A motorsport.com úgy értesült a szombati nap folyamán, hogy a Sahara Force India Formula One Team 2017. évi második ülésére a manoros Esteban Ocon rendelkezhet a legjobb esélyekkel.
Mint ismeretes, a középmezőnyben és a mezőny végén a legtöbb csapatnál még van(nak) szabad ülés(ek), mint például a Renault-nál, a Haasnál, a Saubernél és a Manornál.
Azonban a nagyérdemű nép "csőrét" a Nico Hülkenberg renault-s szerződése után a Force India csapatánál megüresedett hely piszkálja. Az indiai-brit alakulat pedig egyáltalán nem kapkod azzal, hogy eldöntse, kié legyen a második autó jövőre.
Viszont a hírek szerint a Force India első számú kiszemeltje a Mercedes-protezsált Esteban Ocon, aki jelenleg a Manor alkalmazásában van. De a fiatal francia számára a középcsapat közege sem ismeretlen, hiszen a tavaly évben Spanyolországban és Ausztriában is vezette az autójukat.
És noha Oconnak hosszútávú megállapodása van a Mercedesszel, a Renault-nak is van opciója arra, hogy igényt tartson a francia szolgálataira 2017-ben is - igaz, az opció érvényesítését a Renault már csak a következő néhány napban teheti meg. Amennyiben addig Ocon kap a Force Indiától egy kedvezőbb ajánlatot, akkor a Renault szabad utat ad neki. Viszont, ha a Renault előbb érvényesíti az opcióját, akkor Oconnak a franciák mellett kell, hogy elkötelezze magát.
Ugyanakkor a Renault-nál Ocon mellett számos esélyes van Jolyon Palmer, Marcus Ericsson, Esteban Gutierrez és Felipe Nasr személyében. Ha pedig a francia manufaktúra ragaszkodik korábbi elméletéhez, miszerint náluk a tehetség a perdöntő, akkor talán Ocon tűnhet a leglogikusabb választásnak.
A Force Indiánál pedig azért jönne jól Ocon leigazolása, mert akkor lehet, hogy kapnának némi kedvezményt a Mercedestől a motor árából. Mindenesetre a jelentések szerint Vijay Mallyáék a hét folyamán beszélhetik meg a második pilóta kérdését. Ezek a megbeszélések pedig kulcsszerepet tölthetnek be a pilótapiac alakulásában.
Ami pedig a Renault - Nasr összeboronálást illeti: itt még Bernie Ecclestone-nak is lehet némi közbeszólása, ugyanis a 86 éves üzletember nagy erőkkel dolgozik azon a hírek szerint, hogy ne forduljon elő az, hogy 1970 után megint nincs brazil pilóta a mezőnyben. De állítólag Mr. E. már a Force Indiánál is lobbizott ennek érdekében.
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.