
A Rali Világbajnokság (WRC) négyszeres bajnoka, Sebastien Ogier életében először próbálhatott ki egy Forma-1-es autót, a Red Bull jóvoltából - ezzel a 33 esztendős franciának egy gyermekkori álma teljesült be.
Akik rendszeresen figyelemmel kísérik a WRC történéseit, azok számára semmiképpen sem lehet ismeretlen Sebastien Ogier neve. A 33 éves francia versenyző 2009 óta a világbajnokság tagja, azóta versenyzett a Citroën és a Volkswagen színeiben is, de az idei év eleje óta már a Fordokat futtató M-Sport csapatát képviseli a mezőnyben. Ogier jelenleg vezeti a bajnokságot, öt fordulóval a szezon vége előtt - tehát, jó úton van ahhoz, hogy sorozatban ötödik bajnoki címét is bebiztosítsa, bár az új istállóval ez az út korántsem mondható olyan simának, mint a korábbi esztendőkben.
Ezekben az időkben nagyon sok a 3-4 hetes szünet a WRC-ben, így Ogier-nek az előző hónapban volt ideje arra, hogy elfogadja az M-Sportot is szponzoráló Red Bull ajánlatát, miszerint kipróbálhat egy Forma-1-es versenyautót. A helyszín persze a Red Bull Ring volt, az autó, amit kipróbálhatott, pedig a 2011-es Red Bull volt.
Az RB7-es kódnevű verda, amellyel a németek négyszeres Forma-1-es világbajnoka, Sebastian Vettel a második címét szerezte meg, a száguldó cirkusz történetében az egyik legdominánsabb autónak számít. Nem is véletlenül, hiszen abban az évben a Vettel-Webber páros 12 győzelmet, 18 pole pozíciót és 10 leggyorsabb kört kaparintott meg.
"33 éves vagyok. Gyerekként Ayrton Senna volt a példaképem, az pedig mindig is az álmaim közé tartozott, hogy egyszer majd kipróbáljak egy ilyen autót. Egy autóversenyző számára az jelenti a szórakozást, ha gyorsan kell vezetnie, márpedig a Forma-1-es autó a leggyorsabb, amit vezethetsz. Így, nyilvánvaló módon minden versenyző meg akarja tapasztalni ezt az érzést egy nap." - nyilatkozott Ogier.

A 2009 óta főként televíziós szakértőként dolgozó Coulthard így nyilatkozott Ogier első Forma-1-es kalandja kapcsán: "Sok kihívást jelentett számára az, hogy életében először vezetett Forma-1-es autót. A raliban már megszokta, hogy a pilótafülkének sokkal nagyobb hely van, miközben egy Forma-1-es autóban az a lehető legszűkösebb rész. Fizikailag pedig nem kevesebb, mint 4.5 G-s erő érte."
Ogier meg elismerte, hogy tulajdonképpen a Forma-1-es versenygép és a raliautó köszönőviszonyban sincsenek egymással: "A Forma-1 teljesen más. Inkább izgatott vagyok, mint ideges, hiszen ez lesz az első alkalom, hogy gyorsan fogok menni egy versenypályán."
Az alábbi videóból kiderül, hogyan is sikerült a francia számára ez a Forma-1-es teszt, amely során 100 kilométert tett meg:
A teszt után természetesen elégedetten és boldogan nyilatkozott a Red Bull-nak, amelynek nagyon is hálás volt a lehetőségért, ám leszögezte, hogy nem fog szakágat váltani. Úgy gondolja, hogy számára a rali világa jelenti a sikerességet.
Fotó: Red Bull Racing
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal