F1 - A 2017-ES SZEZON LEGNAGYOBB KÉRDÉSEI

2017_pirelli_test_01_1.jpg

Mint ismeretes, közel három hónap múlva kezdetét veszi a 2017. évi Forma-1-es szezon, amely az elmúlt néhány esztendő legnagyobb technikai változásait hozza. Ennek apropójából a formula1.com, a Forma-1 hivatalos weboldala összeállított egy tízes listát arról, hogy mik lesznek a szezon legnagyobb kérdései.

1.) Lesz-e változás az erősorrendben?

A szélesebb gumikkal és az új karosszéria egy igencsak különleges kinézetet fog adni a 2017-es autóknak, sőt, az ezekben a változásokban rejlő aerodinamikai módosítások azoknak a viselkedésére is jelentős hatással lesz. Afelől semmi kétség, hogy a szabálymódosítások nagy kaliberűek lesznek-e, viszont, az már egy érdekesebb kérdés, hogy az új éra felborítja-e az erősorrendet?

Ezt a kérdést pedig egyelőre igencsak nehéz megválaszolni, ugyanis jelenleg a csapatok többsége azt állítja, hogy a szimulátorok és a szélcsatornás tesztek segítségével jelentős előrelépést fognak megtenni a teljesítmény szempontjából.

Az előző, 2014-es változásokból a Mercedes jött ki a legjobban - erre bizonyítékul az elmúlt három szezon szolgál, amikor is a csillagmárkás istállót csak nagyon ritkán lehetett legyűrni. Most viszont a rivális Red Bull Racing minden erejével azon lesz, hogy felvegye a kesztyűt a háromszoros konstruktőri bajnok csapattal - ebben az aerodinamikai szakértelmük, valamint a tervezőgéniusz Adrian Newey kemény munkája lesz a segítségükre.

Február végén, március elején már jóval okosabbak leszünk, amikorra már túl vagyunk az első néhány tesztnapon.

2.) Ki lesz Hamilton csapattársa a Mercedesnél?

Amióta 2016 világbajnoka, Nico Rosberg bejelentette a visszavonulását, azóta mindenkit az a kérdés foglalkoztat leginkább, hogy ki lesz az utódja a Mercedesnél, Lewis Hamilton csapattársaként.

Jelen állás szerint két versenyző, Valtteri Bottas és Pascal Wehrlein van ott az esélyesek listáján, s a finn van előnyben kettejük közül. A szűkös kínálat miatt pedig a Mercedesnek nagyon-nagyon fontos lenne, hogy megszerezze a Williamstől Valtteri Bottast, ugyanis már rendelkezik tapasztalattal, és tehetségnek sincs híján a 27 esztendős pilóta, aki eddig már kilenc alkalommal állhatott fel a dobogó második vagy harmadik fokára a száguldó cirkuszban.

Azt viszont még nem tudni, hogy Hamiltonnal szemben képes lesz-e Bottas megütni azt a szintet, amit Rosberg az előző három év folyamán beállított. De erre már csak az idő fog tudni válaszolni...

2017_pirelli_test_08.jpg

3.) És mi lesz a maradékkal?

Ez a kérdés pedig jogosan merül fel, ugyanis ha Bottas elhagyja a Williams istállót, akkor Sir Frank Williamsék számára csak a 18 éves újoncuk, Lance Stroll marad, aki mellé legalább egy olyan kaliberű pilóta kéne, mint amilyen a finn. A pletykák szerint az ő általa esetlegesen keletkező űrt pedig csak Felipe Massa tudni befoltozni, a lehetőségeket ismerve.

4.) Mi várható a McLaren-Hondától?

Idén már a második házasságának a harmadik évét fogja megkezdeni a McLaren és a Honda, a nyomás pedig már egyre nagyobb a két félen amiatt, hogy jóra fordulnak-e vajon a dolgok.

A wokingi bázisú alakulat számára ezek a mostani szabályváltozások egyfajta mentőövként funkcionálhatnak. Kérdés, mennyire lesz képes élni ezzel a sansszal a Bruce McLaren nevével fémjelzett, nagy múlttal bíró csapat...

2016_abu_dhabi_gp_saturday_059_1.jpg

Mindenesetre Fernando Alonso tőle rég látott motiváltsággal és nagy reményekkel várja a 2017-es évet, ugyanis ha még a világbajnoki cím nem is jön össze, de már szívesen küzdene az igazán előkelő pozíciókért.

Ha hihetünk a versenyigazgató Éric Boullier szavainak, akkor a McLaren karosszériája 2016-ban már elég jó volt a futamgyőzelemhez, csak még a motor nem járt azon a szinten.

Amennyiben pedig a McLaren a továbbiakban is meg kívánja tartani Alonsót, akkor maximális értékben ki kell aknázniuk a tehetséges mérnökcsapatukban rejlő potenciált. Most vagy soha!

5.) Mennyit fognak gyorsulni az autók? 

A tavalyi esztendő végén a csapatok már gőzerővel dolgoztak autóikon. Korábbi becslésekből és spekulációkból kiindulva az aerodinamikai változások körülbelül 3-5 másodperccel gyorsabb köridőket eredményezhet - igaz, az autók vezethetőségét is befolyásolja ez. De az, hogy végül a valóságban ez hány másodpercnyi javulást fog eredményezni, azt nem tudjuk. Egy dolog biztos, mégpedig az, hogy a pilóták részéről nem lesz panasz. 

6.) Mit láthatunk Stoffel Vandoorne-tól az első teljes szezonjában?

2016_bahrain_gp_friday_008_1.jpgAmennyiben a kérdés megválaszolásakor figyelembe vesszük a tavaly bahreini debütálását, akkor kijelenthető, hogy sok mindent. Mint ismeretes, a 2016-os szezon második versenyén Vandoorne Alonsót helyettesítette, és a McLaren-Honda szezonbeli első pontját megszerezve a 10. helyen ért célba.

A GP2-es bajnokságot 2015-ben fölényesen megnyerő belgának tulajdonképpen semmi veszítenivalója nincsen, ugyanakkor mindene megvan a fejlődéshez.

Már csak az a kérdés, hogy fel tudja-e venni a kesztyűt Fernando Alonsóval? Talán, de ez esetben könnyen megismételheti magát a 2007-es történelem, amikor is egy, a McLaren által felfedezett ifjú tehetség odakerül a kétszeres világbajnok mellé, és egyszer csak feszültség alakul ki a két fél között...

7.) Meg tudja-e ismételni a 2016-os bravúrját a Force India és a Haas?

A tavalyi szezon folyamán két olyan istálló is volt, amely magason az elvárásokon felül teljesített. Az egyik a Force India, amely a fennállásuk legjobbjának jelentő negyedik pozíciót kaparintotta meg a konstruktőri bajnokságban. A másik pedig az újonc Haas, amely három csapatot is meg tudott előzni a pontversenyben.

De mennyi esély van arra, hogy fejlődni vagy legalábbis stabilizálódni fog a két csapat remek formája 2017-ben? Őszintén szólva mindkettejük számára nagy kihívás lesz, ráadásul a Force Indiánál elkönyvelhető komolyabb veszteségként Nico Hülkenberg távozása.

8.) Ki fog versenyezni majd a Sauber és a Manor csapatánál?

Már januárt írunk, de a Sauber még csak egy pilótával rendelkezik Marcus Ericsson személyében, a Manor pedig nullával.

Kissé ironikusan könnyen előfordulhat, hogy a Manor tavalyi felállása alkothatja a Sauber idei pilótapárosát - köszönhetően Pascal Wehrlein várható érkezésének. A Manornál pedig Nasr és Gutiérrez neve merült fel. (Utóbbi esetben a Forma-1 hivatalos oldala megemlítette Rio Haryanto nevét, ám az ő esélyei az elmúlt napokban szinte a nullára lecsökkentek a legnagyobb szponzorának kihátrálása miatt, sőt, már a pilóta édesanyja is megerősítette, hogy az indonéz idén nem lesz ott a rajtrácson.)

9.) Mire lesz képes Hülkenberg a Renault-val?

2016-ban a Renault teljes körű gyári alakulatként tért vissza a Forma-1-be. Viszont a tanulóév a három pontszerzéssel nem sikerült túlságosan eredményesre, idén viszont már jobban eredményekben reménykednek Enstone-ban.

Ebben a küldetésben pedig a frissen igazolt versenyzőjük, Nico Hülkenberg lehet a segítségükre, aki már hosszú évek óta nagy tehetségként van kikiáltva. Egy korábbi nyilatkozatból az is kiderül, hogy a Renault többek között azt is elvárja a némettől, hogy azt a technikai irányt is segítsen megtalálni a csapatnak, amellyel előrébb lehet lépni.

10.) Mi lesz a Ferrarival 2017-ben?

2017_pirelli_test_22.jpg

2014-ről 2015-re a Ferrari számottevő javulást tudott produkálni, ennek bizonyítékául szolgál Sebastian Vettel három futamgyőzelme és egy pole pozíciója. Ezután 2016-ban már a Mercedes bajszát rángatta volna meg az olasz csapat, de végül csak a harmadik helyen zárták a konstruktőri bajnokságot, a Mercedes és a Red Bull mögött - a romlásban többek között közrejátszott James Allison távozása, valamint a vezetőségben lévő nézeteltérések.

A nagy kérdés pedig az, hogy 2017-ben mely formáját fogja mutatni a Ferrari. Képesek lesznek-e futamgyőzelmekért, esetleg világbajnoki címért harcolni az olasz alkulatnál, vagy egy, a 2016-oshoz hasonló formáját láthatjuk a patinás istállónak? Egy biztos, a vezetőségnél még egy győzelem nélküli szezont már nemigen fognak tolerálni.

A 2017-es előszezon február 27-én veszi majd kezdetét Barcelonában, míg a szezon március 26-án, Melbourne-ben rajtol el. Az idei szezon legfontosabb dátumairól adatbankunkban tájékozódhattok.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6212098255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása