Az UHT-tejet megszégyenítő tartóssággal rendelkező kemény gumik olyan szinten alkalmatlanok versenyzésre, hogy idén a Pirelli már nem fogja bevetni őket. 2018-ra pedig finomítani fognak a keverékeken a gumibeszállítónál.
Az elmúlt évek folyamán megfordult a világ a Pirelli háza táján. Emlékezhetünk, néhány éve a csapatok még amiatt panaszkodtak, hogy túlságosan gyorsan elkopnak az olasz-kínai gumicég termékei, azonban az idei szezonra a Pirellinél átestek a ló hasának a másik oldalára - olyannyira, hogy 40-50 kört még az ultralágy gumi is kibír. A narancssárga oldalfalú, kemény keverékű gumiabroncs effektíve használhatatlanná vált versenyszituációk között, ugyanis túlságosan tartós lett, amellett, hogy számottevően lassabb is a papíron lágyabb társainál.
Ezt a problémát pedig a Pirellinél is elismerték. A Forma-1-es hivatalos gumipartnere az idei szezonban először és egyben utoljára a spanyolországi hétvégén tette bele a kínálatba a kemény abroncsot, azonban azt a víkend során csupán néhány kör erejéig láthattuk a szabadedzéseken, illetve az időmérő edzésen. A csapatok pedig rendre amiatt panaszkodtak, hogy még működésre bírni is nehézkes a legkeményebb keveréket, sőt, Sergio Pérez, a Force India mexikóija kategorikusan kijelentette, hogy a narancssárga oldalfalú papucsok csupán arra jók, hogy készüljön róluk néhány fotó.
Akkor Mario Isola, a Pirelli Forma-1-es projektjének igazgatója már megszellőztette, hogy Suzukában fog már csak maximum előkerülni a kemény keverékű gumi. Ám, ahogyan az előző bekezdésben említettük, nem fog, ugyanis a gumigyártó csütörtökön kiadott kommünikéjéből kiderült, hogy a legendás japán pályára a szuperlágy - lágy - közepes triót bocsátják majd a csapatok rendelkezésére. A hasonlóan gumigyilkos, spái aszfaltcsíkra a három leglágyabb, köztük az ultralágy gumi lesz elszállítva.
Még esetleg Sepangban és Interlagosban tűnhetne fel a hihetetlenül tartós abroncs, ám a Pirelli szóvivője a minap leszögezte a szabadúszó újságíró Adam Coopernek, hogy "a szezon hátralevő részében már nem láthatjuk a kemény gumit". Emellett az is nyilvánvalóvá vált, hogy jövőre a Pirelli finomítani fogja az abroncsokat.
Fotó: Zimbio
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal