F1 - POTENCIÁLIS CSAPATJÁTÉKOSBÓL KOMOLY KIHÍVÓ
Hogyan szállt be a világbajnoki címért zajló harcba Valtteri Bottas?

valtteri_bottas_azerbaijan_f1_grand_prix_bp7xuvg5djdx.jpg

Az elmúlt hetekben, hónapokban nagyon komoly formajavuláson ment át Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője, aki a kiegyensúlyozottságával most már fejfájást okozhat a világbajnoki cím várományosainak, Sebastian Vettelnek és Lewis Hamiltonnak. De hogyan lett a vízhordónak kikiáltott versenyzőből világbajnoki esélyes? Egy szubjektíven objektív elemzés.

Hosszú heteken át tartó spekulálások után, január 16-án, hétfőn bejelentették, hogy a korábbi Williams-pilóta, Valtteri Bottas a Mercedestől megkapja élete lehetőséget azzal, hogy egy élcsapatnál versenyezhet, a tavalyi világbajnok, Nico Rosberg utódjaként.

Akkor abszolút egyetértettem Toto Wolffék döntésével, ugyanis a négy williamses szezon bebizonyította, hogy tehetsége van hozzá. 2014-ben is, másodévesként sorra hozta a dobogókat, egy évvel később, amikor a grove-i alakulat autója már nem bizonyult annyira erősnek, akkor is tudott szerezni két harmadik helyet, tavaly pedig ő szerezte a csapat egyetlen dobogós helyezését.

Ugyanakkor afelől nem voltam nyugodt, hogy meg tud-e birkózni pszichológiailag azzal a nyomással, ami egy topistállós lehetőséggel együtt jár. Az első napokban, az autóbemutatón készült képek alapján nagyon feszültnek tűnt, majd Kínában, a biztonsági autós fázis alatti megpördülése is azt bizonyította, hogy nem tud. (Korábban, 2015-ben, amikor a nyár környékén felmerültek azok a spekulációk a Ferrarival kapcsolatosan, akkor is hasonló hullámvölgyön ment keresztül.)

valtteri_bottas_f1_grand_prix_austria_z6k4z5ynso5x.jpg

Mindennek ellenére azonban biztos voltam benne, hogy mindenképpen erős csapatjátékos lesz, hiszen Melbourne, majd Bahreinben is dobogóra állhatott, értékes pontokat szerezve a Mercedesnek a konstruktőri pontversenyben. Ráadásul, utóbbi helyszínen megszerezte pályafutása első pole pozícióját.

Két héttel később, Oroszországban újabb mérföldkőhöz érkezett el a karrierjében Bottas. Ez pedig az első futamgyőzelem. Ráadásul, mindezt önerőből, egy, két Ferrari-pilótájához képest egy nagyszerű rajttal érte el, miközben a hétvége folyamán a beállításokkal küszködő csapattársa, Lewis Hamilton "csak" a negyedik lett. Barcelonában azonban egy technikai meghibásodás fosztotta meg a biztos dobogós helyezéstől. Ezután a kissé kaotikus monacói versenyen, amelyen a két Ferrari és Daniel Ricciardo zárt a TOP-3-ban, a negyedik helyen zárt, de így is felülkerekedett Hamiltonon, aki úgy lett hetedik, hogy a 14. rajtkockából kellett felzárkóznia, miután az időmérőn a Stoffel Vandoorne-baleset miatti sárga zászlózásnak "köszönhetően" nem tudott javítani az idején a Q2-ben.

Monaco után azonban egy komolyabb sikerszériát produkált Valtteri Bottas. Kanadában második lett, bebiztosítva a Mercedes idei első és eddigi egyetlen kettős győzelmét. Majd Azerbajdzsánban úgy ismételte meg ezt az eredményt, hogy tulajdonképpen a mezőny végéről kellett felzárkózni az 1. körös balesete után, és az utolsó 105 méteren kellett lehajráznia a williamses Lance Stroll-t. Múlt vasárnap, az Osztrák Nagydíjon másodjára is győzni tudott a Forma-1-ben, minden idők egyik legpontosabb és legmákosabb rajtjával.

S miközben Bottas rendre a TOP-2-ben zárt, addig Vettel és Hamilton különféle okok miatt két alkalommal sem zártak a dobogón.

vet_ham_bot.jpg

Efféleképpen alakult Vettel, Hamilton és Bottas 2017-es szezonja ideáig.

Így, 9 futam után jelenleg úgy áll a bajnokság, hogy Vettel van az élen 171 ponttal, őt 20 pontos lemaradásban követi Hamilton, akitől Bottas már csak 15 egységre van elmaradva. (S ha nem lett volna az a barcelonai motorhiba, akkor most egálban lenne Hamiltonnal, ami azért nem kis teljesítmény egy háromszoros világbajnokkal szemben, még akkor is, ha a britnek nem alakult minden a szája íze szerint. Persze, tudjuk, hogy az autósportban nincs értelme a "ha" szóval kezdődő mondatoknak.)

Az utolsó három futamon pedig -, mint azt a fenti táblázatban is láthatjuk - Bottas szerezte a legtöbb pontot a bajnoki pontverseny első három helyezettje közül, s mindezt a kiegyensúlyozottságának és stabilitásának köszönheti. Hiszen Vettel Kanadában a rajt utáni tülekedésből jött ki rosszul, Azerbajdzsánban a sokak által ismert ügy vetette hátrébb a két éllovast, a Red Bull Ringen pedig Hamilton a váltócsere miatt tett szert némi hátrányra.

Úgyhogy lassacskán kijelenthető, hogy háromfőssé válik a világbajnokság, de hogy a hátralévő 11 futamon hogyan fog alakulni ez a csata, az egy jó kérdés. Képtelenség megjósolni, hiszen már az elmúlt 9 verseny után is rengeteg fordulat történt. Vajon a Mercedes finnje a továbbiakban is megőrzi a hidegvérét?

2017_bahrain_gp_race_day_182.jpg

Fotó: Zimbio, Makformula1

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7012652373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása