F1 - NEVET VÁLT A FORCE INDIA?

canadian_f1_grand_prix_-camjmz63ijx.jpg

Vijay Mallya, a brit-indiai istálló vezetője egy nemzetközibb névre való váltáson gondolkozik, annak érdekében, hogy a gárda még vonzóbb legyen a szponzorok számára.

Mallya még 2008-ban vásárolta meg a Force India istállót, amelyet korábban Jordan, Midland és Spyker néven ismerhettünk. Az üzletember akkortájt még az indiai támogatókra hajtott, sőt, indiai versenyzőt is akart indítani a Forma-1-ben, ám ez nem sikerült.

Az indulás óta a Force India számottevő javuláson ment keresztül, főleg az utolsó három szezonban. A csúcspontot a 2016-os esztendő jelentette, amikor a konstruktőri bajnokságot a negyedik helyen zárta a silverstone-i bázisú istálló, és az idei év első hét versenye után is ezt a pozíciót foglalja el a pontversenyben.

S noha a csapat egyre szebb sikereket ér el, és a támogatók terén is egyre jobban áll - az idei év kezdetén az osztrák BWT víztechnológiai cég csatlakozott Mallyáékhoz, ennek köszönhetően lett Sergio Pérez és Esteban Ocon autója is rózsaszín -, azonban hazai (indiai) szponzorokra nem igazán sikerült szert tenni.

Immár nem ez az első alkalom, amikor felmerült a névváltoztatás lehetősége, hiszen a 2016-os idény előtt nem sokon múlt, hogy a Force India Aston Martin Racing néven folytassa, de végül nem jött össze a biznisz.

"Egyre inkább úgy gondoljuk, hogy a csapatnak egy sokkal nemzetközibb beütésű nevet kéne választani, mivel indiai támogatót nem sikerült szerezni, ugyanakkor a teljesítmény terén egyre nagyobbak vagyunk, és a nemzetközi szintű szponzorok számára is egyre vonzóbbá válunk. Sok ember azt gondolhatja a jelenlegi, Force India névről, hogy pszichológiai határokat jelent. A többi résztulajdonossal már gondolkodunk ezen egy ideje, de mivel ez egy komoly döntés, annak meghozatalát nem fogjuk elsietni, anélkül, hogy meg ne fontoltuk volna." - nyilatkozta Mallya.

"Fontosabb megfigyelnünk azt, miképpen változik a Forma-1 a Liberty Media irányítása alatt. Amennyiben az NFL modelljét veszik alapul, akkor pláne fontos a név, mivel az egy franchise modell, ahol a névre helyeződik a fókusz. De az is előfordulhat, hogy a mostani névvel folytatjuk. Ezek olyan problémák, amelyet meg kell fontolni a többi tulajdonossal, mielőtt végleges döntést hozunk."

Ugyanakkor nincsen könnyű helyzetben Mallya, hiszen régóta a hatóságok célkeresztjében van 900 millió fontnyi értékű sikkasztás miatt -, amely légitársasága, a Kingfisher Airlines 2013-as csődjét követően halmozódott fel - annyira, hogy diplomáciai útlevelét még tavaly áprilisban bevonták, az idei év elején pedig elfogatóparancsot adtak ki ellene. Emiatt bő egy éve az Egyesült Királyságban tartózkodik.

"A tény, miszerint immár jó pár éve nem ápolok valami jó kapcsolatot India országával, semmilyen új információt nem tartalmaz. Az elmúlt néhány évben pedig nem fontolgattam a névváltoztatást. Ez a jelenlegi partneri kapcsolat során került képbe, mivel az asztalunkon van egy javaslat, amely előrébb lendíthetné az istállót."

Fotó: Zimbio

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr512593595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása