Szó sincs arról, hogy megváltoztatták volna a spielbergi pálya vonalvezetését.
Megváltoztatták a kanyarok számozását a Red Bull Ringen, amely a 2014-es visszatérése óta Forma-1-es körökben 9 kanyart tartalmazott. Azonban a 2-es kanyar immár az a balos törés lett, amely a célegyenes végi és az az utáni jobbkanyar között van. Az egykori 2-es kanyarból -, ahol tavaly az utolsó körben ütköztek a győzelemért csatázva a Mercedes versenyzői, Lewis Hamilton és Nico Rosberg - pedig 3-as kanyar lett. És ezzel már nincs eltérés a Forma-1 és a MotoGP kanyarszámozása között, mindkét szériában most már 10 kanyarból áll a spielbergi versenypálya.
Emellett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azt is megerősítette, hogy a tavalyi versenyhétvége folyamán számos kalamajkát okozó, "baguette" néven futó kerékvetőknek a számokat redukálják. Mostantól kezdve már csak a 6-os, a 9-es és a 10-es kanyarnál fognak ilyen típusú rázóköveket lefektetni, ráadásul az elemek közti különbség 3.2 méteres lesz.
A biztonság javítása céljából vastagabb gumifalakat helyeztek el a 4-es, a 7-es és a 8-as kanyarok bukóterében, a bokszutca bejáratánál, ahol a 2016-os időmérőn Daniil Kvyat óriási balesetet szenvedett el, TecPro-falak fogják óvni a versenyzők épségét.
Íme a Red Bull Ring, az új kanyarszámozásokkal:
Fotó: Zimbio, FIA
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal