Folytatódik az előttünk álló hétvégén a Forma-1 2017. évi szezonja, ezúttal Kínába fog ellátogatni a száguldó cirkusz mezőnye.
Ahhoz képest, hogy milyen hosszú várakozás előzte meg az idei év első versenyét, az Ausztrál Nagydíjat, a mostani hétvégén máris megrendezésre kerül az idény második futama, a kínai viadal. Az ázsiai országba 2004 óta, megszakítás nélkül látogat el a száguldó cirkusz mezőnye.
Pályabejáró és informáló:
Az április 7-e és 9-e közt esedékes "2017 Formula 1 Heineken Chinese Grand Prix"-nak otthont adó Shanghai International Circuit 5.451 kilométer hosszú, vonalvezetése 16 kanyart tartalmaz összesen, amelyből 7 balos és 9 jobbos. A pálya iránya az óramutató járásával megegyező.
Sok egyedi jellemzője van a sanghaji pályának. Ilyen például a célegyenes végén található jobbkanyar, vagy az 1.2 kilométeres egyenes a harmadik szektorban.
Nico Hülkenberg, a Renault friss igazolása mesélt a kínai aszfaltcsíkról a GPUpdate.net előzetesében: "Ez a pálya híres soha véget nem érő 1-es, 2-es kanyarkombinációról, amely rendkívül trükkös, ugyanis könnyű elhibázni, és elképesztő mértékben eszi a bal első gumit. Szóval eléggé nagy kihívást jelent ez a kombináció, ugyanis nagy hosszú ideig tart teljesíteni a kanyart a gyors bejárat után. Egyre csak szűkül a pálya, emiatt pedig a sebesség is csökken. Ez a kanyar egy örökkévalóságnak tűnik. A gumik kímélése pedig nem csak emiatt, hanem a 13-as kanyar miatt is nehéz, ugyanis az is egy nyújtott jobbos. Ráadásul idén az autók és a gumik is újak, úgyhogy nagyon sok mindent kell majd megtanulnunk a pénteki nap folyamán. A kör többi része pedig változatos. Azonban, ott van a hosszú hátsó egyenes, ahol akár még egy espresso kávéra is van időd, de annak a végén viszont nagyon kemény féktávot kell venni, ugyanis jön a hajtűkanyar."
Ezúttal csak két betétprogramja lesz a hétvégének: a Forma-1 mellett a Porsche Carrera Cup Asia és a Renault Land Speed Record Run mezőnye látogat el a pályára.
Melbourne-höz hasonlóan Kínában is téma lesz az, hogy megdől-e majd a körrekord. A versenyben futott leggyorsabb körként azon 1:32.238-as idő van számon tartva, amelyet Michael Schumacher még 2004-ben futott meg a Ferrarival - ettől az időtől a tavalyi évben a versenyzők 7-8 másodpercre voltak elmaradva. A tavalyi pole-időt Nico Rosberg futotta meg a Mercedes W07 volánja mögött, egy 1:35.402-vel.
A jelenlegi mezőnyből négyen mondhatják már el magukról, hogy felállhattak a dobogó tetejére a Kínai Nagydíjon. Lewis Hamilton négyszer (2008, 2011, 2014, 2015), Fernando Alonso kétszer (2005, 2013), Kimi Räikkönen (2007) és Sebastian Vettel (2009) pedig egyszer tudta megnyerni a sanghaji megmérettetést. Érdekesség, hogy az elmúlt kilencből hét futamot Mercedes-motoros autó nyert meg. Ami a csapatokat illeti, a legtöbb győzelmet a Mercedes és a Ferrari használja: mindkét alakulat négy-négy győzelmi trófeát vágott zsebre a Nagy Fal országában.
A hétvégén a Pirelli a szuperlágy, a lágy és a közepes keverékű abroncsokat fogja biztosítani a csapatok számára. S mint ismeretes, idén az első öt versenyhétvégén a Pirelli döntése alapján minden egyes versenyző hét szettet fog majd beosztani a legpuhább keverékből, négyet a közepesből és kettőt a legkeményebb gumiból. A vasárnapi futam rajtja előtt az első gumik nyomásának 21 psi-nak kell lennie, a hátsó gumik esetében ez az érték pedig 20.5 psi.
A DRS-zónák elhelyezkedései nem változtak az elmúlt évekhez képest: az egyik a hátsó egyenesben, a másik pedig a célegyenesben lett kijelölve az FIA által. Előbbi esetben az érzékelési pontot a 12-es kanyarban jelölték ki, a hátsó szárnyat pedig a 14-es kanyar előtt 752 méterrel lehet kinyitni. A második zóna mérőpontja 35 méterrel az utolsó kanyar előtt található, a DRS-t pedig 98 méterrel a kanyar után lehet aktiválni.
A rendezők több módosítást is végrehajtották az aszfaltcsíkon. Közülük a legradikálisabb a célegyenes újraaszfaltozása volt, amely célja az útegyenetlenségek kiküszöbölése volt, miután a tavalyi időmérőn egy bucka okozta Pascal Wehrlein vesztét. Az egyes és a nyolcas kanyarban pedig új rázókövek lettek lefektetve, a kettes kanyarban pedig műfüvet helyeztek el a bukótérben, hogy ne lehessen előnyre szert tenni a pálya elhagyásával. A 2-es, a 3-as és a 12-as kanyarban új, kombinált rázóköveket helyeztek ki, amelyek 5 centiméterrel magasabbak az elődjeiknél.
Mika Salo, a Tyrrell, az Arrows, a BAR, a Ferrari, a Sauber és a Ferrari korábbi versenyzője fogja segíteni a hétvége folyamán a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) munkáját negyedik versenybíróként. Salo 1994 és 2002 között 100 nagydíjon vett részt, és kétszer állhatott fel a dobogóra a Ferrari színeiben. Forma-1-es pályafutása a GT-versenyzés, a hosszútávú versenyzés, illetve a CART és az ausztrál túraautó-bajnokság világába is belekóstolt a finn, aki a versenyzéstől való visszavonulása óta is ismerős arcnak számít a paddockban.
Az új szabályok szerint az idei évben már két csoport fog egyszerre részt venni a csütörtöki sajtótájékoztatón, 25 percen át - az első csoport a nyomtatott média, a második pedig a tévéstábok kérdéseire ad választ. A magyar idő szerint csütörtökön reggel 9 órakor fog kezdődő eseményen az első csoportot Nico Hulkenberg (Renault), Max Verstappen (Red Bull) és Sebastian Vettel (Ferrari) hármasa fogja alkotni, a másodikat pedig az Antonio Giovinazzi (Sauber) - Kimi Raikkonen (Ferrari) - Carlos Sainz (Toro Rosso) trió.
A pénteki, azaz a csapatvezetők részvételével zajló sajtótájékoztató magyar idő szerint pénteken 10:00-tól fog megkezdődni; Cyril Abiteboul (Renault), Robert Fernley (Force India), Monisha Kaltenborn (Sauber), Guenther Steiner (Haas) és Franz Tost (Toro Rosso) részvételével.
A menetrend a következőképpen fog kinézni:
2017. április 7., péntek:
04:00 - 05:30: Első szabadedzés
08:00 - 09:30: Második szabadedzés
2017. április 8., szombat:
06:00 - 07:00: Második szabadedzés
09:00 - 10:00: Időmérő edzés
2017. április 9., vasárnap:
08:00 - 10:00: Futam
Az eseményeket Magyarországon élőben fogja közvetíteni az M4 Sport, Nagy-Britanniában pedig a Sky Sports F1. Utóbbi országban azonban a Channel 4 is fog egy összefoglalót sugározni a hétvégi eseményekről.
Akik esetleg nem lesznek televízió közelében, de az események idején Magyarországon fognak tartózkodni, és még internetkapcsolatuk is lesz, azok ezen az URL-címen élőben figyelemmel tudják majd kísérni a történéseket.
Pénteken és szombaton enyhén felhős időjárás várható, 19-21 Celsius-fokkal, vasárnap pedig akár némi égi áldást is kaphatunk, a 16 fokos hőmérséklet kíséretében.
Esélylatolgató:

A melbourne-i szezonnyitón a Ferrari kiélezett taktikai csatában legyőzte a Mercedest, azonban ez nem azt jelenti, hogy az olaszok Kínában is lóvá tehetik a németeket. Már csak amiatt sem, mert elvileg a Mercedes Kínában előnyben lehet az erősebb motorja és a hosszú egyenesek révén. Persze, emiatt még nem érdemes leírni a Ferrari érdemeit és esélyeit sem. A Red Bull pedig egyértelműen harmadik erő, mögötte ott van a Williams, a Force India, a Toro Rosso, a Haas, és a Renault. A mezőny végét pedig egyértelműen a Sauber és a McLaren kettőse alkotja.
Bár, minden bizonnyal a rajongókat jobban izgatja az, hogy Kínában több lesz-e az előzés, ugyanis a szezonnyitón mindössze öt darabot láthattunk...
Ez történt 2016-ban:


Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal