
Két teljes szezont követően kipottyanhat a száguldó cirkusz körforgásából a Sauber német versenyzője.
Akárcsak az elmúlt hetekben, úgy a Magyar Nagydíj hétvégéjén is igencsak zajlott az élet a Sauber háza táján. Azok után, hogy a csapatfőnöki székben Frédéric Vasseur, a Renault ex-főnöke váltotta Monisha Kaltenbornt, a svájci együttes a motorbeszállítóját is lecserélte: felbontotta a 2018-tól kezdődő szerződését a Hondával, és úgy döntött, hogy a Ferrarival folytatja az együttműködést, méghozzá már az aktuális erőforrásokkal. (Ez azért érdekes, mert az idei évben a Sauber az olaszok tavalyi aggregátját használják.)
A megállapodást követően Sergio Marchionne, a Scuderia Ferrari elnöke pedig elismerte, hogy ezzel a Sauber az olasz alakulat B-csapata, ahol felfuttathatja ifjú reménységeit. Ez viszont rossz hír lehet a Mercedes kötelékében tartozó Pascal Wehrlein számára, aki így jövőre ülés nélkül maradhat a Forma-1-ben - számolt be a hírről a német Bild.

Ugyanis a Ferrari jó eséllyel be fogja protezsálni a helyére Antonio Giovinazzit vagy Charles Leclerc-t. Előbbi a tavalyi évben második lett a GP2-ben, idén meg a Ferrari harmadik számú pilótája, utóbbi pedig a Ferrari Versenyzői Akadémia tagja, és toronymagasan vezeti a Forma-2-es bajnokság 2017-es pontállását.
Persze, az is felmerülhetne, hogy Marcus Ericssont küldi el a Sauber, csak hát erre vajmi kevés esély van, köszönhetően a svéd anyagi és szponzori hátterének.
Márpedig állítása szerint Wehrlein nem tud többet tenni azért, hogy bebizonyítsa tehetségét: "A Sauber mind az öt idei pontját én szereztem, és ami az időmérő edzéseken nyújtott teljesítményt illeti, 8-2-re vezetek Marcusszal szemben. Mi többet tudok még csinálni?"
Wehrlein nagy ígéretként érkezett meg a Forma-1-be, amikor 2016 elején a Mercedes támogatásának köszönhetően bemutatkozhatott az azóta már megszűnt Manor Racing-nél, amelynek a színeiben az Osztrák Nagydíjon pontot szerzett, a 10. helyen célba érve. A Manor csődje után Wehrlein a Saubernél kötött ki, ahol annak ellenére egyértelműen veri Marcus Ericssont, a svéd nemzetiségű csapattársát, hogy az első két versenyhétvégét ki kellett hagynia, miután elszenvedett egy komolyabb bukást a januári Bajnokok Tornáján (RoC). Nyolcadik lett Barcelonában, s tizedik Azerbajdzsánban.
Milyen lehetőségei lehetnek Wehrleinnak 2018-ra?
Miután már eléggé sok hely foglalt a jövő évi rajtrácson a 20-ból, viszonylag nincs sok esély arra, hogy Wehrlein egy másik csapatnál helyezkedhessen el. Úgyhogy vagy felveszi a Mercedes tartalékversenyzői szerepkörét, vagy másik szériában kell szerencsét próbálnia.
Utóbbi opció kapcsán például nem kizárható az, hogy visszatér a Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnyébe, ahol a 2015-ös idényben bajnok lett. Azonban ennek az opciónak van egy hátulütője: épp az elmúlt hetekben jelentette be a Mercedes, hogy a Formula-E-projekt érdekében 2018 végén kiszáll a DTM-ből, így egy év múlva megint kérdésessé válna a német versenyző számára a folytatás.
A 22 éves pilóta számára még a Formula-E lehet egy opció, de az elektromos formulaautós versenysorozatba csak 2019 őszén fog beszállni a Mercedes. Tehát, vagy vár, vagy szakít a Mercedesszel, esetleg megpróbálja megtalálni az aranyközéputat a stuttgartiakkal.
Fotó: Zimbio
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal