Miután a múlt héten tulajdonképpen két napot is kihagyott a Williams Lance Stroll balesetei miatt, a második tesztsorozat első napján Felipe Massával az élen zárt a grove-i alakulat, méghozzá 168 kört megtéve.
Néhány napnyi "szünetet" követően folytatódott a megállás nélküli munka a Forma-1-es csapatoknál Barcelonában, ugyanis kedden lebonyolították a második tesztsorozat első napján, amely összességében az ötödik tesztnap. Massa az élen, megvillantotta oroszlánkörmeit a Red Bull, a Ferrari tempója továbbra is biztató, gondok merültek fel a McLaren-Hondánál és a Renault-nál.
Az ötödik tesztnap beosztása:
Csapat | Autó | 2017. március 7. Kedd |
MERCEDES | W08 EQ Power + | Délelőtt: Hamilton Délután: Bottas |
RED BULL | RB13 | Ricciardo |
FERRARI | SF70-H | Vettel |
FORCE INDIA | VJM10 | Ocon |
WILLIAMS | FW40 | Massa |
MCLAREN | MCL32 | Vandoorne |
TORO ROSSO | STR12 | Kvyat |
HAAS | VF-17 | Magnussen |
RENAULT | R.S.17 | Délelőtt: Palmer Délután: Hülkenberg |
SAUBER | C36 | Délelőtt: Wehrlein Délután: Ericsson |
A délelőtti események:
Mint ismeretes, a múlt hét folyamán nem igazán indult valami jól a 2017-es év a Williams számára, ugyanis a csapatnak majdnem két teljes napot ki kellett hagynia az újonc Lance Stroll hibái miatt. Az aktuális teszthetet pedig Felipe Massa kezdhette meg az FW40-as volánja mögött: a brazil 67 kört teljesítve, szuperlágy gumikon megfutotta az idei szezon második leggyorsabb körét 1:19.726-tal.

Ahogyan pedig azt sejthettük, a Red Bull által a múlt hét folyamán használt autó még eléggé messze a végleges változattól, ugyanis ma már a csapat aerodinamikai szempontból egy sokkal karakteresebb autót küldött ki a pályára, a volánnál Daniel Ricciardóval. A négyszeres futamgyőztes ausztrál a második lett 1:19.9-cel, a leggyorsabbnak számító ultralágy abroncsokon.
Igaz, a lágy Pirelliket használva, de akkor is csak a harmadik lett a Mercedes Lewis Hamiltonnal, akinek a hátránya nagyjából 7 tizedmásodperc volt. Sebastian Vettel is eléggé visszafogott teljesítményt nyújtott a délelőtt folyamán, a ferraris a negyedik legjobb időt futotta meg a közepes abroncsokon, közel 1,5 másodperces lemaradásban - viszont a német bizonyult a legszorgosabbnak, a maga 82 körével.
Az ötödik helyen Esteban Ocon végzett a Force Indiával, megelőzve a haasos Kevin Magnussent. A múlt utolsó napját motorcsere miatt kihagyó Toro Rosso Kvyatot küldte pályára, aki a 7. pozícióban zárt, 44 körrel.
Mindeközben folytatódott a McLaren és a Honda kálváriája, ugyanis a japánok hajtóegysége ismételten elszállt - ezúttal pedig 34 kör után, elektronikai hiba miatt vált indokolttá az erőforráscsere.
Wehrlein első tesztnapján a kilencedik lett a Sauber C36-ossal, megelőzve a Renault-t, amely szenzorhiba miatt csak 15 kört tett meg Jolyon Palmerrel.
Az ötödik tesztnap állása, 4 óra elteltével:
A délutáni események
A délutáni etap folyamán nem sikerült megdönteni Felipe Massa 1:19.726-os idejét, így az ötödik tesztnapot a brazil zárta az élen - igaz, a csapatok java a hosszabb szimulációkra fókuszált. A 2008. évi ezüstérmes a nap folyamán nem kevesebb, mint 168 kört tett meg a nyolc óra alatt, akárcsak a ferraris Sebastian Vettel, aki felkapaszkodott a harmadik helyre a lágy gumikon, mindössze 6 ezreddel elmaradva a második helyen záró korábbi csapattársától, Daniel Ricciardótól.

Miután Hamilton a sérült padlólemez miatt a délelőtt folyamán csak 49 kört tudott menni, addig Bottas délután 86-ot teljesített, mégis a brit zárt előrébb. Mögöttük Esteban Ocon zárt a Force Indiával, összesen 142 körrel.
Hetedikként Nico Hülkenberg zárt a Renault-val - a német 58 körrel próbálta kompenzálni a délelőtti, motorhiba miatti kiesést, amelynek következményeként Jolyon Palmer csak 15 kört tudott belepakolni az R.S.17-esbe. Igaz, az utolsó percben a német grabancát is elcsípte a technika ördöge, ami miatt a nap folyamán először volt szükség a piros zászlókra.

A német mögött Magnussen (Haas), Kvyat (Toro Rosso) és Vandoorne (McLaren) triója zárt. Stoffel Vandoorne végül 80 körrel zárta a napot, ami szinte csodának számít azok után, hogy a McLaren-Hondánál újabb értékes órák úsztak el egy újabb motorcsere miatt. A lista végén a Wehrlein (Sauber) - Ericsson (Sauber) - Palmer (Renault) hármas végzett.
Az ötödik tesztnap végeredménye:

Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal