Az első szabadedzést az élen, a másodikat pedig Rob Huff mögött, a második pozícióban zárt a gyári Honda magyar versenyzője. A szombati nap elején a kedélyeket Tom Coronel brutális balesete borzolta fel.
Michelisz Norbi ennél jobban aligha kezdhetett volna Vila Real utcáin, a Túraautó Világbajnokság 2017-es szezonjának ötödik versenyhétvégéjén, ugyanis a gyári Hondát az élre repítette az első 45 perces gyakorlás folyamán, 1:58.118-as köridővel. Mögötte a csapattársa, Tiago Monteiro zárt, de a portugál hátránya már-már a 6 tizedmásodpercet súrolta. A harmadik helyre Thed Björk hozta be a Volvót, de egy bő másodperccel kikapott Norbitól, de megelőzte az All-Inkl.com Münnich Motorsport Citroënjével versenyző Rob Huff-ot, valamint a pontversenyt vezető Nicky Catsburgot. A két zengős versenyző, Aurélien Panis és Nagy Dani a 13., valamint a 16. pozícióban zártak.
2017 WTCC at Vila Real, Tom Coronel crashing into a recovery vehicle
2017 WTCC at Vila Real, Tom Corone'sl crash with the fire truck vehicle
S noha bámulatos edzéselsőséget szerzett Michelisz, az első edzés legkiemelkedőbb momentumai mégis egy pályára kóborolt kiskutyához, Yann Ehrlacher jobb első defektbe torkolló falazásához, valamint Tom Coronel fékhibájához köthetőek. A holland versenyzőnek olyan szinte tropára mentek a fékjei, hogy kicsúszott a pályára, és nekiment, egy a pálya mellett parkoló tűzoltóautónak. A ROAL Motorsport birtokában lévő Chevrolet Cruze olyan szinten összetört, hogy Coronel számára véget is ért a hétvége.
(Az első szabadedzés végeredménye)
A második szabadedzésen azonban már Rob Huff ugrott az élre a Citroënnel, de az 1:57.708-as idő csak annyira volt elegendő, hogy 27 ezreddel ugyan, de megelőzze Michelisz Norbit, aki újfent meggyőző tempót diktált. Azonban Tiago Monteiro ismételten kikapott fél másodperccel a magyar versenyzőtől, de megragadta a harmadik helyet, megelőzve két Volvo-pilótát is, Nicky Catsburgot és Thed Björköt.

Esteban Guerrieri -, aki a hatodik lett a Campos Racing Chevrolet-jével - azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a többi versenyzővel ellentétben a két szabadedzés során egyszer sem próbálta ki a két másodperccel lassabb joker-kört. Erre pedig legközelebb már csak a futamon lesz lehetősége az argentin pilótának, élesben. Az első tízbe még Bennani fért be az SLR-Citroënnel, Girolami a harmadik Volvo S60-assal, Michigami a harmadik gyári Hondával, valamint Tom Chilton a Sebastien Loeb Racing másik autójával.
A Zengő Motorsport részéről ezúttal Nagy Dani zárt előrébb a 2015-ös technikával - a 19 éves magyar a 14. lett, a francia Aurélien Panis az idei versenytechnikával a 16., utolsó helyen zárt - kettejük 1.031 szekundum, illetve az RC-Lada portugál újonca, Manuel Fernandes.
(A második szabadedzés végeredménye)
Fotó: Honda Racing WTCC / Facebook, WTCC Media
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal