Szerdán délelőtt a Sauber csapata bejelentette, hogy a Renault korábbi főnöke, Frédéric Vasseur lesz az új csapatfőnök. Mindeközben érdekes pletykák terjednek a svájci együttes háza táján.
Néhány hete, az Azerbajdzsáni Nagydíj hétvégéje előtt bombaként robbant a hír, miszerint távozik a Sauber csapatától Monisha Kaltenborn, a Forma-1 történetének első női csapatfőnöke - ha minden igaz, erre amiatt került sor, mert az indiai hölgy és a svájci istálló új tulajdonosköre között nézeteltérések voltak a csapat jövője kapcsán.
Ezek után, az elmúlt hetekben az volt a fő kérdés, hogy ki lesz a Sauber új vezetője, és mikor fogják bejelenteni. A múlt hétvégén, Ausztriában is csak kérdőjelek voltak a témában. Azonban a mai nap a hinwiliek véget vetettek a várakozásoknak, és a korábbi pletykákkal igazolva bejelentette Frédéric Vasseur érkezését.
A 49 éves francia szakember vezeti a Forma-2-ben és a GP3-ban is érdekelt ART Grand Prix-t, illetve a tavalyi évben a Renault csapatvezetői posztját is betöltötte. Mint kiderült, a Brit Nagydíj utáni hétfőtől, július 17-től a Sauber Motorsport AG vezérigazgatója, és a Forma-1-es gárda csapatfőnöke lesz.
"Nagyon büszke vagyok arra, hogy csatlakozhatok a Sauber Motorsport AG-hez, a belém vetett bizalomért pedig szeretnék köszönetet mondani a tulajdonosoknak. Rendkívül lenyűgözőnek találtam a Hinwilben található létesítményeket, valamint a munkaerő tehetségét és ambícióját. Már nagyon várom, hogy tapasztalatommal és eltökéltségemmel kiegészítsem a csapatot, s annak tagjait a helyes irányba vezessem. Meggyőződésem, hogy együtt minden ambiciózus célunkat el fogjuk érni. Alig várom, hogy elkezdjek együtt dolgozni a versenyzőinkkel, a mérnökeinkkel és a csapat többi tagjával, ahogyan azt is, hogy részese legyek a csapat fejlődésének következő fejezetében." - nyilatkozta Vasseur.
Mostanában pedig nem csak a csapatfőnök-kérdés miatt volt gyakori téma a Sauber a nemzetközi sajtóban, hanem amiatt is, hogy a legfrissebb német sajtóhírek szerint a hinwili alakulat máris kitette a Honda szűrét, hosszú hónapokkal az együttműködés kezdete előtt. Ugyanis állítólag létre sem jött az egyezség, így a svájciaknak új motorpartner után kell nézniük. Idén a Ferrari 2016-os motorjai zakatolnak a C36-osok hátuljában.
Fotó: Zimbio
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal