Merész húzással nyert a Toyota a #6-os rajtszámú autójával Fujiban!
Aki vasárnap korán kelt, az nagyszerű versenynek lehetett szemtanúja - ugyanis a megszokottal ellentétben ezúttal nem egy gyártó küzdött a győzelemért az LMP1-ben, hanem mind a három. Az Audi az egyetlen állva maradt, #8-as rajtszámú autójával, a Porsche az #1-es egységével, a Toyota pedig a #6-os számot viselő TS050-essel képviseltette magát az első helyért vívott harcban.
Ez a csata pedig szinte végig nyitottnak bizonyult, aztán az utolsó etapban a Toyota be mert vállalni egy merész húzást, miszerint a végén nem cserélték le a kerekeket a Sarrazin - Kobayashi - Conway trió vezette #6-os Toyotán. Kockázatos lépésnek tűnt, de végül - nem kis meglepetésre - bevált. Így a japán gyártó a 2014-es bahreini szezonzáró óta először tudott győzni az Endurance Világbajnokságban!
A második a #8-as Audi lett, a Di Grassi - Duval - Jarvis hármassal - igaz, csak 1.439 másodperccel csúsztak le a győzelemről! A dobogóra pedig még az #1-es rajtszámú Porsche-egység állhatott fel Mark Webberrel, Brendon Hartley-val és Timo Bernharddal. A negyedik helyen az #5-ös Toyota ért célba, míg a pontversenyt vezető #2-es Porsche csak az ötödik lett - így még nem dőlt el a bajnoki cím sorsa. A #7-es Audi pedig igencsak korán kiesett a hibridrendszer meghibásodása miatt.
A hatórás viadal szerencsére komolyabb incidens nélkül lezajlott. Az LMP2-esek mezőnyében pedig a #26-os G-Drive-Oreca (Stevens - Rusinov - Brundle), a #43-as RGR Sport by Morand-Ligier (Senna - Gonzalez - Albuquerque) és a #36-os Signatech-Alpine (Lapierre - Menezes - Richelmi) alkotta a legjobb hármast. A GTE Pro géposztályban kettős Ford-győzelem született, míg a GTE Am-ban a #98-as Aston Martin volt az etalon.
Az idei szezonból már csak két futam van hátra: a kínai és a bahreini hatórás.
A japán 6 órás futam végeredménye:
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.