F1 - A RED BULL ISMÉT MEGLEBEGTETTE A KISZÁLLÁS LEHETŐSÉGÉT

2017_bahrain_gp_race_day_141_1.jpg

Dr. Helmut Marko, a Red Bull Racing tanácsadója azt nyilatkozta, hogy ha a Forma-1 vezetősége nem változtat a mostani motorregulákon, és nem tesz szert legalább egy független motorgyártóra a 2021-es szezonra, akkor az osztrák istállónál ismét átgondolásra kerül a sportágban való, jövőben szerepvállalás.

Még az előző hónapban ült össze a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Forma-1-ben versenyző manufaktúrákkal, mégpedig annak kapcsán, hogy beszéljenek a 2021-től érvényes motorszabályokról. Sok konkrétum ideáig nem hangzott el velük kapcsolatban, egyelőre annyit tudni, hogy a jelenlegi V6-os motorformulát hangosabb, olcsóbb és egyszerűbb aggregátokra szeretnék lecserélni.

Viszont a Red Bull-nak ez még édeskevés! Dr. Helmut Marko, a bikák tanácsadója a Forma-1 hivatalos weboldalának adott interjúban üzent a sportág főnökségének, hogy a jövőben legalább egy független motorgyártónak kell lennie a mezőnyben, különben az osztrák alakulat akár ki is szállhat! (Jelenleg a Red Bull és a fiókcsapata, a Toro Rosso is a Renault erőforrásait használja, igaz, előbbi esetében TAG Heuer néven fut, a 2015-ös összezördüléseket követően.)

"Legkésőbb 2021-re muszáj jönnie egy független motorbeszállítónak. Ez több, mint szükséges, az erőforrásoknak pedig olcsónak, hangosnak és egyszerűnek kell lenniük. A költségük nem haladhatja meg a 10 milliót. A mostaninál jóval kevésbé szofisztikált motorról beszélünk, egy egyszerű versenymotorról. Bőven van olyan cég, amely képes lenne ilyeneket kreálni. Szóval, az FIA-tól és az új tulajdonosoktól azt várjuk, hogy a legkésőbb az idei szezon végéig közösen megoldást találjanak a problémára. Amennyiben ez nem történik meg, a Forma-1-ben való maradásunk nem lesz biztosított." - nyilatkozta Marko.

Az elmúlt néhány éven belül nem ez volt az első eset, amikor a Red Bull meglebegtette a kiszállás lehetőségét. Legutóbb ezt 2015-ben tette meg, amikor a Renault gyengélkedése miatt új beszállítóval szeretett volna megállapodni, ám semelyik motorgyártó sem akarta befogadni. Ekkor az osztrák együttes azért lobbizott, hogy vezessék be, hogy a Forma-1-ben szereplő csapatokat kötelező legyen motorral ellátni. Azonban néhány hét múlva változott a négyszeres konstruktőri bajnok alakulat helyzete, visszatáncolva a Renault-hoz - ám, onnantól kezdve a Red Bull a V6-os aggregátokat nem használhatja a francia gyártó nevén. Így lett a Red Bull-Renault-ból Red Bull-TAG Heuer.

Utoljára a Forma-1-ben még a V8-as érában, 2013-ban láthattunk független motorgyártót, amikor a Marussia még a Cosworth termékeit használta.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9612442241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása