Szinte a semmiből tört az élre a DG Sport Compétition és az Opel Bahreinben, ugyanis az időmérő edzést fölényesen Mat'o Homola nyerte meg, ám a szlovák egy motorcsere miatt büntetés miatt elveszítette a pole pozíciót. Azonban így is egy Opel fog rajtolni az élről, ugyanis Homola mögött a csapattársa, Pierre-Yves Corthals zárt, megelőzve a Craft-Bamboo SEAT-jával menő Hugo Valentét. Tassi Attila és Ficza Feri a TOP-10 második felében zártak - utóbbi a második, fordított rajtrácsos versenyt az első rajtkockából kezdheti meg!
Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, a mostani hétvégén a Forma-1-éhez hasonlóan a TCR mezőnye is a Bahrain International Circuit pályán teszi tiszteletét, magyar idő szerint szombat délelőtt pedig már a kvalifikáción is túlestek a versenyzők.
Az időmérés azonban nem csak meglepetéseket, hanem drámákat is tartogatott magában. A regnáló bajnok, Stefano Comini a Q1-ben mindent egy lapra tett fel, ám a Comtoyou-Audi pilótájának nem volt kifizetődő a taktika, ugyanis az amúgy is tempóhiányos autóval megcsúszott a 7-es kanyarból kigyorsítva, így a 13. helyen kiesett a Q1-ben. Messze volt a svájcinak a továbbjutás lehetősége, ugyanis előtte Davit Kajaia a GE-Force Alfa Romeójával a 12. pozícióban 4 tizeddel zárt.
Az Opelok már a Q1-ben is nagyon gyorsak voltak: Pierre-Yves Corthals egyedüliként tudott bemenni 2:12 alá, megelőzve csapattársát, Mat'o Homolát. Comini mellett pedig kiesett a mezőny egyetlen női tagja, a GE-Force Alfa Romeójával versenyző Michaela Cerruti, egyetemben két újonccal, Giacomo Altoéval és Duncan Endével.
Davit Kajaia kezdte a legjobban a Q2-t, ám a grúz elé nemsokára odakerült a két opelos, akik meg is nyerték a kvalifikációt. Mat'o Homola futotta meg a leggyorsabb kört (2:12.073), ám a magyar idő szerint 15:30-kor rajtoló első futamon mégsem a szlovák pilóta indulhat a pole-ból, mivel egy motorcsere miatti büntetés keretein belül a mezőny végére küldték, viszont holnap már a 10. helyről kezdheti meg a második viadalt. Így azonban a csapattársa, Pierre-Yves Corthals örökölte meg a pole-t, aki amúgy 4 tizeddel volt elmaradva Homolától. Corthals mögött a Craft-Bamboo franciája, Hugo Valente zárt, megelőzve a M1RA-s Roberto Colciagót, és a grúziai idénynyitót behúzó Davit Kajaia-t.
Egy kései javításnak köszönhetően az első edzést az élen záró Jean-Karl Vernay a Leopard Racing Volkswagenjével feljött hatodiknak, megelőzve a Craft-Bamboo britjét, James Nash-t, illetve a M1RA-Honda magyar pilótáját, a plusz 20 kilót cipelő Tassi Attilát, aki majd a második futamon a harmadik rajtkockából indulhat. Mögöttük Dusan Borkovic lett a kilencedik a GE-Force színeiben.
Ficza Ferenc, a Zele Racingnél vendégeskedő zengős pilóta a 10. helyen zárta a kvalifikációt a SEAT-tal, amely a magyar pilóta számára a fordított rajtrácson egy első rajtpozíciót fog jelenteni.
A TOP-10-en kívül zárt a WestCoast Racing Volkswagenjével Gianni Morbidelli, valamint a Craft-Bamboo SEAT-jával Pepe Oriola. Az első futam magyar idő szerint 15:30-kor fog elrajtolni, a viadalt pedig élőben kísérhetjük figyelemmel a széria YouTube-csatornáján, valamint a Sport2-n!
Az időmérő edzés végeredménye:

Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal