Lengyelország eddigi egyetlen Forma-1-es versenyzője körül zajlik az élet: néhány hete még egy GP3-as autót próbálhatott, most meg már egy Formula-E-gépet. Kubica pedig akár már a júliusi New York ePrix-n megejtheti a debütálását az elektromos szériában.
Mostanában a korábbi Forma-1-es pilóta, a 2008-as Kanadai Nagydíjat megnyerő Robert Kubica gondoskodik róla, hogy vele legyen tele a sajtó. Az elmúlt hetek vele kapcsolatos történéseit úgy foglalhatnánk össze, hogy végül visszautasította a ByKolles Racing WEC-es versenyzési lehetőségét, a Franciacortán kipróbált egy GP3-as autót, most kedden meg a Donington Parkban tette tiszteletét a lengyel, ahol kipróbált egy Formula-E-s gépet, amely opciót a széria vezetősége már régóta kínálgatta neki.
A motorsport.com értesülései szerint Kubica akár már az idei nyáron éles versenykörülmények között is megismerhetné az elektromos formulaautós bajnokságot, miután a július közepén esedékes New York-i hétvége ütközik az Endurance Világbajnokság (WEC) nürburgringi fordulójával, ami miatt már most tudni lehet három pilótáról, hogy nem tud elindulni a Formula-E-viadalon, de benne van a pakliban az is, hogy további ülések szabadulnak fel arra a víkendre. Egyelőre azt tudni, hogy a DS Virgin Racing pilótáinak, José Maria Lopeznek és Sam Birdnek, illetve az e.dams bajnoki éllovas versenyzőjének, Sebastien Bueminek kell kihagynia az amerikai fordulót az elektromos szériában.
Jelen állás szerint arra van több esély, hogy Kubica a debütálását a DS Virginnél ejthetné meg, miután a ralis korszaka révén továbbra is jó kapcsolatot ápol a többek között a Citroënt magába foglaló PSA-konszernnel. Ugyanakkor van egy bökkenő, ugyanis a csapat főnöke, Alex Tai még korábban lenyilatkozta azt, hogy Birdéket majd olyan versenyzőkkel szeretné pótolni a kérdéses hétvégéken, akik már rendelkeznek komolyabb versenytapasztalattal, bár, afelől semmi kétség nem lenne, hogy Kubica beugrása óriási hírverést jelentené a népszerűség ranglétráján egyre csak felfelé törekvő versenysorozatnak. A döntést Tai majd a főigazgatóval, Xavier Mestelan-Pinonnal, és a főmérnök Chris Gorne-nal együtt fogja meghozni. Emellett persze az is kérdéses, hogy a lengyel miképpen tud alkalmazkodni a szűkös pilótafülkéhez a továbbra is korántsem 100%-os állapotú jobb kezével, amely még az ismert, 2011-es ralibalesetében sérült meg súlyosan.
A hírről beszámoló forrás azt meg már kész tényként kezeli, hogy a DS Virgin egyik autóját majd a csapat tesztpilótája, Alex Lynn vezetheti az amerikai futamon, aki Mexikóvárosban már kapott egy edzéslehetőséget az alakulattól.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.