A japán gyártó 1-2-3-ban zárta a kétszer 4 órás gyakorlást.
Szép lassan beindul az élet Le Mans-ban a 85. 24 órás verseny apropóján: tegnap, azaz a vasárnapi nap folyamán a mezőny először ki is gördült a közel 13.629 kilométeres aszfaltcsíkra egy kétszer négyórás teszt keretein belül. Az esemény a Toyota-dominancia jegyében telt el, ugyanis a japán gyártó három TS050 Hybrid-autója zárt az első három pozícióban.
LMP1
Az élen a #7-es Toyota (Conway, Kobayashi, Sarrazin) zárt 3:18.132-vel - ez a köridő több, mint 3 másodperccel gyorsabb, mint a tavalyi tesztnap etalonja (3:21.375), de 1.6 szekundummal még a 2016-os pole-időt (3:19.733) is felülmúlja. A második helyen a pontversenyt vezető #8-as autó zárt, megelőzve a csak Le Mans-ban indított #9-es egységet - utóbbival az argentin háromszoros WTCC-bajnok José Maria López és a japán Yuni Kunimoto is teljesítette a Le Mans-újoncok számára kötelező távot.
A Porsche két gépe a 4-5. pozícióban zárt, nagyjából 3.5-4 másodperces lemaradásban, amelyből arra következtethetünk, hogy a német manufaktúránál még nem az időmérő-szimulációkon volt a hangsúly. Ellenben a Hartley-Bernhard-Bamber trióval gyorsabbnak bizonyuló #2-es számú 919 Hybrid-nek gondjai voltak: ki kellett cserélni az orrkúpot, a padlólemezt, s majd a motort is, így csak 75 kör megtételére volt lehetősége a hármasnak. (A legtöbb kört a #9-es Toyota tette meg, szám szerint 106-ot.)
LMP2
Signatech-Alpine-elsőség volt az LMP2-esek géposztályában: a Panciatici, Negrao, Ragues alkotta #35-ös egység a 3:28.146-os körével pár tizedet még a privát P1-es kategóriában nevezett, s valószínűleg a Nürburgringen már nem induló, #4-es számú ByKolles-autót is megelőzte. Mögötte a #24-es Manor lett a második, többek között a Le Mans-i 24 óráson debütáló Jean-Éric Vergne-nyel a volánnál, a harmadik pozícióban pedig a Jackie Chan DC Racing #37-es gépe zárt, a Chang-Gommendy-Brundle trióval.
A Manor számára meglehetősen felemásan alakult a tesztnap, ugyanis 5 perccel a kockás zászló előtt megállt a #25-ös gép (Gonzalez, Trummer, Petrov) olajfolyás miatt - emiatt pedig nem is a kockás, hanem a piros zászló intette le a gyakorlást.
GTE Pro
A GTE Pro kategóriában 3:54.701-gyel a #64-es Corvette volt a leggyorsabb Gavinnel, Milnerrel és az ex-audis Fässlerrel a volánnál. A második-harmadik pozíciót a Porsche happolta el a #91-es és a #92-es számú egységgel.
GTE Am
A GTE Am-ban 3:58.250-el a #98-as Aston Martin volt az etalon a Dalla Lana-Lamy-Lauda trióval, megelőzve az #50-es Lambre-Corvette-et és a #77-es Dempsey-Proton-Porschét.
Jövő hét hétfőn pedig már a szabadedzések lesznek aktuálisak a Circuit de la Sarthén.
A tesztnap végeredménye ide kattintva érhető el.
Fotó: FIA
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal