F1 - TESZTNAPOT NYERT MASSA ÉS A WILLIAMS
Forma-1 2017: Barcelonai tesztsorozat, 5. nap

felipe_massa_f1_winter_testing_barcelona_day_ik-obqgsk5xx.jpg

Miután a múlt héten tulajdonképpen két napot is kihagyott a Williams Lance Stroll balesetei miatt, a második tesztsorozat első napján Felipe Massával az élen zárt a grove-i alakulat, méghozzá 168 kört megtéve.

Néhány napnyi "szünetet" követően folytatódott a megállás nélküli munka a Forma-1-es csapatoknál Barcelonában, ugyanis kedden lebonyolították a második tesztsorozat első napján, amely összességében az ötödik tesztnap. Massa az élen, megvillantotta oroszlánkörmeit a Red Bull, a Ferrari tempója továbbra is biztató, gondok merültek fel a McLaren-Hondánál és a Renault-nál.

Az ötödik tesztnap beosztása:

Csapat Autó 2017. március 7.
Kedd
MERCEDES W08 EQ Power + Délelőtt: Hamilton
Délután: Bottas
RED BULL RB13 Ricciardo
FERRARI SF70-H Vettel
FORCE INDIA VJM10 Ocon
WILLIAMS FW40 Massa
MCLAREN MCL32 Vandoorne
TORO ROSSO STR12 Kvyat
HAAS VF-17 Magnussen
RENAULT R.S.17 Délelőtt: Palmer
Délután: Hülkenberg
SAUBER C36 Délelőtt: Wehrlein
Délután: Ericsson

 

A délelőtti események:

Mint ismeretes, a múlt hét folyamán nem igazán indult valami jól a 2017-es év a Williams számára, ugyanis a csapatnak majdnem két teljes napot ki kellett hagynia az újonc Lance Stroll hibái miatt. Az aktuális teszthetet pedig Felipe Massa kezdhette meg az FW40-as volánja mögött: a brazil 67 kört teljesítve, szuperlágy gumikon megfutotta az idei szezon második leggyorsabb körét 1:19.726-tal.

daniel_ricciardo_f1_winter_testing_barcelona_h3s6vhhpsizx.jpg

Ahogyan pedig azt sejthettük, a Red Bull által a múlt hét folyamán használt autó még eléggé messze a végleges változattól, ugyanis ma már a csapat aerodinamikai szempontból egy sokkal karakteresebb autót küldött ki a pályára, a volánnál Daniel Ricciardóval. A négyszeres futamgyőztes ausztrál a második lett 1:19.9-cel, a leggyorsabbnak számító ultralágy abroncsokon.

Igaz, a lágy Pirelliket használva, de akkor is csak a harmadik lett a Mercedes Lewis Hamiltonnal, akinek a hátránya nagyjából 7 tizedmásodperc volt. Sebastian Vettel is eléggé visszafogott teljesítményt nyújtott a délelőtt folyamán, a ferraris a negyedik legjobb időt futotta meg a közepes abroncsokon, közel 1,5 másodperces lemaradásban - viszont a német bizonyult a legszorgosabbnak, a maga 82 körével.

Az ötödik helyen Esteban Ocon végzett a Force Indiával, megelőzve a haasos Kevin Magnussent. A múlt utolsó napját motorcsere miatt kihagyó Toro Rosso Kvyatot küldte pályára, aki a 7. pozícióban zárt, 44 körrel.

stoffel_vandoorne_f1_winter_testing_barcelona_o3eugu60lkwx.jpg

Mindeközben folytatódott a McLaren és a Honda kálváriája, ugyanis a japánok hajtóegysége ismételten elszállt - ezúttal pedig 34 kör után, elektronikai hiba miatt vált indokolttá az erőforráscsere.

Wehrlein első tesztnapján a kilencedik lett a Sauber C36-ossal, megelőzve a Renault-t, amely szenzorhiba miatt csak 15 kört tett meg Jolyon Palmerrel.

Az ötödik tesztnap állása, 4 óra elteltével:

delelott.jpg

A délutáni események

A délutáni etap folyamán nem sikerült megdönteni Felipe Massa 1:19.726-os idejét, így az ötödik tesztnapot a brazil zárta az élen - igaz, a csapatok java a hosszabb szimulációkra fókuszált. A 2008. évi ezüstérmes a nap folyamán nem kevesebb, mint 168 kört tett meg a nyolc óra alatt, akárcsak a ferraris Sebastian Vettel, aki felkapaszkodott a harmadik helyre a lágy gumikon, mindössze 6 ezreddel elmaradva a második helyen záró korábbi csapattársától, Daniel Ricciardótól. 

sebastian_vettel_f1_winter_testing_barcelona_zhlr3xzlllex.jpg

Miután Hamilton a sérült padlólemez miatt a délelőtt folyamán csak 49 kört tudott menni, addig Bottas délután 86-ot teljesített, mégis a brit zárt előrébb. Mögöttük Esteban Ocon zárt a Force Indiával, összesen 142 körrel.

Hetedikként Nico Hülkenberg zárt a Renault-val - a német 58 körrel próbálta kompenzálni a délelőtti, motorhiba miatti kiesést, amelynek következményeként Jolyon Palmer csak 15 kört tudott belepakolni az R.S.17-esbe. Igaz, az utolsó percben a német grabancát is elcsípte a technika ördöge, ami miatt a nap folyamán először volt szükség a piros zászlókra.

nico_hulkenberg_f1_winter_testing_barcelona_faxztvcbkmax.jpg

A német mögött Magnussen (Haas), Kvyat (Toro Rosso) és Vandoorne (McLaren) triója zárt. Stoffel Vandoorne végül 80 körrel zárta a napot, ami szinte csodának számít azok után, hogy a McLaren-Hondánál újabb értékes órák úsztak el egy újabb motorcsere miatt. A lista végén a Wehrlein (Sauber) - Ericsson (Sauber) - Palmer (Renault) hármas végzett.

Az ötödik tesztnap végeredménye:

delutan.jpg

 

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9012320401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása