TCR, MAKAÓ - DOMINÁLTAK A LEOPARD-VW PILÓTÁI AZ IDŐMÉRŐN!

2016-2016_macau_friday---02_jean-karl_vernay_50.jpg

A Leopard Racing versenyzői, Stefano Comini és Jean-Karl Vernay szinte megsemmisítő vereséget mértek a mezőny többi pilótájára a Makaói Nagydíj időmérő edzésén.

A két felvonásból álló kvalifikáció magyar idő szerint szombaton 0:30-tól került megrendezésre. Viszont az első balesettel elegendő volt az első 25 perces szegmenst megvárni, amikor is Mikhail Grachev már kivezető körön összetörte a WestCoast Racing Hondáját a Mandarin kanyarnál. Ezáltal az orosz az első futamnak kénytelen lesz a mezőny végéről nekivágni.

A Q1-ben futott első mért idő Mato Homola nevéhez fűződik a B3 Racing Seat Leónjával - de ez a kör nem volt olyan jó, mint Tiago Monteiróé, aki a WestCoast Racing Hondájával kapásból 2:35-ös időt tudott összerakni. A Target Competition Hondájával pedig Josh Files nemsokára megérkezett a 2. helyre. Nemsokára egy kis időre Pepe Oriola vette át a vezetést, megelőzve Cominit, viszont szinte azonnal jött Monteiro, aki a következő gyors körével újra az élre tört.

Nem sokkal később arra lehettünk figyelmesek, ahogyan a thai származású Tin Sritrai a Team Thailand Hondájával sikeresen megtalálta a palánkot a Faraway Hill kanyar kijáratánál. Viszont az ez miatti sárga zászló ellenére Jean-Karl Vernay tudott futni egy 2. időt - éppen jókor, ugyanis valamivel ezután megérkezett az égi áldás Makaó fölé, amely tönkretette a többiek javítási lehetőségét.

A Q1 végül Oriola elsőségével zárult, aki 2:33.480-as idejével több mint hat tizedet vert Jean-Karl Vernay körére, amely 2:34.121-es volt. A harmadiktól a tizedik pozícióig így alakult a sorrend: Monteiro (2:34.217), Dušan Borković (2:34.415), James Nash (2:34.456), Josh Files (2:34.700), Stefano Comini (2:34.738), Homola (2:34.814), Sergey Afanasyev (2:34.821), Attila Tassi (2:34.892).

Viszont az eső a továbbiakban nemigen akart elállni, így a Q2-t végül egy 15 perces halasztással, de elindították. Könnyebbségnek az számított, hogy ekkor már csak 12 autó tartózkodott a pályán.

2016_photo_news_398_37768fae0caa9f8e17decd2e2531c89c.jpg

Legjobban a Leopard Racing pilótái, Jean-Karl Vernay és Stefano Comini tudtak alkalmazkodni a menet közben kialakult időjárási körülményekhez - a francia 3:00.602-vel megszerezte a pole-t, a svájci pedig 3:01.093-mal lett a második, így ők vághatták zsebre az 5, valamint a 4 pontot, ezáltal pedig szorosabbá vált a bajnoki küzdelem. Mögöttük a mezőny bő 1,5-2 másodperccel volt lemaradva, de mindenesetre a beugró Tiago Monteiro harmadik lett, megelőzve az LMS Racing Seatjával brillírozó Antti Burit, valamint a B3 Racing legeredményesebb pilótájaként záró Dusan Borkovicot.  

A hatodik az olasz Gianni Morbidelli lett a WestCoast Racing Hondájával, megelőzve a pontversenyt 13 ponttal még vezető James Nash-t, akinek a bajnoki címre szintén esélyes csapattársa, Pepe Oriola csak 10. lett. A két LUKOIL-Seat közé Afanasyev (Craft Bamboo Racing) és Mato Homola (B3 Racing) tudott beékelődni. Josh Files csak a 11. lett, megelőzve a mezőny egyetlen magyar pilótáját, Tassi Attilát, aki a B3 Racing Seatját tizenkettediknek hozta be.

Az időmérő edzést követően pedig így áll a pontverseny az első négy pozícióban: Nash 262 ponttal vezet, 13 egységgel megelőzve Cominit, akitől 20 pontra van lemaradva Oriola és 21-re Vernay. Tehát az első négy helyezett összességében 34 ponton belül van - ezáltal pedig igencsak izgalmas szezonzáró futamoknak nézünk elébe, melyet magyar idő szerint vasárnap 3:00-tól rendeznek meg, élőben pedig a tcr-series.tv-n lehet figyelemmel kísérni. De aki nem tudja kivitelezni a koránkelést, annak azt tudjuk javasolni 10:00-tól kapcsoljon a Sport 1-re, ahol egy összefoglalót fognak majd sugározni az eseményekről.

Az időmérő edzést itt lehet visszanézni:

A Q1 végeredménye pedig EZEN A LINKEN, míg a Q2-é meg EZEN A LINKEN tekinthető meg. 

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5911972940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása