DTM - TAKTIKAI KÜZDELEM, DI RESTA-GYŐZELEM A SZOMBATI HUNGARORINGI FUTAMON
DTM 2017, Hungaroring: Szombat

img_4604_2.jpg

Első győzelmét aratta 2017-ben a Német Túraautó Bajnokságban az egykori Forma-1-es skót versenyző.

img_4829_2.jpgAzok után, hogy a pénteki első szabadedzés Mike Rockenfeller, a szombati második gyakorlás pedig Jamie Green győzelmét hozta, a délelőtti kvalifikáció folyamán is Audi-elsőség született, nem kis meglepetésre René Rast révén, aki ezzel megszerezte pályafutása első pole pozícióját. Az 1:34.742-es időt produkáló német versenyző mögött, a TOP-7-ben még összesen öt, az ingolstadti gyártó színeit képviselő versenyző zárt, Green - Ekström - Müller - Rockenfeller - Duval felállásban. Az RS5-ösök sűrűjébe a brazil Augusto Farfus verekedte be magát, a hatodik helyen végezve. A TOP-10 sorrendjét még két mercedeses, Lucas Auer és Gary Paffett, valamint a BMW-s Tom Blomqvist tette teljessé.

Néhány órával később már az első versenyhez sorakozott fel a DTM mezőnye a rajtrácsra az idei szezon harmadik állomásán, a Hungaroringen. A pole-ból jól rugaszkodott el Rast az Audival, s noha a célegyenes végén Green és Ekström közrefogták őt, meg tudta védeni a vezető pozícióját a német. Azonban Green addig próbálkozott azzal, hogy áthámozza magát a honfitársán, amíg a kettes kanyar után Ekström körbe nem autózta őt.

img_4657_2.jpg

Hátrébb nem zajlott ennyire simán a rajt, ugyanis a 2-es kanyarban a BMW-s Maxime Martin összeakadt a saját márkatársával, Tom Blomqvisttal. Nemsokára pedig sor került az első bokszkiállásokra is: a BMW-s Spengler az első kör végén, a mercedeses Paul di Resta, valamint a szintén egykori Forma-1-es, Timo Glock a hatodik kör végeztével látogatott ki a depóba.

Nemsokára pedig a biztonsági autó is pályára gördült, mivel Maxime Martin megállt a 3-as kanyarban a rajt utáni balesetben begyűjtött sérülések miatt. Ezt kihasználva Spengler kijött egy második kiállásra is a 9. kör végén. Az újraindítás a 11. kör elején történt meg, ami szintén meglehetősen mozgalmasra sikeredett, ugyanis a 2-es kanyarban ismét összecsaptak a versenyzőt: miután kapott egy lökést Loic Duvaltól, Augusto Farfus a BMW-vel kiforgatta a Mercedes bajnoki éllovas versenyzőjét, az osztrák Lucas Auert, és valamilyen szinten az audis Nico Müller is belekeveredett a "buliba". A belga a leintés után egy 3 rajthelyes büntetést kapoottAc

Valamivel később a mercedeses Robert Wickensnek lett széles a 14-es kanyar, mint kiderült, egy bal első defekt miatt. A kanadai próbálta menteni a menthetőt a bokszutcába kihajtva, de végül fel kellett, hogy adja a versenyt.

Mindeközben öt Audi ment az élen Ekström vezetésével: a svéd versenyzőt Rast, Green, Mike Rockenfeller és Duval követte, mialatt Bruno Spengler bődületes iramban zárkózott fel: a BMW kanadai pilótája a 9. pozícióig zárkózott fel a 15. körre. Az élbolyból elsőként a négygyűrűs manufaktúra svédje jött ki depózni, ugyanabban a körben, mint Rockenfeller és Blomqvist.

Jamie Green a 21. körben hajtott ki friss abroncsokért, ám a kiállást követően veszített egy pozíciót Rockenfellerrel szemben. Sőt, a brit pilótát a Mercedes olasz versenyzője, Edoardo Mortara is megpróbálta megelőzni a sikánnál, ám a manőver kisebb koccanás torkollott, amelyet a stewardok elengedtek egy figyelmeztetéssel.

A 23. körben, a kettes kanyarban Rockenfeller átlépte Ekströmöt, miközben Rast is teljesítette a kötelező bokszkiállását. A 2013-as bajnok a sikeres előzést követően az ötödik pozícióban haladt, és elkezdte üldözni az előtte haladókat a dobogós helyekért.

A mezőnyben Engel volt az utolsó, aki kilátogatott a szerelőihez, ám a kivárós taktika mindennek volt mondható, csak kifizetődőnek nem, ugyanis a Mercedes németje a negyedikről a tizennegyedik pozícióba esett vissza.

Amíg a pályán zajlottak az események, addig az ügyesen taktikázó Mercedes autójával Paul di Resta elsőként szelte át a Hungaroring célvonalát, megnyerve a szombati versenyt és behúzva első 2017-es futamgyőzelmét, a 13. rajtpozícióból indulva. A 2010-es bajnok mögött a BMW-s Timo Glock másodikként, a szintén nagy versenyt futott Bruno Spengler pedig harmadikként kapta meg a kockás zászlót 35 kör után. Igaz, utóbbiaknak alapos védekezéssel kellett megtartaniuk pozícióikat a rohamléptekben felzárkózó Rockenfellerrel szemben.

img_5017_2.jpg

Ekström az ötödik lett, márkatársai,  a pole pozíciós Rast és Green előtt - ám az utóbbit technikai szabálytalanság miatt kizárták a versenyből, a Team Rosberg fellebbezett a sportbírók döntése ellene. Mindenesetre Gary Paffett lett a hetedik a Mercedesszel, a címvédő Wittmann, a mercedeses Mortara, valamint az audis Nico Müller előtt.

Auer a nullázás ellenére a maga 68 pontjával továbbra is vezeti a versenyt: az osztrák mögött 8 pontra van Jamie Green, akit Rockenfeller követ a harmadik helyen.

Az első futam végeredménye

Az első verseny közvetítése:

Race 1 (Multicam) - LIVE (English) - DTM Budapest 2017

Watch the full race 1 from Budapest live on the DTM YouTube channel. Check out the Onboards of René Rast, Maxime Martin and Gary Paffett with our Multicam-Feature!

Fotó: Landek Norbert

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4212603081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása