Jövőre biztosan 21 futamot fognak rendezni a Forma-1-ben, de a Forma-1 új tulajdonosai már azon dolgoznak, hogy 2019-től mind a futamok számában, mind naptári időben a sportág történetének leghosszabb szezonjai kerüljenek lebonyolításra.
Sean Bratches, a Forma-1 újonnan kinevezett kereskedelmi igazgatója, valamint Ross Brawn, a száguldó cirkusz sportigazgatója még korábban elárulták, hogy Malajzia kihullásával, valamint Franciaország és Németország visszatérésével 21 versenyt fog tartalmazni a 2018. évi versenynaptár. Azonban 2019-től még ennél is több futam kerülhet lebonyolításra - akár 25 is -, a célból, hogy Európában, az Egyesült Államokban, Ázsiában és Latin-Amerikában újra piacokat alakítsanak ki.
Ez a hír nem lehet túl örömteli Fernando Alonso számára - a McLaren-Honda kétszeres világbajnoka még néhány héttel korábban kijelentette bárminemű körítés nélkül, hogy ha egy szezon a mostaninál több futamot fog tartalmazni, akkor kiszáll a sorozatból.
"Szeretnénk együttműködni az istállókkal olyan szempontból, hogy közös határozzuk meg, merre menjünk. A mi nézetünk az, hogy szeretnénk a futamszámot 21 fölé emelni, s ezáltal provokatívabbak lenni, a kiválasztott piacok felé pedig nyitottabbak. Éppen mostanában egy kimutatást arról, hogy bizonyos piacokra milyen hatással lenne az, ha különböző városokba, országokba, tartományokba elvinnénk a száguldó cirkuszt. Amennyiben sikerül megállapítanunk, hogy mely helyszínek lennének megfelelőek egy ideális versenynaptár kialakításának szempontjából, rögvest leülünk tárgyalni a kijelölt városok vezetőivel, hogy javaslatot tegyünk terveink kapcsán, ahelyett, hogy csak reagálnak a beérkező megkeresésekre. Ugyanakkor, szoros együtt kell dolgoznunk a csapatokkal, annak érdekében, hogy megtaláljuk a mindenki számára ésszerű megoldást." - idézi Bratches szavait az Autosport.
A Liberty Media mindeközben megpróbál arra ügyelni, hogy kevesebb oda-vissza futam legyen, csökkentve a csapattagok terheit és a logisztikai költségeket - ugyanakkor ez rövidebb téli vagy nyári szünetet vonna maga után. Emellett, az amerikaiak azt is szeretnék elkerülni, hogy a Forma-1 naptára ütközzön a Formula-E-ével és a MotoGP-ével, egyeztetve a szóban forgó sportágak vezetőivel, Alejandro Agaggal és Carmelo Ezpeletával, illetve a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnökével, Jean Todttal.
"Nem szeretnénk a jövőben túl sok oda-vissza versenyt, továbbá rendet kell tennünk a futamok területenkénti elosztásában, az európai, az amerikai és az ázsiai versenyek között - igaz, ezt megnehezítik a helyi időjárási feltételek, valamint a szerződésekben leírtak." - nyilatkozott a szellősebb versenynaptár tervéről Bratches.
"Szeretnénk a szurkolók érdekeiben eljárni, emiatt pedig szeretnénk elkerülni azt, hogy az egymással versengő sportágak eseményei átfedésben legyenek. Például jövőre van egy hétvége, amikor megrendezés kerül a wimbledoni teniszdöntő, a Labdarúgó Világbajnokság döntője és a Brit Nagydíj - ergo, nem lenne optimális az, ha ezt a napot választanánk a Brit Nagydíjnak."
Amikor Bratches-t meg a négyhetes nyári szünetről kérdezték, így felelt: "Próbálunk mindenkit tisztelni a Forma-1 körforgásában, beleértve az újságírókat is, hogy mindenki eltölthesse a megfelelő szünetet a családjával, és lehetősége legyen egy kis leállásra."
Fotó: Makformula1
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.