Az ExxonMobil, a Red Bull új üzemanyagpartnere egy továbbfejlesztett keverékkel tervez előrukkolni a Brit Nagydíj hétvégéjén, a cél pedig a látható fejlődés.
Így, nyolc futam után kijelenthető, hogy erősen alulmúlja az előzetes várakozásokat a Red Bull 2017-es teljesítménye, pedig a szezon előtt az osztrák istállót tartották a Mercedes potenciális kihívójának - végül a Ferrari lett az, a bikák pedig egyértelműen lépés hátrányban, a Renault-motorral kapcsolatos megbízhatósági és tempóbéli problémák miatt mindenképpen.
Korábban szó volt arról, hogy a Renault a kanadai nagydíjhétvégére egy friss verziójú aggregátot fog bevetni, ám ez nem valósult meg. Azóta a francia motorgyártó elismerte, hogy immár az idei év meglehetősen átmeneti lesz, a szezon hátralévő részére meg az a cél, hogy megbízhatóságban javuljon a V6-os motor, illetve valamelyest a teljesítmény terén.
Előbbiben valóban meglehetősen gyenge a franciák erőforrása, amelyet az a statisztikai tény bizonyít, hogy az első nyolc verseny során eddig Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője tette meg a legkevesebb versenykört - az egyszeres futamgyőztes különféle műszaki hibából kifolyólag az idei viadaloknak a felén idejekorán kiesett.

Úgyhogy a reménysugarat most a Red Bull számára a csapat új üzemanyag- és kenőanyag-beszállítója, az Esso és a Mobil 1 céget magába foglaló ExxonMobil jelentheti, ugyanis a tervek szerint a vállalat új keveréke a Brit Nagydíjon debütálhat, és komoly fejlődést várnak tőle.
"Az első, az Ausztrál Nagydíjon debütált fejlesztésünk nagy fejlődést produkált. A második verziójú, továbbfejlesztett üzemanyaggal már nem tudtunk akkorát előreugrani, mint az elsővel, de véleményem szerint ezzel is egy pozitív lépést tettünk meg előre. Nem tudunk igazán számokról beszélni, de úgy gondoljuk, hogy már önmagában a fejlődés mértéke elég ahhoz, hogy megállapítsuk, látható fejlődést vittünk véghez. A tervek szerint a fejlesztés Silverstone-ban fog debütálni, de ez azon is múlik, hogy megkapjuk-e addig az engedélyt. Ez egy előre megjósolhatatlan dolog, mindenesetre a csapatot már tájékoztattuk a célunkról." - nyilatkozta a motorsport.com hasábjain David Tsurusaki, az ExxonMobil Global motorsport-technológiai szekciójának az igazgatója.
Eredetileg az volt az ExxonMobil célja, hogy három új keveréket mutasson be az év folyamán, ám miután a Red Bull-lal eléggé későn, csak januárban kezdhették meg a munkát, a harmadik nagy fejlesztés valószínűleg csak a 2018-as szezon elején fog bemutatkozni.
Fotó: Zimbio
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal