A 2017-es jelentős szabályváltozások következtében könnyen elképzelhető, hogy a csapatok visszatérnek a „cápauszony” nevezetű motorborításhoz, amit utoljára 2011-ben használtak.
Az idei szabályok következtében a hátsó szárnyak ismét jóval alacsonyabbak és szélesebbek lesznek, mint bő 10 évvel ezelőtt. Míg a tavalyi szezonban a hátsó szárnyak 950 mm magasak és 750 mm szélesek voltak, addig 2017-ben ezek az értékek 800 mm és 950 mm lesznek.
Ez azt jelenti, hogy a legtöbb autó hátsó szárnya többet fog szenvedni az első tengely és a felfüggesztés felől érkező turbulens levegő miatt.
Erre a problémára jelenthet megoldást az a bizonyos „cápauszony”, amit még a Red Bull Racing csapata vezetett be 2008-ban RB4-es kódjelű autójukon. Ez a megoldás segíti elterelni a turbulens levegőt a hátsó szárnyakról, főként kanyarodás közben.
Érdekes módon talán a Red Bull lesz az a csapat, amely idén nem fogja használni ezt a megoldást, ugyanis az elölről érkező turbulens levegőt a hátsó szárny alatt vezetik el.
Összesen még 60 nap választ el bennünket attól, hogy megkezdődjön az idei Forma-1-es szezon. A Renault csapata lesz az első, amely bemutatja az idei autóját.
Lombárszki Csaba
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.