Második pole-ját szerezte Mat'o Homola révén az Opel a TCR Nemzetközi Szériában, miután a szlovák pilóta behúzta a salzburgringi időmérőn. Mindeközben a magyar érdekeltségek számára katasztrofálisan alakult a hétvége...
Az idei ötödik versenyhétvégének a Salzburgring ad otthont, ahol korábban például a Túraautó Világbajnokság (WTCC) is megfordult. A hétvége programja a kétórás teszttel kezdődött, amelyet a Craft-Bamboo spanyol versenyzője, Pepe Oriola zárt az élen 1:26.420-al. A grúziai második verseny győztese mögött Tassi Attila lett a második a M1RA-Hondával, mindössze 54 ezredes hátrány birtokában. A legnagyobb meglepetést pedig a Craft-Bamboo ex-BTCC-s debütáns pilótája, a brit Daniel Lloyd a harmadik leggyorsabb időt futott meg a SEAT Leónnal.
Stefano Comini, az előző két szezon bajnoka zárt a negyedik pozícióban a Comtoyou-Audival, megelőzve a Craft-Bamboo istálló harmadik versenygépét, amelyet James Nash vezetett. A Comtoyou Racing másik autójával a belga Fréderic Vervisch lett a hatodik, a M1RA-istálló bajnokesélyes olasza, Roberto Colciago előtt, aki a maximális, 30 kilogrammos pluszsúly ellenére össze tudott rakni egy hetedik leggyorsabb köridőt.
A legjobb tíz sorrendjét a GE-Force-Alfa Romeo szerbje, Dusan Borkovic, a saját csapata színeiben induló audis Milovan Vesnic, és a Leopard Racing Team WRT brit versenyző, Rob Huff tette teljessé.
Rendkívül szorosnak bizonyult a gyakorlás, amelyet többek között az is bizonyít, hogy az első 14 helyezett egyetlenegy másodpercen belül zárt.
A 23 nevezett autó közül 22 vett részt, miután a Top Run Motorsport úgy döntött, hogy még nem küldi pályára a Subaru WRX STi-t Luigi Ferrarával.
Az első teszt végeredménye - TOP-10:
Forrás: TouringCarTimes

Rob Huff lett a negyedik a Leopard-Volkswagennel a három SEAT León mögött, de már 6 tizeddel volt elmaradva az edzésgyőztes Lloydtól. A legjobb audisnak nem kis meglepetésre az első TCR-versenyhétvégéjét teljesítő Milovan bizonyult: az ötödik leggyorsabb köridőt rakta össze a 4241 méteres Salzburgringen. A hatodik helyen pedig szintén egy újonc végzett, mégpedig az osztrák Thomas Jäger személyében, aki hatodikként végzett a Kissling Motorsport Opeljával.
A második teszt nem volt mentes már a drámai momentumoktól: az edzés vége felé Tassi Attila óriási, talán a TCR eddigi rövid, hároméves történetének legnagyobb bukását szenvedte el a 9-es kanyarban. Michelisz Norbert csapatának a 17 éves magyar tehetsége nagy tempónál defektet kapott, és a kavicságyon keresztül sodródva találta el a szalagkorlátot, majd két borulást követően állt meg a Honda. Tassi szerencsére karcolás nélkül megúszta az esetet (igaz, elővigyázatosságból elküldték az orvosi központra egy kivizsgálásra, de ott sem volt semmi baj), ez azonban már nem volt elmondható a versenygépéről... A Honda Civic Type-R TCR ugyanis nagyon csúnyán, szinte totálkárosra tört.
"A leggyorsabb kanyarban történt a baleset, ahová 250 km/h-s tempóval érkezünk meg. Ahogyan elfordítottam a kormányt, szokatlanul viselkedett az autó hátulja, kétszer is korrigálnom kellett, hogy megfogjam a kocsit, de mire egyenesbe hoztam, még mindig 200-as tempónál lecsúsztam a pálya poros, bal szélére. Ott újra megcsúszott az autó, és a szalagkorlátba csapódtam. Nagyon rossz volt látni az autót így összetörve... Szerencsére én jól vagyok, a bal lábam fáj csak kicsit egy ütéstől, de szívem szerint már holnap visszamennék a pályára." - nyilatkozta Tassi a M1RA csapat Facebook-oldalán az incidenst követően.
Ezeken a képeken pedig látható, hogy nem kicsit tört össze Tassi Hondája:
Fotó: M1RA, TouringCarTimes
Mielőtt folytatnánk a Tassi-sztorit, zongorázzuk végig, mi történt még a gyakorláson! A pályafutása eddigi legnagyobb bukását elszenvedő Tassi mögött Davit Kajaia végzett a GE-Force Alfa Romeójával. Mat'o Homola lett a kilencedik a DG Sport Compétition Opeljával, amely a teszt közben meg is állt alatta az 5-ös kanyarban. Azonban nem csak Tassi és Homola miatt volt szükség a piros zászlókra, ugyanis a 10-es kanyarban Jean-Karl Vernay balesetezett a Leopard Racing Team WRT Volkswagenjével.
A TOP-10 sorrendjét Fréderic Vervisch zárt a Comtoyou-Audival. Roberto Colciago csupán a 11. lett a másik M1RA-Hondával, míg a regnáló bajnok Comini csak a 14. időt futotta meg.
Ezúttal ketten is kihagyták az edzést: a Sauber ismételten nem gördült pályára Ferrarával, de Jens Reno Møller autója is a depóban pihent a 60 perc folyamán.
A második teszt végeredménye - TOP-10:
Forrás: TouringCarTimes
S noha a salzburgi pálya elcsendesedett, a "kulisszák mögött" volt izgalom bőven, ugyanis a második teszten történt baleset miatt abszolút veszélybe került Tassi Attila hétvégéje, miután ahhoz nem állt elég idő rendelkezésre, hogy a szinte totálkáros autóból összeeszkábáljanak valamit...
Végül a segítő kéz a JAS Motorsporttól, amely még aznap este 20 órakor útnak indított egy másik TCR-es Hondát a milánói bázisáról, szombat hajnal 4 órakor pedig már meg is érkezett a tartalékgép a Salzburgringre, 8 óra alatt teljesítve a 700 kilométeres távot. Szóval, le a kalappal a JAS előtt a helyzetben tanúsított precizitásukért! Utána a M1RA-nál még felmatricázták a gépét, amely már pályára is gördülhetett néhány órával később, az első szabadedzésen. A történetnek pedig az volt a feketelevese, hogy az autócsere párhuzamosan motorcserével is járt, így az első futamon Tassi csak a rajtrács végéről indulhat majd.

Pepe Oriola a Craft-Bamboo színeiben a 6. helyet kaparintotta meg, a DG-Sport Compétition TCR-es újonca, Gregoire Demoustier előtt. Giacomo Altoé, a mezőny egyik legfiatalabb versenyzője a WestCoast-Volkswagennel a 8. pozícióban végzett, a két másik opelost, Mat'o Homolát és Thomas Jägert megelőzve. Tassi Attila az új autóval a 18. legjobb időt futotta meg, de számára ez a tréning a Civic bejáratásáról szólt.
A 9-es kanyar pedig egy újabb magyar érdekeltségen, mégpedig Ficza Ferencen fogott ki, aki 20 perccel a kockás zászló előtt nagyon csúnyán összetörte a Zengő Motorsport SEAT-ját. A 21 éves magyar versenyző fájlalta a bordáit, így kórházba szállították, de szerencsére komolyabb sérülést nem szenvedett. Ellenben, a León nagyon csúnyán összetört, így a hétvége további részeitől visszalépett Zengő Zoltán csapata, amely a Facebookon elárulta, hogy a jövő heti, hungaroringi versenyen több autót is csatasorba fog állítani.
Az edzést nagyjából 30 percre félbeszakították, ugyanis a szalagkorlát is javításra szorult. Az utolsó percekben pedig Duncan Ende kicsúszása lehetetlenítette el a versenyzőket attól, hogy javítsanak az idejeiken - az Icarus Motorsports amerikaiján szintén a 9-es kanyar fogott ki, de szerencsére elkerülte a palánkot.
Az első szabadedzés végeredménye:
A második szabadedzés a Comtoyou Racing svájci versenyzőjének, Stefano Comininek a győzelmét hozta. A kétszeres bajnok 1:26.370-el futotta meg a tréning etalonját, megverve a Craft-Bamboo istálló Oriola, Lloyd és Nash által alkotott triumvirátusát.
A három SEAT mögött, ötödikként a Leopard Racing Volkswagen Golfjával Jean-Karl Vernay zárt, annak ellenére, hogy ki kellett hagynia az edzés első felét a beállítások módosítása miatt. A két M1RA-Hondával Roberto Colciago és Tassi Attila a 6., valamint a 8. pozícióban zárt, köztük az olasz Gianni Morbidelli lett a hetedik a WestCoast-Volkswagennel. (Colciagót megbüntették 1000 euróra a második edzés után, amiért nem lassított a sárga zászlós fázis alatt.)
Az első tízben még két "szingli" induló, a hondás Jens Reno Møller és a SEAT-os Stian Paulsen fért be - igaz, utóbbinak volt néhány meleg pillanata a 9-es kanyarnál található sóderágyban, amelybe beleragadt végül.
Mat'o Homola legjobb opelosként a 11. lett, ám számára a körözgetés a kardántengely eltörése miatt idejekorán véget ért. Ezúttal az audis Vervisch is eléggé hátul, a 13. helyen végzett, Rob Huff pedig pláne, aki csak a 18. időt futotta meg. Ugyanakkor ismét meglehetősen szoros volt a gyakorlás, hiszen a TOP-19 egy másodpercen belül zárt.
Mindössze ketten voltak, akik az egy másodpercből kicsúsztak: Enrico Bettera a Pit Lane Competizioni Audijával, valamint Luigi Ferrari a Top Run Motorsport Subarujával. Duncan Ende pedig kihagyta a tréninget, mivel az Icarus Motorsports még dolgozott a SEAT-ján az FP1-es hiba után.
A második szabadedzés végeredménye:

Tassi Attila a tartalékautóval negyedikként zárt a kvalifikációt, ám csak az ezért járó 2 pontot tarthatja meg, a pozíciót nem az első futamra, a gépcsere miatt. Így az ötödik pozícióban végző Thomas Jägertől kezdve mindenki nyer egy helyezést a rajtrácson. Jäger mögött Nash lett a hatodik, Huff, Comini, Morbidelli és a TOP-10-et teljessé tevő Colciago előtt. A M1RA olasz versenyzője így a második versenyt a pole-ból kezdheti, de az elsőt csak a 15. rajtkockából, mivel Monzából hozott egy rajtbüntetést, amiért Vervisch-sel összeakadt és a sikánt átvágva előzte meg Homolát.
A bajnokság éllovasa, Jean-Karl Vernay számára szörnyen alakult az időmérés: a Leopard-Volkswagen franciája az utolsó pillanatokban esett ki a továbbjutó zónából a Leopard-Volkswagennel Morbidellinek köszönhetően, s így csak a 13. lett.
Egyébként eléggé feszült volt a hangulat, hiszen hasonló képsorokat láthatunk, mint a WTCC 2013-as időmérőjén: bizonyos versenyzők szinte csigatempóban közlekedtek a pályán, hogy ne kelljen a riválisoknak szélárnyékot adniuk - a különbség annyi, hogy most nem lett megbüntetve a fél mezőny a versenybírák által. Davit Kajaia Q1-es legjobb körét pedig törölték, amiért sárga zászló alatt javított a grúz - a figyelmeztető jelzésre Stian Paulsen megállása miatt volt szükség.
Azóta pedig kiderült, hogy az első futamot Rob Huff is a mezőny végéről fogja megkezdeni, mivel a Volkswagen Golfjában motort kellett cserélni.
Az időmérő edzés végeredménye:
Nemsokára, magyar idő szerint 13:00-tól, illetve 14:30-tól jön az első és a második futam - mindkét viadalt figyelemmel kísérhetjük a TCR hivatalos YouTube-csatornáján, de elvileg a Sport 1 is élőben fogja közvetíteni őket.
Fotó: TCR Media
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal