Fernando Alonso, a Forma-1 kétszeres világbajnoka örömmel tapasztalja azt, hogy a 2017-es szabályváltoztatásoknak köszönhetően a pilótáknak már nem kell úgy vezetniük az autókat, mintha kisgyerekek lennének. Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen számára is örömet okoztak az új autók.
Az elmúlt években sokan kritizálták a Forma-1-et amiatt is, mert túl könnyű vezetni az autókat. Viszont az idei évben olyan aerodinamikai szabályok kerültek megváltoztatásra, amelyek révén változott a helyzet, mégpedig a pozitív irányba - ezt pedig nem más, mint Fernando Alonso támasztotta alá. Noha, magával a McLaren-Honda MCL32-essel ideáig nem túl elégedett a spanyol, olyannyira nem, hogy ennek az elmúlt hét folyamán többször is hangot adott a sajtó előtt. Méghozzá elég csípősen adta a világ tudtára, hogy a McLaren legnagyobb baja a Honda, egészen pontosan a japánok által kreált V6-os motor lassúsága és megbízhatatlansága. Azonban 2005 és 2006 világbajnoka elégedett a 2017-es autók irányításával: "Ahogyan megtámadod a kanyart, s ahogyan érzed a tapadást, igazán nagy meglepetés ideáig. Végre úgy vezethetsz, ahogy akarsz, nem úgy, mint egy kisgyerek, ugyanis nem melegednek túl a gumik - ez pedig a legjobb érzés egy Forma-1-es autóban." - ecsetelte Alonso a motorsport.com-nak.
"Újra élvezetes a vezetés, már csak olyan tempóra lenne szükségünk az egyenesekben, mint amilyen a többieknek van." - zárta gondolatait a McLaren-Honda spanyolja.
Amellett, hogy élvezetes lett a 2017-es autók vezetése, gyorsabbak is elődeiknél ezek a gépek: Kimi Räikkönen a Ferrarival már a tesztek folyamán meg tudta dönteni Lewis Hamilton tavalyi, 1:22.000-ás pole pozíciós idejét 3.366 másodperccel!
Nico Hülkenberg, a Renault friss igazolása pedig szintén rendkívül elégedetten nyilatkozott az idei autókról: "Ha gyorsabban mész, az mindig látványosabb. Pokolian jó érzés, ha keresztül mész a hármas kanyaron. Ez olyan elképesztő érzés, amit a közösség és a média nehezen ért meg. Egyszerűen baromi menő."
Kevin Magnussen, a Haas újdonsült versenyzőjét pedig mindemellett az is örömmel töltötte el, hogy a gumik is sokkal kisebb mértékben használódnak el: "Micsoda megkönnyebbülés, hogy ismét nyomhatjuk. Egy körbe mindent beleadhatsz, de utána is keményen nyomhatod. Igaz, kopnak a gumik, de még így is nagy a tapadásuk, így továbbra is autózhatsz magas tempóval. Véleményem szerint sokkal izgalmasabbá vált a vezetés, egy körön rendkívül jó, de egy teljes versenytávon is, mert közben azt érzed, hogy gyorsan mész. A régi autókkal csalódást keltő érzés volt lassan menni - volt néhány kanyar, ahol egyszerűen képtelenek voltunk padlógázzal menni, borzalmas volt. Most azonban totál más a helyzet: sokkal jobb."
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.