WEC - HIVATALOS: 2016 VÉGÉN KISZÁLL AZ AUDI!!!

cvsm71lueaa2aaw.jpg

Szerda délelőtt váratlan bejelentést tett az Audi, melynek értelmében jövőre már csak két versenyképes manufaktúra lesz az Endurance Világbajnokság LMP1-es géposztályában, ugyanis a négygyűrűsök az idei szezon végeztével hátat fordítanak az elmúlt években egyre nagyobb népszerűségnek örvendő sorozatnak, hogy a Formula-E-projektre fektesse a hangsúlyt.

Igaz, egy ideje már tudhattuk, hogy a WEC-ben jelenleg résztvevő, és egyben a Volkswagen-konszernhez tartozó két márka közül csak egyik maradhat majd a továbbiakban hosszútávon a szériában. Ez pedig végül a Porsche lesz minden bizonnyal, ugyanis az Audi ma délelőtt megerősítette, hogy 2016 végén otthagyja a Megbízhatósági Világbajnokságot, mivel az ingolstadti gyártó a jövőben a Formula-E-re kíván fókuszálni.

Egyébként mostanság az elektromos formulaautós széria egyre nagyobb népszerűségnek örvend a gyártók körében, ugyanis a BMW és a Mercedes után az Audi a következő gyártó, amely nívós szerepet fog vállalni a bajnokságban, mégpedig egy gyári csapat indításával. Ez pedig a jelenlegi ABT-csapat keretein belül fog megvalósulni, amellyel már a Formula-E indulása óta remek partneri kapcsolatot ápol az Audi. Innentől kezdve pedig a négygyűrűsök részt fognak van az alakulat technikai fejlesztésében, és ha minden igaz, akkor az ABT már 2017 őszétől az Audi gyári alakulataként üzemelhet majd.

Emiatt pedig elengedhetetlen az, hogy az Audi szélnek eressze a WEC-es LMP1-es projektjét, amely az idei év végén fog úgy lezárulni, hogy a széria történetének második legeredményesebb manufaktúrájának bizonyult a német gyártó. 2000 és 2014 között az Audi csupán két alkalommal nem tudta megnyerni a legendás Le Mans-i 24 órást, emellett a WEC gyártói és az egyéni kiírásába is két-két bajnoki címet tudott bezsebelni.

Az Audi ugyanakkor kihangsúlyozta, hogy a DTM iránt a továbbiakban is elkötelezettek, a Ralikrossz Világbajnoksággal kapcsolatos jövőjükről még nem döntött a gyártó - nem kizárható, hogy igencsak szoros partneri kapcsolatot kötnek Mattias Ekström privát WRX-alakulatával, az EKS-sel.

Az Audi jelenleg a WEC-ben a gyártók világbajnokságába a 2. helyet tölti be, az egyéni összetettben pedig a 3. pozíciót a #8-as rajtszámú Duval - Di Grassi - Jarvis trióval 28.5 ponttal lemaradva a pontversenyt vezető #2-es rajtszámú Porsche-triótól (Lieb, Dumas, Jani).

Az pedig egyelőre nagyon kérdéses, hogy mi lesz az Audi jelenlegi hat pilótájából néggyel, név szerint André Lottererrel, Marcel Fässlerrel, Benoit Tréluyerrel és Oliver Jarvisszel. Lucas Di Grassi és Loic Duval esetében valószínűsíthető, hogy a jövőben a Formula-E-pályafutásuk egyengetésével lesznek elfoglalva.

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9011840005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása