az első szezonod itt. Nehéz volt hozzászokni a GP3-as autókhoz a Forma-3-as karriered után?

"Igen, természetesen. Igénybe vett egy kis időt, de a különböző tesztekkel mindenki javul. Ezek a gyakorlások pedig segítenek az autó és a vezetéstechnika fejlődésében. Én is javulok minden egyes alkalommal, és ez lesz a helyes irány."

4.) Már szereztél idén jó néhány pontot, és pályafutásod során először a dobogóra is felállhattál. Mi a fő célod az idei szezon kapcsán?

"Nyilvánvalóan az, hogy a csúcson legyek, de egyelőre versenyről-versenyre haladunk, aztán meglátjuk, mi fog történni a szezon végén."

5.) Elégedett vagy az eddig nyújtott teljesítményeddel?

"Nem egészen, de úgy gondolom, hogy ha továbbra is jó munkát végzünk, a jó irányba fognak haladni a dolgok."

6.) Egy ideje már részese vagy a Red Bull utánpótlásprogramjának. Véleményed szerint ez segítséget jelenthet abban, hogy a jövőben a Forma-1-be kerülhess?

"Persze, ez óriási segítség a fiatal versenyzők számára, de főleg a saját munkánkra kell fókuszálnunk, aztán majd ők eldöntik, mi legyen a továbbiakban." 

7.) Mi a véleményed a Halóról, amelyet a jövő évben fognak bevezetni a Forma-1-ben?

"Véleményem szerint versenyzői szempontból nem a legszebb dolog. Ugyanakkor azt gondolom, hogy egy kicsit javítja a biztonságot, de nem hiszem, hogy ez a helyes választás. Eléggé furcsán néz ki az autókon, de ez az ő döntésük. Egyelőre nem igazán foglalkozom ezzel a témával."

8.) Szerinted a későbbiek folyamán a GP3-ban és az F2-ben is bevezethetik?

"Nem tudom, talán be fogják. Majd meglátjuk, mi fog történni."

9.) Mit gondolsz a DRS-ről, amely a GP3-ban újdonságnak számít?

"Szeretem, ugyanis nagy könnyebbséget jelent, amikor a versenyeken meg kell előzni másokat. Ez egy nagy változás, de szerintem ugyanabban a rendszerben kéne használni, mint az F2-ben, ahol mindig használhatják. Tehát, most még eléggé szigorúak a szabályok."

Köszönjük szépen Niko Karinak, hogy a rendelkezésünkre állt!

Fotó: Landek Norbert

Kováts Olivér, Váradi Fanni

, Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9912716634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása