
A német sajtó kiszivárogtatott néhány részletet arról, hogy milyen motorok mutatkozhatnak be a Forma-1-ben négy év múlva.
Néhány nappal ezelőtt az oldalunk már beszámolt a hírről, miszerint 2021-től leválthatják a 2014 óta jelen lévő, sokat kritizált motorformulát, erről pedig már Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke már konzultált is az aktuális Forma-1-es manufaktúrákkal egy párizsi ülés keretein belül, azonban a konkrétumokról nem esett szó. Csupán annyit lehetett tudni, hogy egy olcsóbb, de hatékonyabb és hangosabb formulát akarnak kidolgozni.
Egészen mostanáig, ugyanis a német Auto Motor und Sport megtudott bizonyos részleteket az új motorokról. Az értesülések szerint megmarad a V6, de erősebb erőforrásokról lesz szó, amelyek 1200 lóerő körüliek a teljesítmény szempontjából, és ikerturbósak. Érdekesség, hogy ezen aggregátokban már nem lesz jelen az MGU-H, azaz a hőenergiát visszanyerő rendszer. Így hibridszisztéma csakis a fékezési energiából táplálkozna, a KERS segítségével. Az akkumulátorok és a turbók pedig várhatóan egységesek lesznek.
Marc Surer, a manapság kommentátorként tevékenykedő német ex-Forma-1-es versenyző szerint két óriási probléma van a jelenlegi motorkoncepcióval. Az egyik az, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség nem akar elszakadni a hibrid technológiától. A másik gond pedig az, hogy az egyturbós kialakítás akadályt jelent a hanghatásnak. Surer szerint az FIA-nak be kéne áldoznia az MGU-H-t a rajongók kedvéért.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal