TCR, MAKAÓ - KÁOSZ KÁOSZ HÁTÁN, STEFANO COMINI 2016 BAJNOKA!

macau_16112001-630x354.jpg

Makaó ezúttal sem cáfolt rá önmagában - volt minden, amely egy kaotikus versenynapon szokott lenni: balesetek, biztonsági autós fázisok, piros zászlók és dráma.

Magyar idő szerint vasárnap hajnalban megrendezésre kerültek a TCR 2016-os szezonjának utolsó versenyei a makaói versenypályán. Palik László szavaival élve a két futam folyamán "a káoszelmélet többször is magára talált". Az első futamot Comini, a másodikat a beugró Monteiro nyerte meg. A bajnoki cím pedig Cominié lett, miután Nash szinte biztos helyzetből bukta el a bajnoki címet.

Első futam: Comini győzött a káoszban, az éllovas Nash kiesett!

Jelentős, több mint 30 perces késéssel vette kezdetét az első TCR-futam a makaói pályán, miután egy betétprogramban történt baleset után valamit javítani kellett a pályán.

A rajtnál Stefano Comini a Leopard Racing Volkswagenjével az élre tört, ráadásképpen a WestCoast Racing Hondájával Tiago Monteiro is megelőzte a pole-ból induló Jean-Karl Vernay-t. Viszont a francia nem hagyta annyiban a dolgot, és a San Francisco kanyarnál visszavette a pozíciót. Eközben a háttérben megtörtént a szokásos, Makaóra mindig jellemző roncsderbi: az 1-es kanyarban Sunny Wong nekicsúszott a falnak Teamwork Citroënnel, ütközve a Linky Racing Audi A3-as gépeivel. Pár kanyarral később, a Mandarinnál pedig Gianni Morbidelli is megtalálta a szalagkorlátot a WestCoast Racing autójával. Az első kör krónikájához pedig hozzátartozott James Tang balesete is, aki a második szektorban ment neki a falnak a Team TRC Hondájával.

A számos incidens miatt pedig azonnali hatállyal szükség volt a piros zászlóra, így a futam egy 15 percen át állt.

Az újraindításra a 4. körben került sor, azonban nemsokára újabb incidens történt: a Lisboa kanyarnál Mato Homola és a bajnoki összetettet addig vezető James Nash ütköztek - a B3 Racing pilótája a gumifalba kötött ki, míg a brit a törött jobb hátsó futóművével még vissza tudott evickélni a depóba. A baleset folyamán pedig a magyar csapat magyar pilótája, Tassi Attila is kiesett.

Az újabb káoszjelenet után megint jött a biztonsági autó, és miután 30 perc volt megadva limitidőnek, már nem is indították újra a futamot, hanem 5 kör után leintették. És miután így a mezőny nem teljesítette a táv 75%-át, félpontokat osztottak.

Stefano Comini, a futam győztese igencsak mérgesen nyilatkozott a leintést követően: "Mit csináltam? Egy nagyszerű rajtot, majd megálltam. Az egész futam sárga zászlókból állt, hülyeség volt az egész. Ez egy félgyőzelem, nem egy teljes." 

Comini mögött Vernay lett a második, megelőzve Monteirót, Borkovicot és Oriolát. A TOP 10-et pedig Alex Hui, Tin Sritrai, Andrea Belicchi, Edgar Lau és Rafäel Galiana tette teljessé. Nash-t pedig csak 18.-ként rangsorolták, így az utolsó futam előtt a brit előnye 0.5 pontra csökkent!

Az első futam végeredménye:

race1_tcr_2016_mac.jpg

Második futam: Újabb kaotikus futam, Cominié a bajnoki cím! 

Nem sokkal az első futam után megrendezésre került a második a Circuit da Guia pályán. Az előző verseny sorrendjének értelmében a Leopard Racing Volkswagenjei indulhattak az élről, ám Comini és Vernay az 1-es kanyarban már csak a 2. és a 3. pozícióban, ugyanis Tiago Monteiro kiválóan rajtolt, és kapásból elment az előle indulók mellett. Eközben a szemek hátrébb James Nash LUKOIL-Seatját is figyelték, amely az első futamos dráma miatt csak a 18. helyről vághatott neki a futamnak, de az első kör végén már a 11. pozícióban haladt.

A második körben Dusan Borkovic a B3 Racing autójával elkezdte támadni Jean-Karl Vernay-t a 3. helyért. Viszont előbbit nemsokára megelőzte Nash csapattársa, Pepe Oriola, és elkezdte üldözni a brit bajnoki riválisait. 

A harmadik körben pedig már-már kezdtük magunkat abban a hitben ringatni, hogy ez egy sima futam lehet, különösebb nélkül, de Makaó erre tökéletesen rácáfolt. A Moorish Hill előtt Sunny Wong a Citroënnel nekikoccant a falnak, és eltorlaszolta a pályát. Mögötte újabb tumultus jelenet alakult ki, amelyben Tassi Attila is érintett volt.

Természetesen az újabb katyvasz újabb piros zászlót és újabb várakozást eredményezett. Ahogy pedig eltelt 15 perc így, szinte már biztos volt az, hogy megint félpontokat osztanak majd. Még 3 körre maradt - abból egyet a biztonsági autó mögött töltött a mezőny, de az utolsó kettőben szabad volt a versenyzés.

2016_photo_news_402_faa099695682a03e255c393a9293f4f7.jpg

Monteiro nagyon jól kontroll alatt tudta tartani a futamot, vezető pozícióját senki sem fenyegette. Ellenben a Leopard Racingnél házon belül helycsere történt: Vernay megelőzte Cominit, aki mellett végül Oriola is elment. Viszont a Leopard Racing olasz pilótájának ez a 4. hely is elegendő volt ahhoz, hogy megvédje a bajnoki címét a TCR-ben, ugyanis James Nash csak a 8. pozícióig tudott felzárkózni. Az olasz és a brit között mindössze 3.5 pont döntött.

A második futamot tehát Monteiro nyerte meg Vernay és Oriola előtt. Rajtuk kívül a legjobb tízbe még Comini, Borkovic, Files, Grachev, Nash, Belicchi és Yan fért be.

A második futam végeredménye:

race2_tcr_2016_mac.jpg

A 63. makaói nagydíjhétvége összes balesete:

A 2016. évi TCR-bajnokság végeredménye:

tcr_pontok1.jpg

tcr_pontok2.jpg

tcr_pontok3.jpg

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7011975776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása