
Készen áll arra a független motorgyártó, hogy visszatérjen a száguldó cirkusz porondjára az új szabályok érkezésével, 2021-ben.
A northamptoni bázissal rendelkező Cosworth motorgyártó korábban a Forma-1-ben 176 futamgyőzelmet szerzett, a mezőnyben pedig utoljára 2013-ban láthattuk az azóta már csődbe ment Marussia-istálló révén, de az utolsó években már nem volt igazán versenyképes, miután alaposan megnövekedtek a költségek. Azonban nagyon úgy fest, hogy a független cég nagy erőkkel dolgozik a visszatérésen, ugyanis ha minden igaz, a 2021-től érvényes motorszabályok már olcsóbb és egyszerűbb aggregátokat írnának elő.
Ennek kapcsán rendkívül pozitívan nyilatkozott Hal Reisiger, a vállalat elnöke, aki egyúttal azt is megerősítette, hogy a csapatok is támogatnák a motorgyártó visszatérését, amely már több istállóval is tárgyalt.
"Úgy gondolom, elegendő támogatást kaptunk a csapatok részéről, amelyek közül néhánnyal már tárgyaltunk is. Amennyiben több csapat is elkötelezett lenne hosszútávon, az lenne a legjobb. Pár csapattal már van szóbeli megállapodásunk, amely lehetővé tenné, hogy elkötelezett motorgyártók legyünk." - nyilatkozta Reisiger.
A Cosworth emellett arról is megvan győződve, hogy a regulákat majd az illetékesek úgy fogják alakítani, hogy a hozzájuk hasonló kisebb motorgyártóknak elérhető közelségbe kerüljön a Forma-1. Az ehhez szükséges egyszerűsítési folyamat egyik szerves része az MGU-H, azaz a hőenergiát visszanyerő rendszer eltávolítása lenne.
Ez a hír különösen pozitív lenne a Red Bull-nak, amely a 2015-ös, Renault-val való vitáját követően kis híján erőforrás nélkül maradt - akkoriban az osztrák világbajnok istálló nagy erőkkel harcolt azért, hogy visszatérhessenek a sportágba a független motorgyártók.
Reisiger lenyilatkozta, hogy a munkálatok 2018-ban kezdenék meg, és azok nagyjából 12 hónapig tartanának. Tehát, az sem okozna gondot, ha az irányítók úgy döntenének, hogy 2021 helyett már 2020-ban debütáljanak az újféle erőforrások, hiszen anno a cég LMP1-es erőforrása 11 hónap leforgása alatt eljutott a tervezőasztaltól a próbapadig.
Fotó: Makformula1
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal