F1 - MAGNUSSEN AZ INDYCAR-BAN FOLYTATHATJA?

13332886_1377748598918810_3228907308158750432_n.jpg

Azt híresztelik, hogy Kevin Magnussen 2017-ben az Andretti Autosport IndyCar-csapatánál versenyezhet, amennyiben a Renault Forma-1-es alakulata nem tart igényt a szolgálataira a továbbiakban.

A RACER.com egy igencsak érdekes pletykát publikált hétfőn este, miszerint a Forma-1-ben versenyző korábbi McLaren-, jelenlegi Renault-pilótának, Kevin Magnussennek 2017-re lehetőséget kaphat a Honda motorjait használó Andretti Autosporttól, a csapat negyedik autójában.

A lehetséges opció pedig már a 2015-ös szezont megelőzően is felmerült, azok után, hogy a McLaren Honda-motorokra váltott.

Mint ismeretes, Magnussen 2014-ben mutatkozott be a wokingi istálló színeiben, viszont egy évvel később lefokozták teszt- és tartalékpilótává, hogy Jenson Buttonnak és Fernando Alonsónak is jusson hely a mezőnyben - utóbbi vette át Magnussen helyét. És ekkor jött szóba az imént említett IndyCar-opció, miszerint az Andretti-Honda hajlandó lenne helyet biztosítani Magnussen számára. Azonban végül az üzlet nem jött össze, ugyanis közbeszólt Fernando Alonso rejtélyes barcelonai tesztbalesete, ugyanis nem versenyezhetett Melbourne-ben a kétszeres világbajnok. Miután pedig Magnussen számára a Forma-1 élvezett prioritást, vállalta a spanyol helyettesítését - később, mint kiderült, nem igazán tudott élni a lehetőséggel, mert a McLaren-Honda még a felvezető kört sem élte túl. Ezt követően pedig kijelentette, hogy mostantól kezdve tartalékpilótai pozíciójára fog koncentrálni, úgyhogy ezzel elúszott a tengerentúli lehetőség.

13087594_1357410197619317_9121027097114429608_n.jpg

Pár hónappal később, 2015 októberében Kevin Magnussen tisztázatlan körülmények közt, de elhagyta a McLaren csapatát - állítólag a McLaren e-mail-ben mondott fel a dánnak a születésnapján, de már olyan forgatókönyvről is lehetett hallani, hogy az akkor 23 éves pilóta saját maga fordított hátat Wokingnak, miután tisztázódott, hogy belátható időn belül nincs esély arra, hogy versenyzői ülést kapjon.

Ezen lépés után igazolt 2016-ban a Lotus hamvaiból felélesztett Renault Sport Formula One Team csapatához. A csapattársa pedig az a brit Jolyon Palmer lett, aki 2014-ben megnyerte a GP2-es bajnokságot. A franciák úgy számolták, hogy az idei év egy tanuló, építkező esztendő lesz, ám eredmények terén erősebb számokra számítottak - így Magnussen és Palmer alatt nagyon-nagyon rezeg a léc: egyikük biztosan, valószínűleg mindkét pilóta távozni fog a csapattól. Mégpedig azon indok által, hogy a Renault jövőre már sokkal ütőképesebb autóversenyzőkkel akar részt venni az autóversenyzés királykategóriájában, ennek reményében pedig már le is igazolták a Force Indiától a német Nico Hülkenberget.

A Renault ezen húzása után pedig állítólag Magnussen menedzsere bekopogtatott a Force Indiához a Hülkenberg által megüresedett hely tárgyában, viszont ezzel párhuzamosan az Andrettivel is elkezdett tárgyalni a hírek szerint.

A jövő szezon kapcsán azt kell tudni az Andretti Autosportról, hogy Ryan Hunter-Reay, Marco Andretti és Alexander Rossi helye már betonbiztos a csapatnál, amely viszont ott szeretne lenni a rajtrácson egy negyedik Honda-hajtású versenyautóval is.

14573022_1494796813880654_8773085745542656142_n.jpg

Egyébként az IndyCar világában a Magnussen név ismerősen csenghet, ugyanis az 1990-es évek végén Kevin Magnussen édesapja, Jan Magnussen egy pár évet lehúzott az akkor még CART néven futó tengerentúli szériában. Egészen pontosan 1996-ban és 1999-ben állt rajthoz összesen 11 futamon három csapat (Team Penske, Hogar Penske, Patrick Racing) színeiben.

Viszont nem Magnussen az egyedüli esélyes arra a negyedik autóra. Ott van az esélyesek között a japán Takuma Sato is, aki az idei csapatánál, az A.J. Foyt Racingnél a szezon vége után nem sokkal elveszítette az ülését, miután a csapat úgy döntött, hogy a továbbiakban a Honda helyett a Chevrolet erőforrásait fogja használni. A 39 esztendős tokiói pilótán kívül még a listán szerepel a tehetséges Carlos Munoz is, de hármójuk közül ő áll a legrosszabbul, ami a piszkos anyagiakat illeti, így minden bizonnyal Michael Andretti Magnussen és Sato közt dönthet majd.

De a pletykák szerint még több pilóta radarján ott van az Andretti-csapat negyedik autója, úgyhogy a "silly season" eseményei ezzel még korántsem zárultak le. Kíváncsian várjuk a folytatást!

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8411817619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása