WTCC - MICHELISZ A HUNGARORINGEN SEM VOLT A FORTUNA PÁRTFOGOLTJA
WTCC 2017: Mogyoród, Nyitófutam / Főfutam

img_2855.jpg

A tavalyi év után idén sem volt szerencséjük a magyar versenyzőknek a WTCC-ben, ellenben az ETCC-ben igencsak jól ment a szekér, bár a kisebb-nagyobb pechek ott sem maradtak el...

Az elmúlt két nap folyamán több tízezer lelkes néző tette tiszteletét a Hungaroringen, hogy szoríthassanak a gyári hondás Michelisz Norbiért, valamint a Zengő Motorsport WTCC-s pilótáinak, Nagy Daninak és Aurélien Panisnak, valamint ETCC-versenyzőinek, Nagy Norbinak, Szabó Zsoltnak, valamint György Anettnek. 

18519471_1296472940390069_8273921132075521497_n.jpg

Fotó: ETCC Media

Vasárnap a program a két ETCC-futammal indult, ahol remek teljesítményt nyújtottak a magyarok. Az első futamon ugyebár Szabó Zsolt és Nagy Norbert az első rajtsorból indulhattak, ám a rajt ismét nem sikerült jól, a monzai hétvégéhez hasonló módon, így mindketten visszaestek a középmezőnyben. Azonban remek ütemben zárkózott fel Nagy és Szabó is, végül már a 2-3. pozícióban haladtak, de a 7. körben Nagy elengedte Szabót, miután a tempója valamivel jobb volt. Ez a valami pedig annyira volt elegendő, hogy utolérje a Rikli Motorsport Hondájával a versenyt vezető Christjohannes Schreibert, és többször is megtámadja, de megelőzni sajnos már nem tudta. Így Schreiber jött be elsőnek a célba, mögötte Szabó Zsolt és Nagy Norbi összehoztak egy kettős dobogót a Zengő Motorsportnak, amelynek a harmadik SEAT-ja György Anettal a 9. helyen látta meg a kockás zászlót.

A második versenyen Nagy és Szabó a 6-7. helyről várhatták a piros lámpák kialvását, azonban csak az előbbi tudott célba érni kettejük, de legalább egy remek dobogós pozícióban, a 3. helyen. Ami Szabót illeti, késhegyre menő csatát vívott a cseh márkatársával, Petr Fulínnal, ám a 7. körben a hármas kanyarnál Fulín előbb kijjebb terelte, majd beleforgatta a falba a magyar versenyzőt. György Anett a 9. lett ismét. A futamgyőztes ismét Schreiber lett.

Az ETCC küzdelmei után néhány órával sor került a WTCC futamaira is. A fordított rajtrácsos nyitóversenyt az első rajtkockából az időmérő edzésen a Sebastien Loeb Racing Citroënjével a 10. helyet megszerző John Filippi várhatta a rajtot, ám a korzikai totálisan elbaltázta a rajtot, így visszaesett az utolsó pozícióba. Tiago Monteiro a gyári Hondával mindeközben az élre tört, megelőzve Chiltont, Björköt és Micheliszt.

Ezután Chilton és Björk között volt egy kontakt, ami miatt az utóbbinak megsérült a kormány összekötője. Emiatt a svéd nemigen tudta kordában tartani a Volvóját, így amikor Mansell-kanyarba fölfelé Michelisz kibújt mögüle, Björk nekiütközött. Norbi defektet kapott, Björk pedig kiesett a versenyből, utólag meg kapott egy figyelmeztetést. Az incidensnek köszönhetően a mezőny argentin versenyzői, a volvós Nestór Girolami, valamint a Campos-Chevrolet-vel Esteban Guerrieri előrejöttek a 3-4. pozícióba.

Rob Huff, a Münnich Motorsport versenyzőjének a dobogóra való felzárkózását kísérhettük figyelemmel az elkövetkezendő körökben, mialatt Michelisz miatt búsultunk. Guerrierit viszonylag könnyen legyűrte Huff, ám Girolami nehéz falatnak bizonyult. Végül az utolsó körökben, a 3-as kanyarban meg tudta előzni a Volvót a 2012-es világbajnok.

Mindeközben a Sebastien Loeb Racing pilótája, Tom Chilton bekergette a finisbe Tiago Monteirót, aki idei második győzelmét aratta a Hondával. Mögötte Chilton és Huff révén kettős dobogót ért el a Citroën. A két C-Elysée-t két Volvo követte, a volánnál Girolamival és a Guerrierit még megelőző Catsburggal. Mehdi Bennani a hetedik helyen látta meg a kockás zászlót, Yann Ehrlacher RC-Ladája és Tom Coronel ROAL-Chevrolet-je előtt, az utolsó pontot pedig Aurélien Panis csípte el, a Zengő Motorsport által futtatott 2017-es Hondával. A magyar istálló másik versenyzője, Nagy Dani a 13. lett a 2015-ös technikával.

Nagyjából 30-40 perccel később pedig már a főfutam miatt sorakoztak fel az autók a rajtrácson. Az időmérő végeredményének megfelelően az első sorból két Citroën-versenyző, Rob Huff és Mehdi Bennani indulhatott. A lámpák kialvását Norbi a 6., Monteiro pedig a 9. rajtkockából várta.

A rajtot viszont egyáltalán nem kapta el jól Huff, annyira nem, hogy Bennanin kívül még a Catsburg és Girolami is befértek a Volvókkal a brit mellé az 1-es kanyarban. Ezt követően a brit világbajnok próbált felzárkózni, ám a kísérlete már egy kanyarral később ütközéssel zárult, ugyanis kipöccintette Girolamit, aki törött felfüggesztéssel esett ki a versenyből.

Girolami Volvója miatt pályára lépett a biztonsági autó, és amíg a mezőny mögötte körözött, a stewardok Huff-ot hozták ki hibásnak az esetet illetően, így a 2012-es világbajnok egy bokszutca-áthajtásos büntetéssel kezdhette az újraindítást, ami miatt a mezőny végén találta magát sebtiben.

Ezután már nemigen volt érdemi történés, azt leszámítva, hogy Nicky Catsburg igencsak keményen hajszolta Bennanit az első helyért, de a volvós holland végül nem tudott előzni, így a marokkói megszerezte idei első győzelmét a Sebastien Loeb Racing Citroënjével. A dobogó legalsó fokára csapattársa, Tom Chilton ért oda, akit a két gyári Castrol-Honda követett, Michelisz Norbival és Tiago Monteiróval - utóbbi az újabb pontokban igencsak gazdag hétvégéjének köszönhetően a maga 123 pontjával ott van az élen, 38 egységgel megelőzve Catsburgot, és további néggyel Chiltont. Michelisz a 8. helyen áll 62 ponttal.

Monteiro mögött Guerrieri megint szerzett egy hatodik helyet, megelőzve Björköt, Ehrlachert, Coronelt, és a 15.-ről végül a 10. helyre felzárkózó Huff-ot.

Ami a Zengő Motorsport versenyzőit illeti, Panis a 14. lett, de Nagy Dani sajnos túlmelegedési problémák miatt nem tudta befejezni a versenyt.

Két hét múlva a legendás Nürburgring Nordschleifén folytatódik a WTCC 2017-es szezonja.

A nyitófutam végeredménye:

wtcc_2017_hun_nyitofutam.jpg

A főfutam végeredménye:

wtcc_2017_hun_fofutam.jpg

Fotó: Landek Norbert

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr712505247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása